مقالات گوشی آیفون

خرابی ها و مشکلات آیفون 13

اپل، آخرین سری از محصول خود یعنی آیفون 13 را در 14 سپتامبر 2021 در سراسر جهان عرضه کرد. مجموعه آیفون 13 شامل iPhone 13 ، iPhone 13 Mini ، iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max است و همه این مدل ها به سرعت راهی بازار جهانی شده اند. در مقاله ای تحت عنوان مشخصات آیفون 13 اپل ، مدل ها و ویژگی ها به بررسی این سری از محصولات شرکت آیفون پرداخته ایم. بدون شک، سری آیفون 13 موفقیت بزرگی برای  شرکت اپل محسوب می شود. در این مقاله به بررسی مشکلات آیفون 13 می پردازیم.

در حال حاضر که چندین واحد برای نظرسنجی مشتریان وجود دارد و کاربران در آن نظرات خود را اعلام می نمایند، گزارش هایی دریافت شده است که ادعا می کنند سری آیفون 13 آنطور که ادعا می شد کامل نیست. اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که اپل به برخی از مسائل مهم مربوط به سری آیفون 13 دیر یا زود رسیدگی خواهد کرد و باگ ها و مشکلات آن را برطرف خواهد نمود.

در این مطلب ما در مورد مسائل مربوط به باتری، مسائل مربوط به صفحه نمایش، مشکلات فعال سازی و سایر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری که کاربران آیفون 13 با آن رو به رو هستند، صحبت کرده ایم.

تعمیر گوشی آیفون : تعمیرات گوشی ایفون : تعمیر موبایل آیفون

بررسی مشکلات مختلف موجود در آیفون 13

آیفون 13 با تمام مزایا و ویژگی های ثبتی که دارد خالی از اشکال نیست و باگ ها و مشکلات متعددی در این مدت کوتاه از آن گزارش شده است. در زیر به بررسی برخی از این مشکلات رایج و نحوه برطرف نمودن آنها پرداخته ایم.

1. صفحه نمایش در 120هرتز کار نمی کند

آیفون 13 پرو و آیفون 3 پرومکس اولین آیفون هایی هستند که نرخ تازه سازی یا refresh rate 120 هرتز را ارائه می دهند. با این حال، اوضاع برای بعضی از کاربرانی که از این دستگاه استفاده کرده اند چندان خوب پیش نرفت. بر طبق ادعاهای که برخی از کاربران آیفون 13 داشته اند، نرخ تازه سازی 120 هرتز در بعضی از برنامه های iOS به خوبی عمل نمی کند. گاهی اوقات سیستم، نرم افزار 60 هرتز را به انیمیشن های درون برنامه ای تبدیل می کند. این باگ را می توان یک مشکل بزرگ برای آیفون 13 دانست که می تواند تجربه ای آزاردهنده برای کاربران به همراه داشته باشد.

اما بر طبق برخی از گزارشات، اپل از مشکلات صفحه نمایش آیفون 13 پرو و ​​ 13 پرومکس به خوبی آگاه است و رسما در این رابطه صحبت کرده است. در حال حاضر اپل در حال کار کردن بر روی این مسئله است و باید صبر کرد تا دید چه زمانی این باگ بزرگ برطرف خواهد شد.

آموزشگاه تعمیرات موبایل در تهران

2. قفل نکردن آیفون 13 پرو و 13 پرومکس از طریق اپل واچ

باز کردن قفل آیفون با استفاده از اپل واچ از ویژگی های جذاب و کاربردی است که در آیفون 13 وجود دارد. اما متاسفانه این قابلیت با موفقیت چندانی مواجه نشد و بسیاری از کاربران شکایت داشتند که هنگام تلاش برای باز کردن قفل آیفون خود، با وجود ماسک بر روی صورت، اپل واچ قادر به باز کردن قفل دستگاه نیست و به طور کلی امکان راه اندازی این ویژگی در آیفون آنها امکان پذیر نیست.

در پی شکایات متعدد کاربران از این مسئله، اپل صفحه پشتیبانی خود را برای حل این مشکل باز کرد. اپل پیشنهاد کرد که کاربران سری آیفون 13 می توانند ویژگی باز کردن قفل با اپل واچ را خاموش کرده و از روش سنتی باز کردن قفل آیفون 13 از طریق رمز عبور استفاده کنند تا یک به روز رسانی جدید برای رفع مشکل ارائه گردد.

برای خاموش کردن ویژگی باز کردن اپل واچ در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس باید در ابتدا به تنظیمات رفته و بر روی FaceID و Passcode کلیک نمایید. در نهایت، به سادگی این ویژگی غیر فعال می گردد.

3. مشکلات فعال سازی Verizon eSIM

پشتیبانی از اینترنت 5G از دیگر قابلیت هایی بود که در آیفون 13 وجود داشت. اما کاربران بسیاری در رابطه با مشکل فعال سازی Verizon eSIM در گوشی های سری 13 iPhone، از جمله iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max شکایت داشتند. برای برطرف نمودن این مشکل و فعال کردن Verizon eSIM در آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس راه حل های زیر ارائه شده است:

  • در ابتدا باید به وب سایت Verizon رفته و بر روی گزینه account کلیک کنید.
  • سپس، خط تلفن موجود را فعال نمایید.
  • در ادامه خط خود را انتخاب کنید.
  • کد IMEI2 را وارد کنید.

با این روش می توانید Verizon eSIM خود را در سری آیفون 13 فعال کنید.

4. مشکل Green tint در آیفون 13 پرو

مشکل Green tint مشکل جدیدی در آیفون نیست و این مورد ابتدا در سری آیفون 11 و سپس آیفون 12 مورد توجه قرار گرفت و متاسفانه در سری آیفون 13 نیز مشاهده شده است و بسیاری از کاربران از آن شکایت کرده اند.

با وجود این مشکل صفحه آیفون بلافاصله بعد از حالت بیدار آیفون از حالت سبز ظاهر می شود. حتی اگر رنگ پس از دو تا سه ثانیه از بین برود، می تواند موضوعی نگران کننده برای کاربران باشد کاربران گزارش داده اند که مشکل رنگ سبز در سری آیفون 13 در هنگام استفاده از آیفون در حالت تاریک یا شب یا روشنایی کم رخ می دهد. پیشنهاد می کنیم مدتی را منتظر بمانید تا اپل به این مشکل رسیدگی کرده و به روز رسانی را برای رفع این مشکل آیفون 13 اعلام نماید.

همچنین برای برطرف نمودن این مشکل می توانید آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا رنگ سبز از بین رفته است یا خیر. اگر راه اندازی مجدد به حل مشکل کمکی نکرد، بهتر است آخرین نسخه iOS را بررسی کرده و آن را بر روی دستگاه خود نصب نمایید. ممکن است با به کار بردن این روش ها مشکل رنگ سبز آیفون 13 شما برطرف گردد.

5. مشکلات عملکرد در آیفون 13

کاربران با مشکلات زیادی در عملکرد iOS 15 روبرو هستند که این مشکل در آیفون 13 نیز به چشم می خورد. این مشکلات شامل مواردی مانند تاخیر در رابط کاربر، فریز کردن،  قفل شدن، مشکلات نمایش، راه اندازی مجدد و غیره است. این مشکلات در بین مدل های مختلف آیفون بسیار رایج است و سری آیفون 13 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ساده ترین و موثرترین راه حل مشکلات عملکردی در آیفون 13، یک راه اندازی مجدد ساده است. در صورت ارائه به روز رسانی توسط اپل، باید آن را در اسرع وقت نصب کنید تا برنامه هایی که به آرامی در آیفون 13 بارگیری می شوند برطرف گردند. گاهی اوقات برنامه های متناقض می توانند مشکلات عمده ای در iOS 15 و همچنین آیفون13 ایجاد نمایند، بنابراین توصیه می شود از صحت این برنامه ها در آیفون خود اطمینان حاصل کنید و در صورتی که از اعتبار کافی برخوردار نیستند آنها را حذف نمایید.

6. آیفون 13 پرو عکس های HDR نمی گیرد

این مشکل را نمی توان یک مسئله جدید در نظر گرفت چرا که کاربران آیفون 12 نیز با عدم عملکرد Smart HDR در دستگاه خود مواجه بودند. متأسفانه برخی از کاربران در آیفون 13 پرو با این مشکل روبرو هستند. برخی کاربران با مشکلاتی مواجه شده اند که آیفون 13 در گرفتن عکس هایی با نوردهی زیاد و همچنین در معرض نوردهی ناچیز قرار می گیرد. این مشکل می تواند کاربران را با نا امیدی زیادی مواجه نماید. اپل باید به این مشکل توجه کرده و انتظار می رود با به روزرسانی OTA برای رفع مشکل HDR آیفون 13 پرو، به برطرف نمودن آن بپردازد.

7. مشکلات CarPlay آیفون 13

برخی از کاربران ادعا کرده اند که CarPlay در آیفون  و آیفون 13 پرو موسیقی پخش نمی کند. برخی کاربران هم از این موضوع شکایت داشتند که CarPlay در iOS 15 به درستی کار نمی کند. برخی از کاربران گفته اند که غیرفعال کردن اکولایزر، اطمینان از خاموش بودن Late Night در تنظیمات Apple Music، می تواند مشکلات CarPlay را در آیفون 13 پرو برطرف نماید. با  این حال باید منتظر به روزرسانی بعدی بود تا شاید این مشکل در آن برطرف گردد.

8. مشکلات Max Apple Music در آیفون 13

برخی از کاربران گزارش داده اند که بعد از بازیابی آیفون خود از نسخه پشتیبان، نمی توانند به فهرست موسیقی دسترسی پیدا کنند. اپل در بیانیه ای رسمی به این مشکل واکنش نشان داده است و پیشنهاد کرد که جدیدترین گوشی از سری آیفون 13 را به روز کنید تا مشکل برطرف گردد.

9. مشکلات عمر باتری در آیفون 13

گزارش هایی وجود  دارد که در آن کاربران از عمر باتری آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس شکایت داشته اند. آیا در سری آیفون 13 خود نیز با مشکلات تخلیه باتری روبرو هستید؟ آیا باتری آیفون 13 پرو یا 13 پرومکس شما به طور غیرطبیعی و بسیار سریع تخلیه می شود؟ آیا احساس می کنید که باتری آیفون 13، 13 مینی، 13 پرو یا 13 پرو مکس یک شبه تخلیه می شود؟ اگر پاسخ همه سوالات فوق بله است باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام نمایید. برای برطرف نمودن این مشکل نیاز است تا راه های زیر را امتحان کنید:

  • iOS را به روز کنید
  • آیفون را راه اندازی مجدد کنید
  • شارژر خود را بررسی کنید
  • بازخوانی برنامه پس زمینه را غیرفعال کنید
  • خاموش کردن روشنایی خودکار
  • OFF Raise to Wake را خاموش کرده و قفل خودکار را تنظیم کنید
  • از حالت کم مصرف دستگاه استفاده کنید

10. Wi-Fi در آیفون 13 کار نمی کند

هر از گاهی مسائل مربوط به Wi-Fi را در آیفون های مختلف را می بینیم و یا تجربه می کنیم. به طور کلی، مشکلات وایفای آیفون نتیجه شبکه اینترنت خراب، برخی از تنظیمات نادرست بین دستگاه ها و شبکه های Wi-Fi هستند. گزارش هایی نیز وجود دارد که نشان می دهد کاربران در آیفون 13 پرو آیفون 13 پرومکس با مشکلات کارکردن Wi-Fi روبرو هستند. راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد که به انها اشاره می کنیم:

  • Wi-Fi را خاموش و روشن کنید
  • iPhone خود را مجددا راه اندازی کنید
  • iOS را به روز رسانی کنید
  • Auto-Join را روشن کنید
  • شبکه Wi-Fi را قطع کرده و دوباره وصل شوید
  • تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید

علاوه بر مشکلات و باگ های گفته شده، ایرادهای دیگری در آیفون 13 مشاهده شده است که شامل عدم کار کردن اینترنت 5G، مشکلات گرمای بیش از حد، مشکلات عدم شارژ آیفون، عدم کار کردن اسپیکر و غیره می گردد. تمامی این مشکلات ممکن است با ارائه به روز رسانی های آیفون  به راحتی برطرف گردند و برخی دیگر ممکن است به عنوان یک باگ در سری آیفون  باقی بمانند.

مرکز تعمیرات موبایل آماده برطرف کردن هر گونه خرابی تلفن همراه شما از نظر نرم افزاری و سخت افزاری است. برای اطلاع از قیمت تعمیر گوشی آیفون با بخش پشتیبانی مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *