مقالات گوشی آیفون

آموزش تغییر فونت ایفون و تغییر سایز فونت در آیفون

برخلاف گوشی ها و تبلت های اندروید نصب فونت روی محصولات شرکت اپل کمی سخت به نظر می رسد. در این وضعیت معمولا چندین راهکار توسط سایت ها و مجلات تکنولوژی پیشنهاد شده است که برخی از آن ها کم دردسر تر است. ما در ادامه این مقاله حوزه آموزش تعمیرات موبایل نخست به بررسی روش های تغییر سایز فونت در آیفون خواهیم پرداخت.

تعمیر گوشی آیفون : تعمیرات گوشی ایفون : تعمیر موبایل آیفون

با این روش شما می توانید به آسانی مطابق سلیقه خود، در تمامی نسخه های سیستم عامل ios اندازه فونت را تغییر دهید. برای این کار فارغ از نسخه ios چه در ایپد ها و چه در ایفون ها به مسیر تنظیمات یا Settings مراجعه بفرمایید. این بخش با یک آیکن چرخ دنده قابل مشاهده است. اگر آن را نمی یابید در منوی برنامه ها عبارت Setiings را جستجو کنید.

فونت ﮼ برای ایفون

در منوی تنظیمات، با بخشی به نام Display & Brightness مواجه خواهید شد. وارد این بخش شوید (مشابه تصویر بالا) و سپس کمی پایین تر گزینه Text Size را انتخاب کنید. در این بخش با یک اهرم هدایت کننده در پایین صفحه می توانید فونت را از بزرگ ترین تا کوچک ترن مشخص تنظیم کنید. همان طور که می بینید در بخش بالایی یک متن تست نیز در دسترس شما قرار گرفته تا بر اساس آن تنظیمات خود را اعمال نمایید.

تنظیم سایز فونت در منوی Accessibility گوشی های اپل

یک روش دیگر برای تنظیم فونت به صورت دقیق تر و بزرگ و کوچک کردن آن در منوی تنظیمات و زیرشاخه Accessibility قابل انجام خواهد بود. بنا به این منظور کافی است که به منوی Settings مراجعه نموده و این بار وارد بخش Accessibility شوید. در منوی یاد شده روی گزینه Display & Text Size تپ نموده و سپس وارد منوی Larger Text شوید. در ادامه اگر روی دکمه Larger Accessibility Sizes تپ کنید می توانید با استفاده از یک دکمه که در بخش پایینی قرار گرفته است اندازه متون نمایشی را بزرگ و یا کوچک کنید.

نحوه بولد کردن فونت آیفون

برای این که بتوانید فونت گوشی ایفون خود را بولد یا برجسته کنید کافی است که مجددا وارد منوی تنظیمات شوید. سپس Display & Brightness را انتخاب نموده و حالت بولد (Bold Text) را فعال کنید. در صورتی که نیاز به زوم روی صفحه دارید می توانید از همین منو و بخش پایینی Bold Text، گزینه View را انتخاب کنید و سپس حالت نمایش صفحه را نیز تغییر دهید.

نحوه بولد کردن فونت آیفون

نحوه تغییر اندازه فونت آیفون در برنامه های شخص ثالث

در ios 15 و بالاتر این امکان برای شما فعال شده است که با انتخاب و فعال سازی یک حالت در مرکز کنترل یا  Control Center اندازه فونت را با یک میانبر کوچک کم و یا زیاد کنید. به جهت انجام این پروسه لازم است که مثل مراحل قبل وارد بخش تنظیمات گوشی اپلی خود شوید. سپس منوی Control Center را مشابه تصویر زیر انتخاب کنید.

نحوه تغییر اندازه فونت آیفون

همان طور که مشاهده می کنید، از بین تمامی گزینه هایی که در بخش مربوطه فعال است، احتمالا حالت Text Size غیرفعال می باشد. معمولا یک علامت – در کنار آیکن و نوشته آن قرار گرفته و نشان می دهد که برنامه در دسترس نیست. به طور پیش فرض در گوشی های بروزرسانی شده، این قابلیت غیرفعال شده است. می توانید گزینه Text Size را انتخاب کنید.

باز هم مشابه تصویر زیر، وقتی صفحه گوشی ایفون خود را از پایین به بالا بکشید، تفاوتی ندارد که در چه برنامه ای هستید، یک آیکن به شکل AA ایجاد شده است. اگر انگشت خود را روی آن نگه دارید و یا این که آن را لمس کنید، منوی مخصوص بزرگ کردن فونت برای شما نمایان خواهد شد. اگر اندازه فونت را بالا ببرید، برنامه ای که در حال استفاده از آن هستید نیز به مین منوال فونتش بزرگ می شود. تفاوتی ندارد که برنامه اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و یا هر چیز دیگری باشد.

این قابلیت در تمامی ایفون هایی که به ios 15 بروزرسانی شده اند قابل مشاهده است. همین طور از این ترفند می توانید برای بزرگ کردن فونت ایپد خود نیز استفاده کنید.

چگونه تغییر فونت آیفون انجام می شود؟

احتمالا پس از تغییر اندازه فونت آیفون این سوال برای شما ایجاد می شود که چگونه می توانید فونت گوشی اپلی خود را تغییر دهید. در این مورد باید گفت که شرکت اپل تمهیدات سخت گیرانه ای را در این باره در نظر گرفته است. به شما اجازه نمی دهد که خودتان به صورت شخصی سازی فونتی را از منابع خارجی و دانلود کنید. در نهایت نصب فونت روی گوشی های ایفون نیاز به جلبریک خواهد داشت. با استفاده از جیلبریک شما قادر به نصب برخی برنامه های خاص در گوشی خود هستید. می توان آن را مشابه ترفند روت در آیفون دانست.

البته این امکان می تواند موجب از بین رفتن گارانتی گوشی اپلی شما شود. پس بهتر است که این کار را پس از اتمام گارانتی آیفون انجام دهید. اما می توانید از روش های داخلی که خود این شرکت در نظر گرفته است استفاده کنید.

استفاده از iFont گوشی های اپل برای تغییر فونت

آی فونت یکی از نرم افزار های کامل، قدرتمند و جامع در زمینه تغییر فونت است. به واسطه استفاده از آن شما می توانید به ارحتی فونت های روی گوشی خود را مدیریت کنید. در نسخه Free این برنامه بیش از 200 فونت رایگان در دسترس شماست. اگر این فونت ها شما را راضی نمی کند می توانید با پرداختی درون برنامه ای به گنجینه صد ها هزار فونت دست یابید.

استفاده از iFont گوشی اپل برای تغییر فونت

مطابق چیزی که در تصویر زیر می بینید. این قابلیت وجود دارد که از بخش Featured Fonts، محبوب ترین فونت های دانلود شده را بررسی کنید. همی نطور اگر روی Install هر کدام از این ها نصب کنید، به راحتی فارغ از این که نسخه سیستم عامل شما چیست، فونت روی گوشی نصب می شود. این برنامه را می توانید از طریق اپ استور شرکت اپل به راحتی نصب کنید. هیچ مشکلی هم برای اجرای آن با آی پی ایران وجود ندارد.

تغییر فونت پیش فرض ایفون با Adobe Creative Cloud

اگر با فتوشاپ، افتر افکت و پریمیر و یا هر کدام از اپلیکیشن های مجموعه ادوبی کار کرده باشید، احتمالا نام Adobe Creative Cloud به گوشتان خورده. البته این برنامه این بار بر خلاف دسکتاپ، روی گوشی ها و آیپد های اپلی قابل نصب است. می توانید آن را به صورت رایگان از اپ استور دانلود و نصب کنید. برای ورود به این برنامه شما می توانید از اشتراک Creative Cloud شرکت ادوبی استفاده کنید.

فونت ﮼ برای ایفون

وقتی اولین بار وارد منوی این برنامه می شوید، ممکن است از شما خواسته شود که با استفاده از اکانت اپل، گوگل و یا ادوبی خود عضو این برنامه شوید که بهتر است این کار را انجام دهید تا اطلاعات شما در آینده از بین نرود و یا این که بتوانید مجددا این فونت ها را روی گوشی اپلی جدید خود نصب کنید. سپس وارد بخش Fonts شوید و از منوی مشاهده شده یک فونت را انتخاب کنید. حالا یک گزینه با علامت مثبت در زیر هر فونت درج شده است. Install Fonts را تپ کنید. در ادامه می توانید وارد مسیر تنظیمات گوشی اپلی خود، بخش General و قسمت Fonts شوید. در این منو شما قادر هستید که فونت های نصب شده را مشاهده کنید. البته از این فونت می توانید در نرم افزارهایی نظیر Mail, Safari و… استفاده فرمایید.

مدیریت فونت های نصب شده در ایفون

در تصویر زیر مشاهده می فرمایید که امکان مدیریت فونت ها در گوشی های اپلی وجود دارد. برای این کار کافی است که در ios 13 و بالاتر، وارد منوی تنظیمات گوشی خود شوید. در این قسمت می توانید از بخش General منوی Fonts را انتخاب کنید.

فونت های نصب شده در ایفون

با چیزی مانند تصویر بالا مواجه می شوید. البته ممکن است از قبل فونتی روی گوشی ایفونی شما نصب نشده باشد. اما به هر حال اگر روی نصب فونت در این منو تپ کنید، وارد صفحه اصلی اپ استور اپل می شوید. اگر عبارت Fonts را روی اپ استور جستجو کنید. با تعداد زیادی نرم افزار برای نصب و دانلود فونت روی گوشی ها و ایپد های اپلی مواجه می شوید.

یکی از قدرتمند ترین این نرم افزار ها، اپلیکیشن Fonts ساخته شرکت Fonts ApS می باشد. در چارت نرم افزار های محبوب نیز رتبه 9 را به خود اختصاص داده است و با استفاده از این برنامه شما قادر خواهید بود به آسانی فونت مورد استفاده در منوی کیبورد را تغییر دهید.

تغییر فونت آیفون با اپلیکیشن Fonts

منوی کاربری این نرم افزار چیزی شبیه به محیط بالا را در کیبورد شما ایجاد می کند. با استفاده از این برنامه می توانید از فونت های خاص روی نوشته های استوری و پست های اینستاگرام و حتی بیوگرافی خود استفاده کنید.

تغییر تنظیمات گوشی های آیفون شاید کمی پیچیده باشند؛ اما ما در این مقاله سعی کردیم، مراحل را به صورت ساده و عملی توضیح دهیم. امیداواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. این مطلب را برای دوستان خود که گوشی آیفون دارند و سعی دارند مدل و سایز فونت گوشی خود را تغییر دهند، ارسال کنید.


مرکز تعمیرات موبایل ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل از نظر سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. مهم ترین خدمات این مجموعه عبارت اند از: تعمير گوشی آيفون ، تعمیر گوشی سامسونگ و تعمیر گوشی شیائومی . همچنین از دیگر خدمات برتر این مجموعه، تعویض ال سی دی گوشی در برندها و مدل های مختلف می باشد.

سوالات متداول

  1. تغییر مدل فونت در آیفون چگونه انجام می شود؟

تغییر مدل فونت در دستگاه های اپل و آیفون ها به نسبت مشکل بوده و اجازه دانلود و نصب از منابع خارجی را ندارید. نرم افزار های خاصی اقدام به ارائه انواع فونت های سازگار با آیفون ها به صورت رایگان نموده اند. یکی از این نرم افزار ها iFont است. این نرم افزار را می توانید در App Store پیدا کرده و نصب کنید.

  1. آیا تغییر سایز فونت در همه گوشی های آیفون یکسان است؟

بله. راهکار های تغییر سایز فونت که در مقاله به طور کامل توضیح داده شد برای تمامی شپآیفون ها و آیپد های تولید شده در شرکت اپل صدق می کند.

  1. برای بولد کردن فونت آیفون چه مراحلی را باید انجام داد؟

یکی از قابلیت های آیفون بولد کردن یا همان برجسته کردن متن می باشد که با مراجعه به تنظیمات یا همان Setting و بخش Display & Brightness گزینه Bold Text را فعال نمایید.

  1. تغییر فونت آیفون با استفاده از نرم افزار Adobe Creative Cloud چگونه انجام می شود؟

نرم افزار Adobe Creative Cloud یکی از نرم افزار های وابسته به شرکت ادوبی می باشد که از طریق App Store بر روی گوشی های آیفون قابل نصب می باشد. شما می توانید با مراجعه به بخش Fonts، فونت های مورد علاقه خود را از طریق آیکون آن نصب کرده و در بخش تنظیمات گوشی فونت های نصب شده را مدیریت کرده و در نرم افزار های تلفن همراه خود مانند سافاری و ایمیل استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *