رپورتاژ, کی ام پارت

رصد قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال: قیمت تتر و ترون چقدر مهم اند؟

رصد قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال: قیمت تتر و ترون چقدر مهم اند؟

رصد قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال: قیمت تتر و ترون چقدر مهم اند؟

افرادی که حرفه ای هستند عموما می دانند قیمت تتر در خرید ارز دیجیتال بسیار موثر است. به همین دلیل ترجیح می دهند تا با رصد قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مخصوصا قیمت تتر و ترون با خرید تتر ارزان تر، معاملات خود را با مبلغ به صرفه تری انجام دهند. در این مقاله، قصد داریم به مسائلی از جمله اهمیت رصد قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و معرفی ابزارهای کاربردی برای چک کردن قیمت رمز ارزها، عوامل مؤثر بر قیمت ترون و تتر، تحلیل تاریخچه قیمت، پیش‌بینی‌های آینده و ریسک‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این ارزها، بپردازیم.

تتر اولین استیبل کوین و دلار دیجیتال برای ایرانی ها!

ارز دیجیتال تتر با نمادUSDT، استیبل کوین برتر، از سوی دلار پشتیبانی می‌شود و قیمت آن همیشه برابر با 1 دلار است؛ از این رو آن را دلار دیجیتال می‌نامند. با توجه به این‌که پشتوانه تتر دلار است، ارزش و قیمت آن نیز با دلار افزایش و کاهش می‌یابد. سرمایه گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند و از طرفی از نوسان قیمت می‌ترسند می‌توانند با خرید تتر ریسک سرمایه گذاری خود را پایین بیاورند.

قبل از خرید تتر، باید بدانید ارز USDT چیست؟ تتر Tether با نماد USDT یک رمز ارز مبتنی بر بلاک چین است که توکن‌های موجود در بلاک چین آن با ارز‌های فیات مانند دلار، یورو و یِن ژاپن پشتیبانی می‌شود. یعنی به ازای تتر موجود در بازار ارزهای دیجیتال دلار فیزیکی در یک حساب بانکی نگهداری می‌شود. تتر با نماد USDT در صرافی های ارز دیجیتال قابل خرید و فروش است.

خرید تتر Tether و فروش USDT با بهترین قیمت

تاثیر قیمت تتر در خرید ارز دیجیتال

همانطور که میدانید ارزش رمز ارزها بر اساس دلار تعیین می گردد. با توجه به اینکه ارز مبدا در ایران برای خرید ارز دیجیتال تومان هست، باید معادل دلاری برای ارزش گذاری رمز ارز محاسبه شود. ارز تتر یک استیبل کوین است. با توجه به اینکه قیمت تتر USDT معادل یک دلار است به همین دلیل قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی های ایرانی بر اساس قیمت تتر تعیین می شود. پس در صرافی ها ارز دلاری ارز در قیمت تتر در لحظه ضرب شده تا معادل قیمت ریالی ارز محاسبه شود. و اینجاست که انتخاب صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال با توجه به قیمت تتر مهم می شود.

به مثال و جدول زیر برای مشخص شدن تاثیر قیمت تتر در خرید بیت کوین توجه کنید.

قیمت تتر قیمت بیت کوین به دلار قیمت بیت کوین به تومان اختلاف قیمت خرید 1 بیت کوین به تومان در صرافی Y نسبت به X
صرافی X 44,946 23,066 1,036,724,436 3,644,428
صرافی Y 45,104 23,066 1,040,368,864

همانطور که توضیح دادیم یک اختلاف قیمت تقریبا 845 تومانی در قیمت تتر باعث ایجاد اختلاف قیمت 3,644,428 در خرید یک عدد بیت کوین می شود. (البته با فرض اینکه قیمت بیت کوین در این صرافی ها یکسان باشد.) پس بنابراین برای خرید به صرفه تر باید به قیمت تتر در صرافی ها توجه کنید. در صرافی پینگی همیشه قیمت تتر عادلانه بوده زیرا بر اساس معاملات P2P کاربران تعیین می شود.

ابزارهای کاربردی رصد لحظه ای قیمت ارز دیجیتال

ابزارهای رصد قیمت ارزهای دیجیتال به شما اجازه می‌دهند تا با اطلاعاتی کامل و به‌ روز از تغییرات بازار و قیمت ارزهای دیجیتال آشنا شوید. با وجود تعداد بالای ارزهای دیجیتال، رصد قیمت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این ابزارها به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه کمک می‌کنند تا به صورت لحظه ای از قیمت ارزهای دیجیتال آگاه شوید و یا با رسیدن قیمت یک ارز دیجیتال به مبلغی مشخص نوتیفیکیشن دریافت کنید. در ادامه به بررسی بهترین ابزارهای رصد قیمت ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

با توجه به فیلتر بودن ابزارها و سایت های خارجی و همینطور معادل سازی قیمت تتر با دلار پیشنهاد میکنیم برای رصد قیمت ارز دیجیتال از صرافی پینگی استفاده کنید. زیرا در پینگی قیمت تتر بر اساس معاملات P2P کاربران در تتر تنظیم شده و همواره قیمت منصفانه و ارزان تری نسبت به سایر صرافی های ایرانی دارد. علاوه بر آن امکان تنظیم آلرت دریافت قیمت نیز در این سایت فعال شده و می توانید به سادگی قیمت ارزها پس از رسیدن به نقطه خاصی را دریافت کنید.

1. CoinMarketCap.com

یکی از محبوب‌ترین و پر کاربردترین ابزارهای رصد بازار ارزهای دیجیتال است که اطلاعات مربوط به بیش از ۴۰۰۰ ارز دیجیتال را به شما ارائه می‌دهد. با استفاده از این ابزار، شما می توانید به سادگی نمودار قیمت و حجم معاملات برای هر ارز دیجیتال را مشاهده کنید و ارز های مورد علاقه خود را در لیست نشانگرهای شخصی خود اضافه کنید.

کوین مارکت کپ چیست و چگونه از آن استفاده کنم؟ - پینگی

2. Coingecko.com

ابزار دیگری که می تواند به شما در رصد بازار ارزهای دیجیتال کمک کند، Coingecko است. این ابزار مشابه با CoinMarketCap است، با این تفاوت که از یک الگوریتم تصمیم گیری هوشمند استفاده می کند که ارز های معتبر و مهم را انتخاب می کند. علاوه بر ارائه اطلاعات کامل در مورد ارزهای دیجیتال، این ابزار امکان مقایسه بین ارزها را نیز به شما می‌دهد.

3. CryptoCompare.com

این ابزار به شما امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را بر اساس چندین عامل مانند محبوبیت، حجم معاملات، ارزش بازار و غیره مقایسه کنید.

4. TradingView.com

یکی از بهترین ابزارهای کاربری برای رصد قیمت ارزهای دیجیتال، تریدینگ ویو است. این ابزار به کاربران امکان مشاهده نمودارهای قیمتی ارزهای دیجیتال را در طول زمان می‌دهد و از امکاناتی مانند تحلیل فنی، شبیه‌سازی معاملات و همچنین امکان مشاهده تحلیل‌های دیگر کاربران نیز برخوردار است. علاوه بر آن میتوانید در تریدینگ ویو آلرت روی قیمت ارزها تنظیم کنید.

ترون، غیر متمرکز کننده وب با سرعت بالا

ترون TRON با علامت اختصاری TRX یک پلتفرم غیرمتمرکز برای سرگرمی و به اشتراک گذاری محتوا است که از فن‌آوری بلاک چین و همتا به همتا (P2P) استفاده می‌کند و در دسامبر ۲۰۱۷ توسط جاستین سان راه اندازی شد. یعنی این شبکه توسط هیچکس کنترل نمی‌شود و معاملات در آن بدون واسطه‌ انجام می‌شود. در وب سایت این ارز دیجیتال شعاری درج شده با عنوان غیر متمرکز کننده وب. ترون تصمیم دارد به تمرکز زدایی اینترنت از طریق فناوری بلاک چین و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) سرعت ببخشد.

قیمت لحظه ای  و خرید ترون TRX در پینگی

عوامل مؤثر بر قیمت ترون و تتر

همانند عوامل موثر بر تغییر قیمت ارزهای دیجیتال که پیش تر گفته شد، عوامل مختلفی از جمله تأمین و تقاضا، تحولات بازار ارزهای دیجیتال و اتفاقات خاصی مانند تغییر قوانین با محوریت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف، در قیمت تتر و ترون موثرند. علاوه بر آن، انتشار اخبار و رویدادهای مهم مانند رونمایی از نسخه جدید یک پروژه، می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر روی قیمت تتر و ترون داشته باشند.

نگاهی به آینده قیمت ترون و تتر

برای پیش‌بینی قیمت تتر و ترون در آینده، تحلیل‌های بازار و شناخت دقیق از عوامل مؤثر بر تغییر قیمت این ارزها اساسی است. با توجه به اینکه تتر به‌ عنوان یکی از پایدارترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که قیمت این ارز در آینده نیز برابر با یک دلار آمریکا باقی بماند. همانطور که می دانید آینده و قیمت این ارز در ایران با قیمت دلار رقم میخورد. با توجه به سیر صعودی که دلار در این چند ساله داشته با بررسی تکنیکال و اخبار سیاسی میتوانید دیدگاه مناسب تری نسبت به آینده قیمت تتر داشته باشید.
با توجه به اینکه ترون به‌عنوان یکی از ارزهای دیجیتالی جدید به‌شمار می‌رود، پیش‌بینی دقیقی از قیمت آینده آن ممکن نیست. اما برای مطالعه بیشتر میتوانید به بلاگ پینگی و یا صفحه ارز ترون مراجعه کنید.

مزایا و معایب خرید تتر، دلار دیجیتال !

تتر آمده تا به مردم کمک کند بدون نیاز با پشتوانه ارزهای فیات تراکنش کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی می‌خواهد برای شخص دیگری دلار بفرستد، می‌تواند با ارسال تتر این کار را انجام دهد. تتر عملکردی مشابه بیشتر ارزهای دیجیتال دارد و امکان تراکنش‌های ناشناس و بدون نیاز به شخص ثالث را فراهم می‌کند. تتر از سال ۲۰۱۴ وجود داشته است و یکی از ارزهای دیجیتال قدیمی در بازار است. نشان داده شده است که ارزش نسبتاً پایداری دارد و برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال معامله با تتر (Tether) را به عنوان یک گزینه ارائه می‌کنند.

مزایا

  • تتر (USDT) به عنوان ارز با قیمت ثابت و قابل اعتماد شناخته شده است و در بیشتر اوقات با قیمت حدود ۱ دلار در هر واحد معامله می‌شود. ( قیمت تتر در ایران با توجه به ارزش دلار دائما متغیر است، برای مشاهده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به صرافی مراجعه کنید. )
  • جامعه ارزهای دیجیتال به تتر اعتماد دارد و باعث می‌شود که در بین با ثبات ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش قرار گیرد.
  • مدتی است که وجود داشته است و تاریخچه ای از قابلیت اطمینان و اعتماد به آن داده است. این می‌تواند تا حدودی به مردم اطمینان دهد که ارز دیجیتال قانونی است.
  • تتر (USDT) در بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال عرضه می‌شود؛ از این رو دسترسی و خرید و فروش آن آسان است.

معایب

  • تتر تلاش زیادی نکرده است تا عملکرد خود را شفاف کند. این موضوع برای بسیاری از افرادی که دارای تتر هستند نگران کننده است؛ زیرا باعث می‌شود از امنیت سرمایه‌گذاری خود مطمئن نباشند.
  • اتهاماتی وجود دارد مبنی بر اینکه تتر برای دستکاری قیمت بیت کوین استفاده شده است یا اینکه از آن برای پولشویی برای فعالیت‌های مجرمانه استفاده شده است.
  • تتر (USDT) قابل تقسیم نیست که عملکرد آن را محدود می‌کند.

عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال

به طور خلاصه عوامل زیر میتوانند باعث تغییرات قیمت به صورت دوره ای و لحظه ای و نوسانات بیش از حد ارزهای دیجیتال شوند. استفاده از ابزارهای مناسب برای رصد قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات بالای قیمت رمز ارزها اهمیت یدا میکند.

  • میزان عرضه و تقاضا
  • ارزش بازار
  • نرخ پذیرش
  • تغییرات مقررات و نگرش حکومت ها
  • اخبار و رسانه ها
  • فورک و ارتقاء

استراتژی های معاملاتی برای Tether و Tron

4 نوع استراتژی معاملاتی اصلی داریم که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

  • معامله کوتاه مدت (Day trading)
  • معامله میان مدت (Swing trading)
  • معامله بلند مدت (Long-term holding)
  • معامله با تنوع در سرمایه گذاری، ترید در بورس، فارکس، کریپتو و … (Diversification)

توصیه می شود با توجه به مدت زمانی که قصد دارید دارایی خود را در بازار نگه دارید باید یکی از این استراتژی ها را انتخاب کرده و پس از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال نسبت به سرمایه گذاری و خرید ارزهای تتر و ترون اقدام کنید.

نکاتی برای سرمایه‌گذاری در تتر و ترون

برای سرمایه‌گذاری در تتر و ترون، باید به نکات زیر توجه شود:

  • شناخت دقیق از عوامل مؤثر بر قیمت این ارزها
  • بررسی و تحلیل دقیق تاریخچه قیمت این ارزها
  • پیش‌بینی دقیقی از آینده قیمت این ارزها نمی‌توان داشت، بنابراین نباید برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها، ریسک بالایی را بپذیرید.
  • اگر می‌خواهید در بازار سرمایه دیجیتال به‌صورت کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری کنید، تتر به‌عنوان یک ارز پایدار و مطمئن به حساب می آید.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر و ترون در پینگی

اهمیت رصد لحظه ای قیمت تتر و ترون

تتر و ترون دو ارز دیجیتال پرطرفدار هستند که بسیاری از معاملات بزرگ و حجیم در آن‌ها انجام می‌شود. افزایش یا کاهش قیمت این ارزها، مخصوصا تتر به صورت مستقیم بر ارزش سایر رمز ارزها تاثیر می گذارد. به همین دلیل رصد قیمت تتر برای یک ایرانی با توجه به نوسانات بالای دلار در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ترون هم که به عنوان یک بستر امن، سریع و نسبتا ارزان برای انتقال تتر و سایر ارزها مورد استفاده قرار می گیرد طبیعتا چنانچه قیمت ترون افزایش چشمگیری بیابد ممکن است معادلات شما را به هم بزند. پس باید قیمت این دو ارز کلیدی را در کنار قیمت بیت کوین همواره رصد کنید.

10 روش‌ رصد قیمت ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران

    1. استفاده از صرافی‌های معتبر مانند پینگی
    2. دنبال کردن تحلیل‌های تکنیکال
    3. استفاده از ابزارهای رصد قیمت
    4. تحلیل خبرها و رویدادها
    5. مشاهده اندیکاتورهای بازار
    6. پیگیری توصیه‌های متخصصان
    7. استفاده از روش‌های محاسبه‌ی قیمت
    8. مطالعه الگوهای قیمتی
    9. دنبال کردن تغییرات حجم معاملات
    10. رصد عوامل اقتصادی و سیاسی

چند توصیه مهم قبل از اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال

  1. از هیجان‌زدگی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال پرهیز کنید.
  2. از سیستم‌های پانزی دوری کنید
  3. یک صرافی مناسب و معتبر مانند کوکوین و یا پینگی برای خرید و فرش ارز دیجیتال انتخاب کنید
  4. از طریق وای‌فای عمومی وارد صرافی‌ها نشوید
  5. یک کیف پول مناسب نرم افزاری و سخت افزاری تهیه و نحوه کار با آن را بیاموزید
  6. نحوه بررسی صحت تراکنش انجام شده را یاد بگیرید
  7. قیمت تتر را با توجه به نوسانات دلار در صرافی ایرانی چک کنید
  8. اختلاف قیمت بازار جهانی و معادل ریالی در صرافی را بررسی کنید
  9. پشتیبانی 24 ساعته صرافی را بررسی کنید
  10. صرافی را انتخاب کنید که آدرس کیف پول ثابت در اختیار شما بگذارد و کیف پولها زمان دار نباشند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی رصد قیمت ارزهای دیجیتال، به ویژه تتر و ترون، پرداختیم. در بررسی قیمت تتر، مشاهده کردیم که این ارز به عنوان یکی از پایدارترین ارزهای دیجیتال در دنیا محسوب می‌شود. قیمت تتر به شدت به دلار آمریکا مرتبط است و تغییرات آن نسبتاً قابل پیش‌بینی است. بنابراین، برای سرمایه‌گذاران، تتر به عنوان یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود.

اما در مورد ترون، مشاهده کردیم که قیمت آن در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. ترون به عنوان یک ارز دیجیتال با استفاده‌های متنوعی، جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند. با توجه به رشد قابل توجه قیمت ترون، بسیاری از سرمایه‌گذاران به آینده‌ای درخشان برای این ارز امیدوار هستند. همینطور پیشنهاد کردیم که برای مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال، خرید تتر و ترون با بهترین قیمت می توانید از صرافی پینگی استفاده کنید.

در نهایت، باید به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال همراه با ریسک‌های قابل توجهی است و نیاز به دانش، آگاهی و تحلیل دقیق دارد. توصیه می‌شود قبل از هر گونه تصمیم‌گیری، مشاوره کارشناسان مالی و اطلاعات دقیق درباره بازار ارزهای دیجیتال را دریافت کنید.

 

برچسب ها : تتر,ترون,قیمت ارز دیجیتال,ارز دیجیتال,usdt,trx

تعمیرات موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *