مقالات گوشی اندرویدی

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگ

در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل با ما همراه باشید تا به بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگ بپردازیم.  ارائه رنگ های زیبا در گلکسی A52s 5G ما را به کهکشانی می برد که نام “galaxy” برگرفته از آن است. رنگ های یونیک و بلوکی این سری از محصولات سامسونگ جلوه ای منحصر به فرد به آن داده است.

اگر می خواهید یک نسخه بهبودیافته تقریبی از سری های میان رده سامسونگ مانند A52 بخرید که از قیمت کمتری هم برخوردار باشد، گلکسی A52s 5G گزینه مناسبی است. این دستگاه تمام امکانات و ویژگی های یک گوشی هوشمند میان رده مقرون به صرفه را دارد و از بهترین محصولات سری A سامسونگ محسوب می شود.

نقد و بررسی جامع گلکسی A52s 5G  سامسونگ در این مقاله قرار داده شده است تا بتوانید به انتخاب بهتر و مطمئن تری برای خرید برسید و اگر دستگاه را خریداری کرده اید در رابطه با ویژگی های آن بیشتر بدانید. به علاوه، شما کابران محترم می توانید برای این که سفارش تعمیر گوشی سامسونگ تهران خود را ثبت نمایید روی عکس زیر کلیک نمایید.

تعمیر گوشی سامسونگ

جعبه گشایی گلکسی A52s 5G سامسونگ

پیش از انجام نقد و بررسی نیاز است تا آنباکسینگ گلکسی A52s 5G را انجام داده و از محتوای درون جعبه اطلاع پیدا کنیم. این دستگاه از یک کارتن ساده برخوردار است که از استحکام نسبتا بالایی برخوردار بوده و در آن اقلام ناچیزی به چشم می خورد. یک شارژر و همینطور یک کابل USB در جعبه وجود دارد. شارژری که درون جعبه قرار داده شده است 15 واتی است و ممکن است در برخی نقاط به صورت 25 واتی نیز به فروش برسد. با توجه به این که دستگاه شارژر 25 واتی را ساپورت می کند می توان به صورت مجزا شارژر 25 واتی را نیز خریداری کرد.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگدر کنار این موارد یک قاب ژله ای نیز در جعبه گلکسی A52s 5G قرار داده شده است. البته این قاب از استحکام زیادی برخوردار نبوده اما قابل استفاده است. گارانتی، برگه راهنما و سوزن خشاب سیمکارت نیز از دیگر اقلامی است که در جعبه به چشم می خورد.

طراحی گلکسی A52s؛ آشنا اما اصلاح شده

Galaxy A52s سامسونگ با تمام وجود از طراحی مجموعه گسترده محصولات سامسونگ استقبال کرده اما با برخورداری از نشانه های ظریف، طراحی منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است. با این حال به نظر می‌رسد که این گوشی تقریبا ظاهری شبیه به گلکسی A52  دارد.

در اینجا قصد داریم تا به صورت دقیق تر به ظاهر و طراحی گلکسی A52s 5G بپردازیم. قسمت پشتی گوشی را در نظر بگیرید. بالا رفتن تدریجی دوربین، باعث تداعی گلکسی S21 سامسونگ می گردد. پنل پشتی دستگاه دارای یک پوشش مات است که در میان دریایی از رنگ های براق و گرادیانت خودنمایی می‌کند.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگجنس به کار رفته در بدنه بیرونی گلکسی A52s 5G از پلی کربنات است. یک تصور اشتباه در میان کاربران وجود دارد که پلی کربنات ماده با کیفیت و مناسبی برای تلفن همراه نیست. اما این تصور کاملا اشتباه است و در صورتی که این ماده به درستی به کار رود می تواند جلوه ای زیبا و لوکس را به ظاهر گوشی بدهد.

وزن این سری از گوشی های سامسونگ 189 گرم است و در دست گرفتن آن به دلیل توزیع وزن مناسب  احساس خوبی خواهد داشت. از ایرادهایی که به طراحی دستگاه وارد است فریم میانی پلی کربنات با روکش کرومی آن است که کیفیت آن درجه یک نیست و اثر انگشت را جذب می کند.

صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED گلکسی A52s 5G یکی از ویژگی های برجسته آن است. این صفحه نمایش یک پنل معمولی با رنگ‌های روشن و زنده و خمیدگی جزئی است. در صورتی که رنگ ‌های طبیعی ‌تر را ترجیح می ‌دهید، به راحتی می توانید آن را  با چند تغییر نرم ‌افزار اصلاح نمایید.

از دیگر ویژگی ‌های گلکسی A52s 5G  می‌توان به اسکنر اثر انگشت درون صفحه ‌نمایش اشاره کرد. این اسکنر از سرعت بالایی برخوردار بوده و دقت بالایی نیز دارد. البته ممکن است اسکنر این دستگاه نسبت به سایر مدل های موجود در بازار کمی دیرتر عمل نماید.

گلکسی5G A52s از استاندارد IP67 برخوردار است تا از گوشی در برابر نفوذ گرد و غبار محافظت نماید. این نمایشگر همچنین توسط گوریلا گلس 5 نیز محافظت می گردد. در لبه بالایی فریم گوشی می توان مواردی مانند درگاه سیم‌کارت، درگاه کارت حافظه و میکروفن دوم را مشاهده نمود. علاوه بر آن در قسمت لبه پایینی نیز دکمه ‌های تنظیم صدا و پاور ، درگاه USB 2.0 Type-C در کنار جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکر و میکروفن مکالمه قرار گرفته اند.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگبه طور کلی سامسونگ گلکسی5G A52s از نوآوری‌ ها انجام شده در طراحی در سری گلکسی A52 بهره می برد و تغییرات کمی نسبت به این دستگاه دارد. نمی توان این عدم تغییرات را چیز بدی دانست چرا که سامسونگ در تمام مدل های میان رده خود اصول زیبایی شناسی را در طراحی رعایت نموده است.

در گلکسی A52s 5G نیز اصول اولیه مانند بازخوردهای لمسی و تایپ همه به درستی رعایت شده اند. با این حال، فقدان پیشرفت ‌های معنادار در این دستگاه مانند حاشیه‌ های کوچک ‌تر و نرخ تازه‌ سازی تطبیقی ​​چندان مطلوب نیست.

ما در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت قادریم تعمیر گوشی آیفون ، سونی ، نوکیا ، ال جی ، تعمیر گوشی شیائومی ، لنوو ، ایسوس ، بلک بری و نیز تعمیر گوشی هواوی را با دقت و کیفیت بالا انجام دهیم و طی مدت نهایتا 48 ساعت ، گوشی تعمیر شده را درب منزل یا محل کار به مشتریان خود تحویل دهیم.

مشخصات نرم افزار گلکسی 5G A52s سامسونگ

سامسونگ گلکسی A52s از پردازنده Qualcomm اسنپدراگون  778G SoC استفاده می کند. البته سامسونگ در گوش های میان رده خود، پردازنده هایی که مختص به خود بود یعنی اگزینوس را به کار برد. اما اگزینوس ها با وجود قابلیت هایی که داشتند به اندازه اسنپدراگون از عملکرد و پایداری مناسبی برخوردار نبودند. بنابراین سامسونگ تصمیم گرفت تا در گلکسی A52s خود مجددا از پردازنده های اسنپدراگون استفاده نماید. چیپست 778G دارای پیکربندی هشت هسته ای است که چهار هسته آن Cortex A78 و چهار هسته دیگر Cortex A55 هستند. پردازنده گرافیکی در این چیپست Adreno 642L است.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگ به طور کلی با وجود این پردازنده، گلکسی A52s از قدرت بالایی برخوردار است و در انجام عملکردهای مختلف هیچ مشکلی در آن مشاهده نشده است. انجام کارهای روزمره مانند گوش کردن به موسیقی، استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف و اجرای بازی های نسبتا سنگین به راحتی انجام شده و این چیپست مقرون به صرفه می تواند در افزایش طول عمر باتری نیز نقش داشته باشد.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگاگر بخواهیم پردازنده این گوشی را با دستگاه های بالا رده مقایسه کنیم باید بگوییم که دارای پردازنده ضعیف تری نسبت به اسنپدراگون 888 و یا 870 است. در دستگاه گلکسی A52 5G از پردازنده اسنپدراگون 750G استفاده شده است که نسبت به پردازنده استفاده شده در گلکسی A52s 5G ضعیف تر است و این یک پیشرفت فوق العاده برای این مدل محسوب می شود.

آیا باتری گلکسی A52s 5G تمام روز دوام می آورد؟

سری5G  A52s سامسونگ مانند گلکسی A52 5G از یک باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی برخوردار بود. در این دستگاه باتری کاملا بهینه سازی شده است و گوشی به راحتی با یک روز و نیم استفاده دوام می آورد. به دلیل تعویض چیپست در این دستگاه، آزمایش های استقامت باتری بر روی آن انجام شد و اعداد تقریبا یکسانی با گلکسی A52 5G به دست آمد. با وجود تعویض چیپست این که تاثیر منفی بر روی عمر باتری مشاهده نشده است، عالی به نظر می رسد.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگقابلیت‌های شارژ نسبت به گلکسی A52 اصلی در A52s 5G  تغییر چندانی نکرده است. هر دوی این دستگاه ها می توانند حداکثر 25 وات را از طریق Power Delivery بپذیرند. زمان شارژ کامل دستگاه با استفاده از شارژر قرار داده شده در جعبه حدود 1:36 ساعت طول می کشد. این مورد در مواقعی که برای شارژ کامل دستگاه عجله دارید یک نکته منفی است چرا که نسبت به برخی مدل های دیگر این زمان طولانی تر است. در صورتی که از شارژر سریع تری استفاده شود، می توان زمان شارژ را به بیش از یک ساعت کاهش داد.

به طور کلی، سامسونگ گلکسی A52s 5G با SoC جدید خود، از نظر مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه است.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی 5G A52s

گلکسی A52s 5G صفحه نمایش 6.5 اینچی FullHD به علاوه Super AMOLED را ارائه می دهد که دارای نرخ به روز رسانی یا رفرش ریت 120 هرتز است. اما نکته منفی که در رابطه با صفحه نمایش وجود دارد این است که فقط می تواند بین 60 هرتز و 120 هرتز سوئیچ کند. این ویژگی کاربرانی را که قصد دارند دستگاه را در حالت خودکار تنظیم کنند و در طول عمر باتری صرفه ‌جویی کنند و در عین حال از نرخ تازه ‌سازی بالاتر لذت ببرند، در موقعیت دشواری قرار می‌دهد.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگ

شبکه ساب پیکسل های گلکسی A52s 5G

صفحه نمایش گلکسی A52s 5G حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز بسیار روشن است. از آنجایی که صفحه نمایش AMOLED دارای کیفیت بسیار عالی است و محتوا با رنگ های زنده کاملا روشن به نظر می رسد، می توان از تماشای فیلم یا بازی های اینترنتی لذت زیادی برد.

با وجود این که نمایشگر این دستگاه ممکن است در حد یک نمایشگر پرچمدار نباشد، اما از ویژگی های قابل قبولی برخوردار است که نسبت به قیمت آن بسیار به صرفه است. نرخ تازه‌سازی بالاتر، پیمایش در صفحه نمایش را نسبتا روان می‌کند و زوایای دید عالی برای تماشای تصاویر مختلف را ارائه می دهد.

تنها چیزی که جای خالی آن در نمایشگر احساس می شود پخش ویدیوی HDR است. اما می توان گواهی WideVine L1 را دریافت کرد که به کاربر امکان می دهد محتوا را با کیفیت HD از سرویس های مختلف OTT پخش نماید. تعویض ال سی دی گوشی از دیگر خدماتی است که در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت انجام می شود. روی لینک کلیک کنید تا درباره آن بیشتر بدانید.

دوربین های سامسونگ گلکسی 5G  A52s

سامسونگ گلکسی5G  A52s از چهار دوربین پشتی برخوردار است. این مجموعه دوربین ها را می توان شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق 5 مگاپیکسلی دانست. گرفتن تصاویر سلفی توسط دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی انجام می شود.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگیکی از جزئیاتی که باید به آن توجه کرد این است که دوربین فوق عریض (ultrawide) تنها با سرعت 30 فریم در ثانیه در هر دو رزولوشن 1080p و 4K فیلم می گیرد و این یک ویژگی مثبت برای دوربین این گوشی به شمار می رود.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگ

گلکسی A52s 5G در عکاسی در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارد. با آزمایش هایی که برای تست دوربین انجام شد مشخص شد که عکاسی در خانه هم از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار است اما این موضوع به کیفیت نور مصنوعی موجود در خانه بستگی دارد که عدم وجود این نور منجر به وجود جزئیات کمتری شد. دوربین اصلی پشتی پرتره های واضح با جزئیات زیاد و تشخیص لبه خوب می گیرد. دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی نیز سلفی های واضحی با جزئیات عالی و تشخیص لبه های چشمگیر می گیرد. برخی از عکس ‌های گرفته شده با دوربین فوق عریض در نور روز مناسب هستند، اما حاشیه ‌های بنفش را در نواحی روشن ‌تر نشان می‌دهند. همچنین مقداری اعوجاج ناخوشایند در اطراف لبه ‌های فریم وجود دارد که باعث می‌شود عکس‌ها کشیده و تار به نظر برسند.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگ

اجرای بازی سریع در Galaxy A52s

بازی با فرکانس کامل 120 هرتز با استفاده از این گوشی تقریبا غیرممکن است. در بازی Armajet عملکرد برای رسیدن به حدود 100 فریم در ثانیه در تیراندازی سریع کافی است. با پایین آوردن تنظیمات تا حداقل 60 فریم در ثانیه انجام بازی PUBG Mobile امکان پذیر است. این بازی همچنین می تواند بدون مشکل با سرعت 30 فریم در ثانیه انجام شود. صفحه نمایش لمسی و سنسور موقعیت در این دستگاه دقیق هستند و برای کنترل بازی ها مناسب کاملا مناسب طراحی شده اند.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگ         

سایر موارد مربوط به گلکسی A52s 5G

بلندگوهای استریو: گلکسی A52s دارای بلندگوهای استریو است، اما باید گفت که این بلندگوها، بلندگوهای خوبی نیستند. صدای خروجی نازک و بدون شباهت بیس است. از طرف دیگر، سطح صدا برای تماس یا تماشای ویدیوهای یوتیوب به اندازه کافی خوب است.

جک هدفون: این دستگاه دارای جک هدفون نیز هست و  همانطور که انتظار دارید کار می کند. کیفیت صدای این جک هدفون رضایت بخش است و در هنگام رانندگی مشکلی ایجاد نمی کند.

پشتیبانی 5G: سامسونگ از اینترنت 5G در گلکسی A52s در طیف وسیعی از باندها پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از Wi-Fi 6: علاوه بر اینترنت 5G، گلکسی A52s از Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی می کند. این مورد یک ارتقای جزئی اما بسیار خوشایند نسبت به سایر تلفن های سری گلکسی A52 است.

پشتیبانی از MicroSD: سامسونگ پشتیبانی microSD را از طریق اسلات سیم کارت هیبریدی در نظر گرفته است و کاربران می توانند به راحتی فضای ذخیره سازی را از طریق اسلات سیم کارت دوم افزایش دهند.

به‌روزرسانی‌ها: سامسونگ قول ارتقای سیستم ‌عامل و به‌روز رسانی امنیتی را برای Galaxy A52s داده است که در صورت وقوع آن را به یکی از معدود تلفن‌هایی در این بخش تبدیل می‌کند که توسط گوگل با پشتیبانی نرم‌افزاری عالی و طولانی مدت ساخته شده است.

بررسی گلکسی A52s 5G سامسونگ

مقایسه گلکسی A52s 5G با سایر گوشی های هم رده

اگر بخواهیم به رقبای اصلی این دستگاه بپردازیم که دارای قیمت های تقریبا مشابهی با آن باشند می توانیم به پوکو F3 شیائومی و گلکسی S20 FE سامسونگ اشاره کنیم. این مدل ها دارای پردازنده ای قوی تر و در نتیجه قدرت بالاتری نسبت به A52s هستند اما هر یک دارای نقاط ضعفی نیز می باشند.

در پوکو f3 ما شاهد دوربین ضعیف تری بوده و در گلکسی S20s نیز به دلیل استفاده از چیپست Exynos 990 داغ شدن آن را شاهد هستیم. در نهایت باید گفت باید انتظارت خود را از تلفن همراه مورد نظر مشخص نموده و با توجه به آنها به انتخاب گوشی در گستره قیمتی که مد نظر دارید بپردازید.

اگر قصد دارید در مورد خدمات دیگر مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت از قبیل تعمیرات هارد گوشی (در صورتی که هارد بسوزد باید تعویض شود) ، تعویض گلس گوشی (گلس فابریک خود گوشی و نیز گلس پلاستیکی معمولی)، تعویض باتری گوشی و تعمیر گوشی آب خورده بیشتر بدانید ؛ می توانید روی لینک آن ها کلیک کنید یا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *