مقالات گوشی اندرویدی

بررسی گلکسی A42 سامسونگ مدل 5G

اگر به دنبال گوشی میان رده و مقرون به صرفه ای از سری A گلکسی هستید، سامسونگ گلکسی A42  مدل 5G می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. سامسونگ این گوشی میان رده خود را  به طور رسمی در 2 سپتامبر 2020 معرفی کرد. این دستگاه از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی کرده و دارای نقاط قوت و ویژگی های مثبت بسیاری است. در ادامه این مطلب از مرکز تعمیرات موبایل نگاهی جامع به ویژگی ها و امکانات این دستگاه ارزان قیمت انداخته ایم و آن را نقد و بررسی نموده ایم.

در سری گلکسی A سامسونگ، A42 5G بین گلکسی A52 5G و A32 5G قرار گرفته است که این دستگاه ها دو گزینه بسیار عالی در گروه قیمتی خودشان محسوب می شوند. A52 5G با قیمت 499 دلار نسبت به A42 5G چند ویژگی بالاتر مانند صفحه نمایش بهتر، به روز رسانی سریع تر و خاصیت ضد آب IP67 را ارائه می دهد. همچنین گوشی A32 5G نیز  با قیمت 279 دلار، به جای OLED، از LCD برخوردار است. از طریق کلیک کردن بر روی تصویر زیر می توانید تعمیرات گوشی سامسونگ با گارانتی خود را به مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت بسپارید.

تعمیر گوشی سامسونگ

طراحی A42 5G؛ شاهکاری هندسی

سامسونگ در گوشی A42 5G نیز مانند سایر گوشی های سری A از طراحی منحصر به فردی استفاده کرده است. در این دستگاه قاب پشتی به صورت Prism Dot طراحی شده است و این موضوع یک جذابیت ویژه به ساختار آن بخشیده است. اما استفاده از این ویژگی باعث شده تا اثر انگشت و هر نوع کثیفی دیگر در پشت گوشی بماند.

رنگ های مختلفی در قسمت پشت گوشی به کار رفته است و این رنگ ها به چهار قسمت تقسیم شده و از پایین به صورت تنالیته به سمت رنگ های روشن می رود. برخورد نور به پشت گوشی باعث رنگین کمانی شدن آن شده و این موضوع برای کاربران بسیار جذاب است.

قاب گوشی از جنس پلاستیک است اما پلاستیکی بودن آن در ذوق نمی زند و این را می توان با در دست گرفتن گوشی کاملا متوجه شد. از جمله تغییرات مشخص و مثبتی که در این سری از گلکسی A نسبت به مدل های A40 و A41 ایجاد شده است، استفاده از صفحه نمایش بزرگتر است. اندازه صفحه نمایش A42 5G  6.6 اینچ و سوپرآمولد است. محل قرار گرفته ناچ در قسمت دوربین سلفی قرار گرفته است و از این جهت تفاوتی با مدل ای قبلی ندارد.

بررسی گوشی گلکسی A42 سامسونگ مدل 5Gدر قسمت پایینی صفحه نمایش و زیر نمایشگر می توان حسگر اثر انگشت را مشاهده کرد که دارای سرعت عمل و حسگر نسبتا مناسبی است. حاشیه های صفحه نمایش در قسمت کناره ها کاملا ظریف طراحی شده اند. یک ماژول دوربین در قسمت پشتی گوشی به صورت مربعی قرار گرفته و دارای اندکی برآمدگی است.

دکمه های پاور و ولوم صدا در لبه سمت راست دستگاه قرار گرفته اند و در قسمت سمت چپ می توان پورت سیم کارت را مشاهده کرد. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، پورت USB-C، بلندگو و میکروفون هم از مواردی هستند که در لبه پایینی A42 5G قرار دارند.

در رابطه با وزن A42 5G باید گفت که این مدل کمی سنگین تر از مدل قبلی خود و دارای 193 گرم وزن است که نگه داشتن طولانی مدت آن می توان به مچ دست فشار بیاورد. رنگ های عرضه شده برای این گوشی، مشکی، خاکستری و سفید است.

به طور کلی با توجه به قیمتی که این دستگاه دارد، طراحی آن بسیار حرفه ای و زیبا است و نمی توان ایراد چندانی به این گوشی میان رده وارد کرد.

شاید برای تان جای سوال باشد که دیگر خدمات ما در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت شامل چه مواردی هستند؟! خب باید بگوییم که افتخار آن را داریم که در حوزه تعمیر موبایل های برندهای گوناگون از جمله تعمیر گوشی آیفون ، ال جی ، نوکیا ، سونی ، تعمیر گوشی شیائومی که در سال های اخیر محبوبیت آن با برندهایی از قبیل اپل و سامسونگ رقابت می کند و نیز تعمیر گوشی هواوی به مشتریان خود خدمت رسانی می کنیم.

صفحه نمایش A42 مدل 5G؛ وضوح نه چندان مناسب

وضوح پایین صفحه نمایش در A42 5G نسبت به مدل های پیشین خود اندکی نا امید کننده است. وضوح این نمایشگر 1600*720 پیکسل است و نرخ تازه سازی 60 هرتز را ارائه می دهد. این مقادیر با مدل پایین تر این دستگاه یعنی A32 که از نمایشگر با وضوح 2400*1080 پیکسل برخوردار بود و نرخ تازه سازی 90 هرتز را ارائه می داد بسیار ضعیف تر است. البته سامسونگ به جای کیفیت نمایشگر قابلیت 5G را ارائه داده است که ممکن است برای برخی کاربران ارجحیت داشته باشد.

با توجه به این که صفحه نمایش این دستگاه بزرگ و 6.6 اینچی است، وضوح 1600*720 قادر به تامین کیفیت بالایی نخواهد بود و تراکم پیکسلی قابل قبولی را ارائه نخواهد داد. میانگین روشنایی در این دستگاه 600 نیت است که می تواند عدد خوبی برای این گوشی میان رده باشد.

خرید گوشی گلکسی A42 سامسونگ مدل 5Gپروفایل های رنگی natural و vivid در این گوشی وجود دارد که هر دو این گزینه ها پوشش دهی تقریبا مناسبی دارند و رنگ های نمایش داده شده در حالت natural کاملا طبیعی به نظر می رسند. این دستگاه از نظر کنتراست نیز کیفیت قابل قبولی دارد و در محیط های تاریک و با نور کم، باعث اذیت شدن چشم نمی شود.

به طور کلی یکی از نقاط ضعف گلکسی A42  مدل 5G را می توان به صفحه نمایش آن نسبت داد.

نرم افزار گلکسی A42 5G

A42 مدل 5G با اندروید 11 و نرم افزار One UI 3.1 سامسونگ عرضه شده است. این گوشی همچنین قادر به دریافت سه نسل ارتقای اندروید است که به معنای اندروید 12، 13 و 14 است. رابط کاربری One UI 3.1 دارای قابلیت های مختلفی مانند امکان مخفی کردن تماس ها و پیام ها، تخمین زدن مدت زمان باقی مانده از شارژ باتری و … است. البته تمامی امکاناتی که در رابط کاربری نسخه One UI 3.0 وجود داشت در این نسخه جدید نیز مشاهده می شود.

مرکز آموزش تعمیرات گوشی تهران

چیپست مورد استفاده در این دستگاه اسنپدراگون 750G است که تراشه ای 8 نانومتری داشته و از هسته های پردازشی قدرتمندی بهره می برد. پردازنده گرافیکی یا GPU این سیستم از نوع Adreno 619 و 800 مگاهرتزی است پردازنده مرکزی نیز از دو هسته قدرتمند 2.2 گیگاهرتزی و شش هسته کم مصرف 1.8 گیگاهرتزی تشکیل شده است.

بهره مندی از مودم 5G وو استفاده از شبکه های Sub-6 و mmWave باعث سرعت دانلود و آپلود بالایی شده و چیپست قرار گرفته بر روی شبکه LTE نیز سرعت دانلود و آپلود 1200 و 2100 مگابیت بر ثانیه را به دنبال خواهد داشت.

این دستگاه با حافظه 128 گیگابایتی و رم های 4، 6 و 8 گیگابایتی به فروش می رسد و از حافظه جانبی microSD نیز برای دستیابی به حافظه های بیشتر نیز بهره می برد.

اجرای بازی های Asphalt 9 ،PUBG Mobile و همچنین Call of Duty Mobile بر روی گلکسی A42 5G امکان پذیر است اما تنظیمات گرافیک و همچنین نرخ فریم قابل قبولی را ارائه نمی دهد.

ظرفیت باتری A42 مدل 5G

مصرف انرژی گلکسی A42 5G به طور قابل توجهی از نسل قبلی  خود بیشتر است. البته این موضوع با توجه به نمایشگر بزرگتری که این دستگاه دارد چیز عجیبی نیست.

طول عمر باتری گلکسی A42 5G قانع کننده است و از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی برخوردار است. در تست WLAN که برای باتری انجام شد استقامت خوبی در حدود بیش از 16 ساعت  برای این باتری مشاهده شد که برای دو روز کاری مداوم با استفاده سبک و بدون بازی های سنگین کافی است.

قیمت گوشی گلکسی A42 سامسونگ مدل 5Gبا وجود چنین باتری با ظرفیت بالایی شارژر قویی برای آن مورد نیاز است و با شارژر 15 واتی این دستگاه نیاز به زمان زیادی برای فول باتری شدن است. یک باتری کاملا خالی A42 5G نیاز به دو ساعت شارژ شدن برای رسیدن به شارژ صد در صد دارد.

البته، کنترل هایی برای استفاده بهینه از باتری وجود دارد که در صورت استفاده از آنها می توان عمر باتری را افزایش داد. فعال کردن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین ابزاری که برای کنترل میزان مصرف انرژی برنامه ها هنگام باز بودن آنها در پس زمینه وجود دارد می تواند به افزایش عمر باتری دستگاه شما کمک نماید.

بررسی دوربین گلکسی A42 5G سامسونگ

به طور کلی سه دوربین در گلکسی A42 مدل 5G وجود دارد. با وجود سه دوربین تنها لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسل فوق عریض می توانند عکاسی نمایند و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی موجود، به دوربین های دیگر در گرفتن عکس کمک می کند. به صورت کلی کیفیت عکس مناسبی در این دستگاه قابل مشاهده است اما  به نظر می رسد تار شدن در اطراف لبه ها، حتی زمان هایی که دوربین از لنز فوق عریض استفاده نمی کند، امری رایج است. در نورهای کم و تاریکی کیفیت تصویر دوربین ها بسیار کاهش می یابد.

بررسی هایی که در دوربین سلفی این گوشی انجام شد نشان دهنده کیفیت ناکافی این دوربین بود که البته با وجود نور بسیار زیاد این کیفیت بهبود پیدا می کند. اما در اتاقی با نور ضعیف نمی توان عکس قابل قبولی با استفاده از دوربین سلفی A42 گرفت. در نهایت باید گفت که گلکسی A42 5G یک دستگاه میان رده است و نمی توان انتظار یک دوربین با کیفیت را از آن داشت.


از دیگر خدمات ممتاز مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت این موارد را می توان فهرست کرد : تعمیر گوشی آب خورده و حتی گوشی هایی که در اثر ضربه خوردن همه یا بخش هایی از کارایی خود را از دست داده اند. تعویض ال سی دی گوشی در صورت شکستن و غیر قابل تعمیر بودن ال سی دی. تعمیرات هارد گوشی : بنا به تشخیص تعمیرکاران ما ممکن است لازم باشد هارد گوشی عوض شود. تعویض گلس گوشی و قاب آن نیز از دیگر خدمات ما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *