دیگر مقالات مفید

آموزش ساخت کانال تلگرام – channel telegram

اپلیکیشن تلگرام را می توان یکی از محبوب ترین پیام رسان های دنیا دانست که به دلیل قابلیت های منحصر به فردی که در اختیار کاربران قرار می دهد با استقبال زیادی مواجه شده است. کانال های تلگرام یک راه عالی برای انتقال پیام شما به گروه زیادی از افراد است. کانال ها با گروه ها متفاوت هستند، زیرا در یک کانال، فقط مدیران می توانند پیام ارسال کنند. در مقابل، در گروه ها، هرکسی می تواند نظرات خود را بیان کرده و با دیگران به اشتراک بگذارد. اما چگونه می توان یک کانال تلگرامی ساخت و آن را مدیریت کرد؟ در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل ما به ساخت کانال تلگرام به طور کامل پرداخته ایم.

تعمیرات موبایل

کانال تلگرام چیست؟

کانال های تلگرام به کاربران این امکان را می دهند تا فایل های مختلف را بین سایر کاربران تلگرام به اشتراک بگذارند. در واقع یک فرد یک کانال را ایجاد می کند، کاربران تلگرام می توانند در کانال ساخته شده عضو شوند و در نهایت فردی که کانال را ایجاد کرده می تواند برای اعضای کانال خود پیام های مختلف ارسال نماید.

کانال های تلگرام می توانند تعداد نامحدودی عضو داشته باشند. اعضای کانال ها نمی توانند یکدیگر را ببینند و یا شماره ای از آنها داشته باشند؛ بنابراین اعضای موجود در کانال  نمی دانند چه افراد دیگری در کانال عضو شده اند.

کانال های خصوصی و کانال های عمومی تلگرام

کانال های تلگرام را می توان به دو صورت خصوصی یا عمومی تنظیم کرد. تفاوت اصلی بین کانال های خصوصی تلگرام و کانال های عمومی قابلیت جستجو در برنامه آنها است. عضویت در کانال های خصوصی تلگرام فقط با دعوت نامه امکان پذیر است. برای دسترسی به کانال خصوصی تلگرام یا حتی اطلاع از وجود آنها، باید توسط یک مدیر به کانال اضافه شده یا لینک دعوت به گروه را در جایی پیدا کنید.

مانند گروه های عمومی تلگرام، کانال های عمومی تلگرام قابل جستجو هستند. این بدان معناست که می توانید وارد برنامه تلگرام شوید و کانال های تلگرام را بر اساس موضوعات مورد علاقه خود جستجو نمایید.

آموزش تعمیر موبایل از مبتدی تا پیشرفته

کانال های تلگرام چه کاربردی دارند؟

از آنجا که کانال های تلگرام بسیار منحصر به فرد هستند و تا کنون هیچ پیام رسانی این قابلیت را ارائه نداده است، فکرد کردن در رابطه با کاربردها و موارد استفاده آن دشوار به نظر می رسد. می توان کانال های تلگرام را به عنوان یک وبلاگ کوتاه یا یک وبلاگ زنده در نظر گرفت که حجم زیادی از اطلاعات را به کاربر ارائه می دهد.

اگر شما دارای یک شرکت هستید، می توانید یک کانال تلگرام را برای کاربران خود ایجاد نمایید. کانال های تلگرام روشی مناسب برای ارائه آخرین اطلاعات در مورد جدیدترین ویژگی ها، خدمات یا حتی افکار شما هستند.

به جای نوشتن یک پست وبلاگ، افزودن تصاویر و انتشار در سایت خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که موبایل خود را بردارید و یک پیام سریع در مورد آخرین به روزرسانی شرکت خود توضیح دهید.

علاوه بر آن کانال های تلگرام به عنوان یک وبلاگ زنده نیز بسیار خوب عمل می کنند. اگر رویدادی در شهر شما در حال انجام است و می خواهید آن را با چند دوست خود به اشتراک بگذارید، یک کانال تلگرامی عمومی ایجاد کنید تا افکار، تصاویر و فیلم های سریع در مورد آنچه در زمان حال در حال وقوع است ارسال کنید. به علاوه، تلگرام اخیراً محدودیت حجم فایل خود را به 2 گیگابایت افزایش داده است تا به کاربران امکان ارسال فیلم های بزرگ را بدهد.

قبل از ساخت کانال تلگرام چه کاری باید انجام داد؟

پیش از آن که اقدام به ساخت کانال های تلگرامی نمایید در ابتدا در مورد موضوع تصمیم بگیرید. محبوب ترین کانال ها در تلگرام، آنهایی هستند که محتوای معتبر منحصر به فرد ارائه می دهند. بنابراین نیاز است تا ایده مناسبی را پیدا کرده و کانال را در زمینه ای ایجاد کنید که بتوانید اطلاعات واقعا مفید را در آن به اشتراک بگذارید. راه دوم راه اندازی یک کانال سرگرمی است. کانال های سرگرم کننده و فان نیز در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردارند چرا که می توانند در مدت زمان کوتاهی فرد را سرگرم کرده و تایم مفیدی را برای وی رقم بزنند.

شما خوانندگان محترم می توانید برای انجام امور تعمیرات گوشی های هوشمند خود از خدمات درجه 1 و باکیفیت مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت از جمله تعمیر گوشی سامسونگ در سری های گوناگون A و S و … ، تعمیر گوشی آیفون و نیز تعمیر گوشی شیائومی استفاده کنید و مطمئن باشید که در انجام تعمیرات گوشی شما از قطعات اصل و اورجینال و تکنولوژی روز دنیا استفاده می شود.

نحوه ساخت کانال تلگرام به چه صورت است؟

  1. ابتدا برنامه تلگرام را باز کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید و برنامه تلگرام را بر روی موبایل خود ندارید، می توانید آن را در App Store و Play Store پیدا کرده و سپس دانلود و نصب نمایید.  پس از نصب برنامه باید با استفاده از شماره تلفن خود یک حساب کاربری ایجاد نموده تا امکان ادامه مسیر برای شما وجود داشته باشد.
  2. سپس، در صفحه اصلی برنامه، روی نماد مداد در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.
  1. با این کار پنجره ای با لیست مخاطبین و برخی گزینه ها در بالای صفحه باز می شود. در این جا باید گزینه “New Channel” را انتخاب کرد.
  2. نام و همچنین عکس نمایه ای را که برای کانال خود در نظر گرفته اید را  انتخاب کرده و در صورت تمایل توضیح کوتاهی در مورد کانال خود در قسمت bio بنویسید. سپس با استفاده از گزینه ای که در گوشه بالا سمت راست وجود دارد، تغییرات ایجاد شده را تأیید نمایید.
  3. پس از انجام این کار، خصوصی یا عمومی بودن کانال را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد دسترسی به کانال های خصوصی فقط از طریق لینک دعوت امکان پذیر است، در حالی که کانال های عمومی در قسمت جستجوی تلگرام یافت می شوند و هر کاربری می تواند با یک جست و جو به کانال مورد نظر دسترسی پیدا کرده و درخواست join در کانال مربوطه را بدهد.
  4. یک لینک یا پیوند دائمی برای کانال خود تعیین کنید. این در واقع لینکی است که برای دسترسی به کانال مربوطه استفاده می شود. اگر کانال خصوصی ایجاد کرده باشید باید این لینک را مجددا تایید نمایید.
  5. به ترتیب، تلگرام لیست مخاطبین مورد نظر برای اضافه شدن به کانال شما را نمایش می دهد. کاربرانی که در یک کانال حضور دارند اعضا یا مشترکان کانال نامیده می شوند. افرادی را که می خواهید برای عضو شدن در کانال خود داشته باشید می توانید از لیست مخاطبینی که نمایش داده می شود انتخاب نمایید.

بدین ترتیب و به همین سادگی کانال شما در تلگرام ایجاد شده است. در بالای صفحه، می توانید تعداد اعضا یا مشترکان خود را مشاهده کنید. در کانال های عمومی هر چقدر میزان این اعضا بیشتر باشد نشان دهنده جذابیت و اعتبار بیشتر کانال است و در نتیجه مسئولیت شما در قرار دادن مطالب و فایل های مختلف بیشتر می گردد.

پیام های ارسال شده در کانال های تلگرام برچسب پیش نمایش را نشان می دهد. برای اینکه بدانید چند نفر پیام شما را دیده اند، کافی است به شماره کنار زمان ارسال نگاه کنید.

شما می توانید یک کانال تلگرامی عمومی را ایجاد کرده و در صورت جذب تعداد اعضای زیاد در آن، تبلیغات مختلف را نیز دریافت نمایید. بسیاری از افراد و شرکت ها برای دیده شدن بیشتر کارشان اقدام به انجام تبلیغات در کانال های تلگرامی معتبر می نمایند و مبلغ زیادی را به ادمین کانال پرداخت می کنند. بدین ترتیب می توان با ساخت کانال تلگرام به درآمدزایی بالایی نیز دست یافت و کسب و کار خود و سایر افراد را رونق بخشید.


از دیگر خدمات مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت می توان به این موارد اشاره کرد : تعمیر گوشی هواوی که کیفیت برخی مدل های آن با گوشی های آیفون و سامسونگ رقابت می کنند و حیف است که در صورت خرابی، دور انداخته یا تعویض شوند. تعویض باتری گوشی ،تعویض ال سی دی گوشی و تعمیر تاچ گوشی ، تعویض باتری گوشی و تعمیرات هارد گوشی نیز از خدمات مهم و پرطرفدار در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت هستند که به صورت تخصصی و حرفه ای توسط تیمی مجرب از تعمیرکاران صورت می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *