مقالات آموزش تعمیرات گوشی

آموزش مرحله به مرحله جیلبریک کردن ios 13 گوشی های آیفون

در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل به موضوع مهم ” آموزش مرحله به مرحله جیلبریک کردن ios 13 گوشی های آیفون ”  خواهیم پرداخت. جیلبریک کردن ios 13 – اپل حدود دو میلیون برنامه را برای کاربران خود ارائه داده است اما برای برخی از کاربران، این تعداد کافی نیست. بر خلاف اندروید، iOS از نصب برنامه‌ها و فروشگاه ‌های برنامه شخص ثالث پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین به نظر می‌ رسد که تنها می توان از طریق اپ استور برنامه های مورد نظر را دانلود نمود، مگر این که آیفون خود را جیلبریک کرد تا بتوان از سایر برنامه ها نیز استفاده نمود.

می‌توان از دستگاه‌ های جیلبریک شده برای نصب برنامه ‌ها از فایل ‌های APK به جای دانلود برنامه ‌ها از اپ استور استفاده کرد. جیلبریک کردن آیفون یا آی ‌پاد تاچ، امکانات جدیدی را از نظر سفارشی‌ سازی باز می‌کند و آزادی بیشتری به کاربر می‌دهد. جیلبریک کردن یک دستگاه فرآیند پیچیده‌ای است، اما به شما کمک می‌کند تا از آیفون یا آی ‌پاد تاچ خود بهره بیشتری ببرید. در ادامه آموزش جیلبریک کردن ios 13 گوشی های آیفون ارائه شده است. برای استفاده از خدمات نمایندگی تعمیر گوشی آیفون در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت می توانید بر روی لینک آن یا عکس زیر کلیک نمایید.

تعمیر گوشی آیفون : تعمیرات گوشی ایفون : تعمیر موبایل آیفون

جیلبریک چیست؟

جیلبریک کردن آیفون به این معنی است که آن را از محدودیت های اعمال شده توسط اپل رها می کنید. آزاد کردن یک دستگاه به این معنی است که می‌ تواند برنامه ‌های کاربردی را از خارج از اپ استور اپل نصب کند، و شما می‌ توانید با جنبه‌ های محدود شده قبلی یک دستگاه iOS دست و پنجه نرم کنید. این بدان معناست که می توانید به استفاده از اپ استور ادامه دهید، اما همچنین می توانید با دانلودهای خارجی نیز کار کنید. جیلبریک همچنین می تواند به شما کمک کند قفل آیفون خود را باز کنید تا آن را در سایر اپراتورها در دسترس قرار دهید.

اما سوالی که معمولا کاربران می پرسند این است که آیا جیلبریک کردن یک دستگاه iOS قانونی است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در حالی که جیلبریک کردن آیفون و سایر دستگاه‌های iOS در ایالات متحده قانونی است، اما اپل به شدت در مورد جیلبریک هشدار می ‌دهد و بیان می‌کند که می‌تواند آسیب های امنیتی را به دستگاه وارد کند، سرویس‌های جاری را مختل کند و عمر باتری شما را کاهش دهد. جیلبریک کردن یک دستگاه iOS همچنین ضمانت دستگاه شما را باطل می کند، بنابراین اگر مشکلی پیش آمد، خودتان مسئول آن خواهید بود و گارانتی اپل دیگر اعتباری ندارد. یک مشکل بزرگ در مورد جیلبریک کردن این است که پس از جیلبریک کردن نمی ‌توانید دستگاه iOS خود را از طریق روش‌های سنتی به ‌روزرسانی کنید. دستگاه‌ های جیلبریک شده دریافت به‌ روزرسانی ‌های iOS را متوقف می‌کنند، که در نتیجه آن به ‌روزرسانی‌ های امنیتی نیز متوقف می‌ گردد و تلفن شما را در برابر تهدیدات خارجی آسیب‌ پذیر خواهد شد.

یکی دیگر از نگرانی هایی که باید در هنگام جیلبریک کردن یک دستگاه iOS به خاطر داشت این است که جیلبریک می تواند گوشی شما را خراب کند. در حالی که بعید به نظر می رسد این اتفاق بیفتد، گاهی اوقات ممکن است مشکلات به حدی پیش برود که نتوانید تنظیمات را بازنشانی یا اصلاح کنید و دستگاه شما را بی مصرف می نماید.

سایر برندهایی که افتخار داریم تعمیر آن ها را در نهایت کیفیت و دقت انجام دهیم عبارت اند از : تعمیر گوشی سامسونگ سری های پرچم دار و میان رده و … ، تعمیر گوشی هواوی ، نوکیا ، لنوو ، سونی ، تعمیر گوشی شیائومی ، ال جی و دیگر برندها. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه ها و ضوابط این خدمات می توانید بر روی لینک آن ها کلیک نمایید یا با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت تماس حاصل فرمایید.

پشتیبان گیری از داده های ارزشمند برای جیلبریک کردن ios 13

برای جیلبریک کردن دستگاه، همیشه بهتر است ابتدا از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. می‌توانید با iCloud به‌صورت بی‌سیم از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در این حالت iTunes هر بار که دستگاه را متصل می‌کنید، به‌طور خودکار نسخه پشتیبان تهیه می کند. اگر از دستگاه های MacOS Catalina یا جدیدتر استفاده می‌کنید، می‌توانید از آیفون خود مستقیما از طریق Finder در مک خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مطمئن شوید که قبل از شروع فرآیند جیلبریک از دستگاه خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا تمام موسیقی ها، برنامه ها، فیلم ها و همه اطلاعات دستگاه، در رایانه یا در فضای ابری ذخیره گردد. به این ترتیب، هنگامی که فرآیند جیلبریک را کامل کردید، می توانید یک بازیابی را اجرا کنید و همه چیز را به حالت اول برگردانید. اجرای همگام سازی در iTunes به طور پیش فرض از دستگاه شما نسخه پشتیبان تهیه می کند.

شروع فرآیند جیلبریک

برای شروع فرآیند جیلبریک، ابتدا باید دستگاه خود را به آخرین نسخه iOS آپدیت کنید. می‌توانید از iTunes برای مدیریت به‌روزرسانی خود استفاده کنید، یا از به ‌روزرسانی راحت‌ تر OTA که دستگاهتان به شما ارائه می‌دهد (تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار) استفاده کنید.

هنگامی که دستگاه را به iTunes خود وصل کردید، از شما می خواهد که آپدیت iOS را برای دستگاه خود دانلود و اجرا کنید. اگر قبلاً به آخرین نسخه iTunes به روز نشده اید، باید این کار را نیز انجام دهید. اگر از مک جدیدتر استفاده می کنید و دیگر iTunes ندارید، می توانید آیفون خود را از طریق Finder به روز کنید. اگر دستگاه شما جیلبریک نشده باشد، بدون هیچ مشکلی به iOS 14 آپدیت خواهید کرد. اگر دستگاه شما جیلبریک باشد، iOS نمی تواند آپدیت را کامل کند و به حالت ریکاوری می رود. در این قسمت اجازه دهید iTunes یا Finder یک بازیابی را با آخرین نسخه iOS اجرا کنند. پس از تکمیل شدن کار، دستگاه به تنظیمات کارخانه بازنشانی خواهد شد.

جیلبریک کردن برای iOS 13 و نسخه های جدیدتر

برای جیلبریک کردن ios 13، به هیچ وجه به رایانه نیاز ندارید. فقط نیاز است تا دستگاه iOS که می خواهید جیلبریک شود را در دسترس داشته باشید. فقط برای ایمن بودن، دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید. برای  این کار می توانید Hexxa Plus را در دستگاه خود دانلود کنید.

روی Allow > Download ضربه بزنید تا آن را بارگیری کنید. سپس به Settings > Profile Downloaded رفته و روی لینک دانلود شده ضربه بزنید. ممکن است لازم باشد قبل از ادامه، رمز عبور دستگاهتان را تأیید کنید.

به فهرست مدیریت برنامه بروید و روی آن ضربه بزنید، سپس آدرس «http://ios.cyrepo.tk/» را کپی کنید. برنامه Hexxa Plus را دوباره باز کنید و روی Extract Repo ضربه بزنید. آدرس کپی شده را جایگذاری کنید و روی Ok ضربه بزنید.

روی دکمه دانلود ضربه بزنید، سپس Allow > Go to settings > Profile Downloaded > Install را بزنید. هنگامی که رمز عبور خود را برای تأیید آن وارد کردید، فقط باید روی Install > Done ضربه بزنید.

بازیابی دستگاه خود از iTunes یا Finder

هنگامی که فرآیند جیلبریک را کامل کردید، باید برای بازیابی تمام داده های ارزشمند خود در دستگاه iOS وقت بگذارید. اگر قبلاً دستگاه خود را جیلبریک نکرده اید، ممکن است نیازی به انجام این کار نداشته باشید، زیرا دستگاه شما تمام اطلاعات شما را در فرآیند جیلبریک منتقل می کند. اگر قبلاً دستگاه خود را جیلبریک کرده اید، این کار ضروری است، زیرا برای به روز رسانی دستگاه خود باید یک بازیابی انجام دهید.

کافی است iPhone، iPad یا iPod Touch خود را دوباره به رایانه وصل کنید و iTunes یا Finder بقیه کارها را انجام خواهند داد. تا زمانی که بازیابی به پایان برسد، برنامه‌ها، موسیقی، عکس‌ها و داده‌های مفید شما باید به جای خود برگردند.


از دیگر خدمات مهم و کلیدی در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت می توان به این موارد اشاره نمود : تعویض ال سی دی گوشی و برطرف کردن مشکلات کم و زیاد شدن نور گوشی یا کار نکردن تاچ آن ، تعمیر گوشی آب خورده یا ضربه خورده که نیاز دارد برخی از قطعات آن تعویض یا تعمیر شوند و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *