دیگر مقالات مفید

آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام

در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل به موضوع ” آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام ” خواهیم پرداخت. اگر شما هم یکی از میلیون ها نفری هستید که از برنامه پیام رسان تلگرام استفاده می کنید، ادامه مطلب را بخوانید تا در صورت تصمیم گیری برای حذف دائمی حساب خود اطلاعاتی را کسب نمایید. تلگرام یک سرویس پیام رسان محبوب است که بر سرعت و امنیت بالا تمرکز دارد.

این اپلیکیشن به صورت یک برنامه رایگان در هر دو سیستم عامل Android و iOS برای کاربران در دسترس است و می تواند همزمان در چندین دستگاه با یک حساب تلگرام یکسان اجرا شود. حذف حساب کاربری در تلگرام یک فرآیند ساده است و می توان با ورود به سایت تلگرام در صورت تمایل حساب کاربری خود را حذف نمود. در ادامه به نحوه حذف اکانت تلگرام به صورت کامل پرداخته ایم.

چرا باید به حذف اکانت تلگرام خود فکر کنید؟

تلگرام یک پلت فرم کاملا امن است اما این بدان معنا نیست که مشکلی در آن وجود ندارد. این پلتفرم از زمان تأسیس تا کنون با جنجال های زیادی همراه بوده است. تلگرام در طول این سال ها چندین بار مورد توجه قرار گرفته است و همچنین به دلیل سیاست های حفظ حریم خصوصی در بسیاری از کشورها مسدود شده است. کاربران تلگرام همچنین از این پیام رسان به عنوان یک بستر امن برای برقراری ارتباط بدون دولت در مکالمات خود استفاده می کردند، از این رو این اپلیکیشن در بسیاری از کشورهای مختلف از جمله ایران فیلتر شده است.

علاوه بر این موارد، استاندارد رمزگذاری تلگرام نیز توسط کارشناسان رمزنگاری مورد سوال قرار گرفته است. این کارشناسان اظهارات نگران کننده ای در مورد این که چرا تلگرام از پروتکل رمزگذاری اختصاصی خود به نام MTProto به جای استانداردهای شناخته شده دیگری که موثر شناخته شده اند، استفاده می کند ارائه کرده اند.

ممکن است این حقایق باعث شده اند نظر خود را تغییر دهید و بخواهید به حذف اکانت تلگرام خود فکر کنید و به دنبال اپلیکیشن جایگزین بهتری باشید. ما در اینجا به شما نحوه حذف اکانت تلگرام را آموزش می دهیم.

تعمیرات موبایل

نکات مورد توجه پیش از غیرفعال کردن اکانت تلگرام

قبل از آن که برای غیرفعال نمودن و حذف اکانت تلگرام خود اقدام نمایید نیاز است تا نکاتی را در این رابطه مورد توجه قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر می گردند:

  1. باید بدانید که با استفاده از برنامه تلفن همراه یا دسکتاپ نمی توانید حساب تلگرام خود را غیرفعال کنید. شما باید از مرورگر وب مانند Google ، Firefox ، Edge و غیره از تلفن یا رایانه خود استفاده کنید.
  2. با حذف اکانت تلگرام همه گپ ها، پیام ها، گروه ها و ربات های شما به طور دائم حذف می شوند و کانال هایی که ایجاد کرده اید توسط مدیر اداره می گردند.
  3. تمام مخاطبین در تلگرام برای همیشه از بین می روند.
  4. حذف دائمی اکانت تلگرام قابل بازیابی نیست.
  5. اگرچه بعد از مدتی می توانید یک حساب جدید با استفاده از همان شماره ایجاد کنید، اما نمی توانید سابقه چت و لیست مخاطبین حساب های حذف شده را بازیابی کنید.

در صورتی که این نکات را مطالعه کرده و هیچ مشکلی با آنها ندارید می توانید نسبت به حذف اکانت تلگرام خود اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کانال تلگرام

چگونه حساب تلگرام خود را حذف نماییم؟

به صورت پیش فرض، تلگرام در صورتی که حساب شما یه مدت شش ماه غیر فعال باشد، آن را حذف می نماید. اما ممکن است تمایل داشته باشید تا بدون سپری کردن شش ماه غیر فعال بودن، حساب خود را به طور کلی حذف نمایید. البته این امکان نیز وجود دارد که در قسمت تنظیمات تلگرام خود، مدت زمان انتظار برای حذف اکانت را کمتر کرده و آن را به مدت یک ماه، سه ماه یا یک سال تغییر دهید.

حذف اکانت تلگرامبرای انجام این کار در برنامه تلگرام، روی دکمه منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید و وارد قسمت تنظیمات شوید. در مرحله بعد، به صفحه حریم خصوصی و امنیت (privacy and security) بروید و دراین قسمت، گزینه my account را انتخاب نمایید.

در اینجا، برای ورود روی If away ضربه بزنید و مدت زمان عدم فعالیت جدید را تعیین کنید که پس از آن حساب شما در صورت غیر فعال بودن به صورت خود به خود حذف می گردد.

در این روش شما نمی توانید حساب تلگرام خود را موقتاً غیرفعال کنید. تنها انتخاب شما این است که پروفایل تلگرام خود را غیر فعال بگذارید. اگر این شیوه کمک کرد، می توانید برنامه های تلگرام را از رایانه و تلفن خود حذف کنید.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل connecting تلگرام

نحوه حذف اکانت تلگرام

برای کاربرانی که نمی توانند به مدت یک ماه صبر کنند تا حسابشان به صورت خود به خود حذف گردد، تلگرام این امکان را به وجود آورده است که بلافاصله حساب و داده های خود را نیز از بین ببرید. این ابزار در هیچ یک از برنامه های اصلی موجود نیست و فقط در وب قابل دسترسی است.

برای غیرفعال کردن حساب تلگرام خود، باید به درگاه وب my telegram بروید و با اکانت تلگرام خود وارد شوید. در صفحه بعدی، روی لینک delete account کلیک کنید. در کادر متنی موجود، دلیل ترک خود را ذکر نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام با 4 روش رایگان

پس از حذف اکانت تلگرام چه اتفاقی می افتد؟

قبل از این که اکانت تلگرام خود را برای همیشه حذف کنید، بهتر است از عواقب این کار آگاهی های لازم را داشته باشید.

وقتی حساب خود را حذف می کنید، تلگرام به شما هشدار می دهد که تمام چت ها و داده های شما از بین می رود. حساب شما به طور دائم خاتمه می یابد و پیام ها و همچنین مخاطبین شما پس از بازیابی حذف می شوند.

در مورد کانال ها و گروه هایی که ایجاد کرده اید و در آنها عضو هستید، آنها به عملکرد عادی خود ادامه می دهند و مدیران موجود امتیازات خود را حفظ خواهند کرد. در صورتی که شما تنها سرپرست کانال یا گروه باشید، تلگرام به طور تصادفی یک عضو فعال را به عنوان مدیر جدید تعیین می کند.

علاوه بر این، تلگرام به شما اجازه نمی دهد حداقل چند روز یک حساب جدید با همان شماره تلفن ایجاد نمایید.

وقتی از این موارد آگاهی کسب نمودید، دکمه delete account را بزنید. در قسمت قرمز گزینه Yes، Delete My Account را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تلگرام حساب و اطلاعات شما را برای همیشه حذف می کند.

بیشتر بخوانید: اجرای تلگرام وب بدون نصب برنامه با Telegram web

چگونه قبل از خروج از تلگرام اطلاعات خود را صادر کنیم؟

برنامه تلگرام این مجوز را نمی دهد که کاربران حساب تلگرام خود را به صورت موقت ببندند. بعد از این که مراحل حذف به صورت کامل گذرانده شد، امکان احیای حساب تلگرام وجود ندارد و همچنین نمی توان فقط با ورود مجدد به سیستم، متون قدیمی را خواند.

خوشبختانه، تلگرام در صورت وجود هرگونه مکالمه ای که می خواهید برای مرجع بعدی ذخیره کنید، یک گزینه صادرات را برای کاربران دسکتاپ خود ارائه می دهد.

برای استفاده از آن، باید برنامه تلگرام را روی رایانه خود نصب کرده و وارد آن شوید. در ادامه بر روی گزینه سه نقطه که در گوشه سمت راست بالا وجود دارد کلیک نمایید. پس از آن یک منو برای شما باز می شود که می توانید تنظیمات مورد نظر را انتخاب کنید. با حرکت به سمت پایین گزینه Export Telegram Data ظاهر می شود که باید آن را انتخاب نمود. پس از آن باید بر روی نوع داده ای که می خواهید آن را صادر کنید کلیک نمایید. در نهایت روی گزینه Export کلیک کرده و بسته به حجم داده ها، تلگرام استخراج را ظرف دقیقه تکمیل می کند. برای نمایش فایل روی Show My Data ضربه بزنید.

مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت ارائه دهنده خدمات مهمی از جمله تعمیر گوشی سامسونگ ، تعمیرات هارد گوشی ، تعمیر گوشی آیفون ، تعمیر گوشی آب خورده و یا ضربه خورده ، تعمیر گوشی شیائومی ، تعویض گلس و قاب موبایل ، تعویض ال سی دی موبایل ، تعمیر گوشی هواوی و برندهای دیگر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و تعرفه های این خدمات از با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *