دیگر مقالات مفید

نکاتی مهم که باید قبل از تعمیر گوشی بدانید

نکاتی مهم که باید قبل از تعمیر گوشی بدانید چیست؟ خراب شدن تلفن همراه امری اجتناب ناپذیر است و گاهی اوقات بر اثر عوامل مختلفی مانند وارد آمدن ضربه، آب خوردگی، اختلالات نرم افزاری و … دستگاه شما دچار عیب و ایرادی می شود. برای تعمیر گوشی راه های مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع مشکل در صورت آسان بودن می توان آن را خودتان برطرف کنید و یا در صورت حاد بودن مسئله تعمیر را به افراد متخصص بسپارید.

اگر جهت تعمیر گوشی نیاز به مراجعه به تعمیرگاه و کارشناسان متخصص حوزه تعمیرات موبایل باشد، باید یک سری موارد را مد نظر قرار دهید. در این مطلب قصد داریم مهمترین نکاتی که قبل از تعمیر گوشی باید از آنها مطلع بوده و به آنها توجه ویژه ای داشته باشید را به شما ارائه دهیم. پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

تعمیر تخصصی تلفن همراه

تعمیرکار حرفه ای و قابل اعتماد انتخاب کنید

یکی از چالش های افرادی که تلفن همراهشان خراب شده است، پیدا کردن یک تعمیرکار مجرب و معتمد می باشد. شما باید برای تعمیر گوشی خود به سراغ تعمیرکاری بروید که به خوبی آموزش دیده باشد و از تجربه کافی در زمینه تعمیرات موبایل برخوردار است. در صورتی که کیفیت عملکرد تعمیرکار پایین باشد، ممکن است مشکل به وجود آمده برای گوشی به درستی برطرف نگردد و یا به خاطر اشتباهات مشکلات دیگری نیز حین تعمیر ایجاد شوند.

همچنین از آنجایی که عموم مردم اطلاعات چندانی راجب ساختار موبایل و نحوه تعمیر آن ندارند، امکان کلاهبرداری برای افراد سودجو که به عنوان تعمیرکار شناخته می شوند، وجود دارد. بنابراین نباید هیچ وقت گوشی خود را جهت تعمیر به طور اتفاقی به دست تعمیرکاری که از او شناخت کافی را ندارید بسپارید. انتخاب یک تعمیرکار یا مرکز تخصصی تعمیر گوشی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

انتخاب تعمیرکار حرفه ای گوشی

انتخاب تعمیرکار حرفه ای گوشی

حتما در مورد تعمیر گوشی تحقیق کنید

از دیگر نکاتی که قبل از تعمیر گوشی باید به آن دقت کنید، اطلاع یافتن از تعمیری است که تعمیر کار می خواهد بر روی موبایل شما انجام دهد. شما می توانید به راحتی از طریق جستجو در اینترنت و سایتهای مختلف، اطلاعات جالب و ارزشمندی درباره نوع خرابی و نحوه تعمیر گوشی موبایل خود کسب کنید. گاهی اوقات ممکن است تعمیری که باید بر روی تلفن همراه شما انجام شود با آن چیزی که در ذهن خود تصور می کنید، متفاوت باشد.

برای مثال برای تعویض ال سی دی یا صفحه نمایش شکسته و خراب برخی از گوشی ها نیاز به تعویض تاچ ال سی دی نیز می باشد. اما اگر گوشی شما از مدل هایی باشد که برای تعویض ال سی دی نیازی به تعویض تاچ نیست، باید این موضوع را بدانید. زیرا در صورت عدم آگاهی تعمیرکار می تواند بدون نیاز به تعویض تاچ آن را تعویض کرده و هزینه بیشتری از شما دریافت کند.

شاید شما به خاطر مشکلات باتری و شارژ نگه نداشتن گوشی قصد مراجعه به تعمیرگاه را دارید. در این صورت بهتر است درباره ایراداتی که ممکن است برای باتری رخ بدهد مطلع باشید. ممکن است طول عمر باتری شما تمام شده باشد یا اینکه باتری سالم بوده اما محل نصب آن و اتصالش با برد دستگاه دچار مشکل شده است. در این صورت امکان دارد تعمیرکار به شما بگوید باتری نیز خراب است و باید هزینه جداگانه ای نیز برای خرید باتری جدید پرداخت کنید. اما اگر از وضعیت ظاهری باتری سالم آگاهی داشته باشید می توانید با دیدن باتری گوشی خود متوجه شوید که واقعا خراب شده است یا نه.

تحقیق در مورد گوشی

حذف کردن اطلاعات شخصی را فراموش نکنید

همه ما در تلفن های همراه خود اطلاعات مختلفی نگهداری می کنیم که برخی از آنها شخصی بوده و از اهمیت بالایی برخوردارند. در صورتی که این اطلاعات بدست افراد سودجو برسد ممکن است عواقب بسیار بدی به همراه داشته باشد. از این رو یکی از نکات مهم قبل از تعمیر گوشی، پاک کردن این اطلاعات شخصی است.

برای مثال اگر عکس ها و ویدیوهای شخصی دارید که نباید دیگران آنها را ببیند، از روی گوشی خود حذف نموده یا آنها را به گوشی دیگر یا کامپیوتر و لپ تاپ در منزل انتقال دهید. از دیگر اطلاعات شخصی می توان به برخی از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای بانکی و مدیریتی که حساب های شما در آنها ارزش و اهمیت بالایی دارند، اشاره کرد.

رمزهای عبور نرم افزارها و سایت های مختلف، فایل های ورد و پی دی اف، شماره تلفن ها، پیام های ارسالی و دریافتی و … نیز جزو اطلاعات شخصی محسوب می شوند که باید قبل از سپردن گوشی به تعمیرگاه آنها را حذف کنید.

حذف کردن اطلاعات شخصی از گوشی

اطلاعات کافی و درست به تعمیرکار بدهید

اگر می خواهید تعمیر گوشی شما به بهترین شکل ممکن انجام گیرد، باید توضیح دقیقی از اینکه چه اتفاقی برای آن افتاده است به تعمیرکار ارائه دهید. زمانی که تعمیرکار اطلاعات کافی درباره دستگاه و مشکل شما داشته باشد به خوبی می تواند عیب یابی کرده و قسمتی که دچار ایراد شده است را تعمیر کند.

برای مثال ممکن است تلفن همراه شما در اثر افتادن از دستتان ضربه خورده و دچار خرابی در بعضی از قسمت ها مانند دوربین، صفحه نمایش یا … شده باشد. شما باید به تعمیرکار بگویید که در چه زمانی و با چه شدتی ضربه وارد شده و گوشی با کدام قسمت به روی زمین افتاده است. در این صورت او سریعتر می تواند مشکل را شناسایی کند.

از گوشی خود فایل پشتیبان تهیه کنید

از دیگر نکات مهمی که باید قبل از تعمیر گوشی بدانید، می توان تهیه فایل پشتیبان یا همان بکاپ را نام برد. ممکن است در روند تعمیر موبایل به صورت اتفاقای یا برحسب نیاز تنظیمات گوشی به حالت اولیه کارخانه بازگردد. در این صورت تمام اطلاعات پاک می شوند که امری بسیار ناراحت کننده است.

برای جلوگیری از این اتفاق حتما قبل از تعمیر گوشی از فایل های مختلف دستگاه خود پشتیبان بگیرید. اگر مشکل پاک شدن اطلاعات و تنظیم کارخانه به وجود آید، شما می توانید با استفاده از بکاپ گرفته شده به راحتی دستگاه خود را بازیابی کنید و دوباره به همه موارد حذف شده دسترسی داشته باشید.

تهیه نسخه پشتیبان از گوشی

سخن پایانی

رعایت کردن نکات و مواردی که در این مطلب ذکر شدند می توانند در تعمیر هرچه بهتر و سریعتر موبایل شما تاثیرگذار باشند. همچنین اطلاع از نکات مهم قبل از تعمیر گوشی باعث جلوگیری از سواستفاده ها و کلاهبرداری های احتمالی نیز می شود و دیگر نگران این مسائل نخواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *