دیگر مقالات مفید

سبک‌ ترین گوشی ‌های 2021 کدام اند؟ (+ وزن و قیمت)

در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل همراه ما باشید تا شما را با  ” سبک‌ ترین گوشی ‌های 2021 و وزن و قیمت آن ها ” آشنا کنیم. در دنیای امروز با گسترش و افزایش سطح تکنولوژی، داشتن یک گوشی هوشمند جزء ملزومات زندگی هر شخص شده است. افراد، معیار های مختلفی را در خرید گوشی‌ های هوشمند در نظر می‌گیرند. عده ‌ای فقط به قیمت محصول توجه دارند اما بعضی دیگر به کیفیت و میزان کارایی و برخی نیز به خوش دست بودن، یعنی وزن و سبک و سنگین بودن گوشی، اهمیت می ‌دهند.

بنابراین برای این افراد مهم ‌ترین معیار و ملاک خرید یک موبایل هوشمند، سبک بودن آن است تا به راحتی بتوانند آن را در دست گرفته و مورد استفاده قرار دهند. در بازار، بعضی از این گوشی ‌ها دارای قیمت زیاد ولی بعضی دیگر دارای قیمت کمتری هستند که در این مرحله، افراد متناسب با میزان کارایی که از دستگاه می‌ خواهند، اقدام به خرید می‌ کنند.

یکی از دلایل عمده سنگین شدن وزن گوشی ‌های تلفن همراه این است که در این گونه گوشی ‌ها از باتری ‌هایی با ظرفیت بالا استفاده می‌ کنند. علاوه بر آن، بزرگ بودن صفحه نمایش، یکی دیگر از مهم ‌ترین عوامل تأثیرگذار در سنگینی گوشی است. به همین علت، استفاده از گوشی‌ های با وزن زیاد می ‌تواند در زمان طولانی به سلامتی دست ‌ها آسیب وارد کند و اینجاست که گوشی ‌های سبک و خوش دست اهمیت پیدا می ‌کنند.

تعمیرات موبایل

معرفی سبک ‌ترین گوشی ‌های 2021 + وزن و مشخصات

در ادامه به معرفی 11 تا از سبک ترین گوشی هایی که در سال 2021 به بازار آمده اند می پرداریم. امیدواریم که با معرفی این گوشی ها بتوانیم به شما عزیزان در خرید گوشی جدیدتان کمک کنیم. گوشی های معرفی شده در برندهای مختلف سونی، شیائومی، سامسونگ، آیفون، هواوی و … هستند. پس با ما همراه باشید.

  • سونی اکسپریا 5 مارک 3 (Sony Xperia 5 III)

چند سالی است که گوشی ‌های سونی در خفای کامل و پشت پرده معرفی می ‌شوند و از این جهت سر و صدای زیادی به پا نمی‌ کنند. اما در اصل به گوشی ‌های جذاب سونی باید بیشتر اهمیت دهیم. گوشی‌ هایی که علاوه بر طراحی زیبایی که دارند، جذاب و خوش دست هستند و همچنین از سخت افزار بسیار خوبی برخوردار اند. البته برای خیلی از افراد، خرید این نوع گوشی‌ ریسک بزرگی به حساب می ‌آید، چرا که قیمت گوشی‌ های سونی همیشه بالا بوده است.

گوشی اکسپریا 5 مارک 3 با اسنپدراگون 888 وارد بازار شده که در حال حاضر پر قدرت ‌ترین پردازنده بازار گوشی ‌های هوشمند است. همچنین مشتریانی که قصد خرید گوشی سبک و کم حجم دارند، باید بدانند که این گوشی با نمایشگر OLED و دوربین‌ های بسیار خوب در بازار عرضه می‌شود و 169 گرم وزن دارد. پکیج بسیار مناسبی است که به خریداران پیشنهاد داده می‌ شود. البته اکنون در فروشگاه ‌های کشور موجود نیست.

سبک‌ ترین گوشی ‌های 2021

  • شیائومی می 11 لایت Mi 11 Lite 4G

از میان رده ‌های اقتصادی این شرکت، گوشی شیائومی می 11 لایت یکی از بهترین ‌ها است. چون در برابر قیمتش عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌ دهد. این علت سبب شده تا فروش این گوشی بسیار بالا باشد. شیائومی می 11 لایت صفحه و نمایشگر بسیار با کیفیت 6.5 اینچی امولد دارد که در هر اینچ تراکم پیکسلی 402 پیکسل را پشتیبانی می‌ کند.

با طراحی دلنشین و بسیار زیبا، فقط یک باتری با ظرفیت 4250 میلی آمپر دارد. وزن گوشی 157 گرم است و از این جهت بسیار خوش دست است. بهای آن 7595000 تومان است. شما عزیزان می توانید برای ثبت سفارش تعمیر گوشی شیائومی خود بر روی لینک آن کلیک کنید.

  • سامسونگ گلکسی M52 یا M52 Galaxy

یکی از بهترین گوشی‌ های میان رده سامسونگ M52 نام دارد که جدیداً به بازار وارد شده است. سامسونگ M52 همان نسخه متعادل شده گلکسی M51 است. درون این گوشی باتری 5000 میلی آمپر وجود دارد، ضمن اینکه نسبت به گلکسی M51 بسیار ضعیف ‌تر شده ولی پردازنده آن بهترین عملکرد را پیدا کرده است.

این مدل گوشی ‌ها دارای صفحه نمایشگر با کیفیت 6.7 اینچی سوپرا مولد هستند و جنس بدنه گوشی از پلاستیکی با کیفیت برتر ساخته شده است. وزن گوشی سامسونگ گلکسی  M52  فقط 173 گرم بوده که برای یک گوشی میان رده با باتری قدرتمند، عدد بسیار خوب و پسندیده ای است. بهای این گوشی در بازار 9799000 تومان است. لازم به ذکر است که تعمیر گوشی سامسونگ در انواع سری ها و مدل ها و همچنین تعمیر گوشی هواوی از خدمات مهم و کلیدی در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت می باشد.

سبک‌ ترین گوشی ‌های 2021

  • اپل آیفون 13 (iPhone 13)

گوشی آیفون 13 از بهترین گوشی ‌های سال 2021 بوده که به شکل فوق ‌العاده طراحی شده است. این گوشی در سال 2021 پرچمدار شرکت اپل است که از شاهکار ترین پردازنده یعنی A15 Bionic استفاده می ‌کند. صفحه نمایشگر با کیفیت 6.1 اینچی و بسیار خوب از نوع Super Retina XDR OLED  همراه با تراکم پیکسلی 457 پیکسل، پنل جلویی را در هر اینچ پوشش می‌ دهد.

همچنین دارا بودن لبه ‌های تخت و استیل باعث می‌ شود تا گوشی ضد خش و ضد زنگ باشد. قاب پشتی گوشی را هم بخاطر جذابیت و راحتی خاصی که دارد از جنس شیشه می ‌سازند. وزن آن فقط 174 گرم است که با توجه به بزرگی لنز هایی که دارد از وزن بالایی برخوردار نیست و بسیار راحت و خوش دست است. قیمت این مدل گوشی‌ در بازار 27699000 تومان است. برای ثبت درخواست تعمیر گوشی آیفون خود یا آیپاد کافی است بر روی لینک کلیک کنید.

  • وان پلاس نورد CE یا CE One Plus Nord

از گوشی ‌های اقتصادی بسیار جذاب بازار، وان پلاس نورد CE است که برای برند های معروف، رقیب بسیار سرسختی محسوب می ‌شود. گوشی وان پلاس نورد CE با پردازنده پر قدرت اسنپدراگون 750 جی به بازار وارد شد و به همراه صفحه نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED بوده که در هر اینچ تراکم پیکسلی 407 است.

وان پلاس نورد CE نسبت به قیمتش عملکرد بسیار خوبی دارد و اینکه طراحی آن بسیار مناسب است. جنس قاب پشتی گوشی از پلاستیک ساخته شده است و تنها 170 گرم وزن دارد. شما می ‌توانید در بازار این گوشی را با قیمت 12279000 تومان خریداری کنید.

  • گوگل پیکسل 5 (Pixel 5)

احتمالاً تا به حال، نام گوشی ‌های پیکسل به گوش شما خورده باشد. این روز ها با معرفی کردن گوگل پیکسل 6، کمپانی آن سر و صدای زیادی به پا کرده است. وزن آن فقط 151 گرم بوده و بسیار سبک و راحت است. گوشی گوگل پیکسل 5 فوق ‌العاده خوش دست است. به همراه این استایل زیبا، دارای سخت افزار قدرتمندی نیز هست که سبب می ‌شود تا به انتخابی گران قیمت، اما با ارزش و خاص تبدیل شود.

این گوشی ‌ها مخصوص شرکت گوگل هستند و به همین دلیل، اندروید را زود تر از همه گوشی ‌ها با رابط کاربری خصوصی خود گوگل دریافت می‌ کنند که بسیار هیجان ‌انگیز و جذاب به حساب می ‌آید. در کشور ایران قیمت دقیقی برای این گوشی‌ ها ذکر نشده است.

سبک‌ ترین گوشی ‌های 2021

  • سامسونگ گلکسی S20 یا S20 Galaxy

از معرفی اولیه گلکسی S20، یا در واقع شرکت سامسونگ در سال 2020، یک سال می‌ گذرد و این گوشی تاکنون هم در لیست سبک ‌ترین و خوش دست ­ترین گوشی ‌های سال 2021 و 2020 قرار گرفته است. علاوه بر دارا بودن جذابیت‌ های خاص، یکی از با کیفیت ‌ترین و پیشرفته ­ترین نمایشگر های سال­های 2020 و 2021 را نیز دارد.

همچنین داشتن صفحه نمایشگری 6.2 اینچی، از مدل داینامیک امولد 2X، با تراکم پیکسلی در هر اینچ، 566 پیکسل، و لبه ‌های کم حاشیه و خمیده این مدل، این گوشی را منحصر به فرد کرده است. این گوشی با خوش دستی بسیار طراحی شده و وزن آن فقط 163 گرم است. آخرین قیمت در حدود 18 میلیون تومان است ولی در حال حاضر در بازار موجود نیست.

  • اپل آیفون 12 (iPhone 12)

آیفون 12 از قوی‌ ترین گوشی ‌های سال 2020 و همین‌ طور 2021 است که می ‌توانید تهیه کنید. از یک صفحه نمایشگر 6.1 اینچی برخوردار است و با طراحی فوق ‌العاده ای که دارد، در دست گرفتن آن لذت بخش و دوست داشتنی است. از طرفی وزن گوشی هوشمند آیفون 12 فقط 162 گرم است. پس بهتر است بدانید که برای خرید شما بهترین گزینه خواهد بود اگر قصد خرید گوشی سبک و قوی و خوش دست را دارید. قیمت کنونی آن در بازار 23449000 تومان است.

  • شیائومی ردمی نوت 10 اس (Redmi Note 10s)

یکی از پر فروش ‌ترین و معروف ‌ترین گوشی ‌های موجود در بازار ایران و همچنین جهان، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس است که در سال ۲۰۲۱ توانست مقدار زیادی از فروش شرکت شیائومی را به نام خود رقم بزند. گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس، در سری اقتصادی و ردیف گوشی‌ های مربوط به خود، از جمله خوش قیمت ‌ترین‌ ها به حساب می‌ آید.

دارای ۶.۴ اینچی امولد و همچنین چهار حسگر دوربین است که بسیار قدرتمند هستند. بعلاوه دارای یک پردازنده قوی و باتری با ظرفیت بسیار زیاد است. گوشی مذکور از نظر خوش دستی، کم ‌تر از موارد دیگر نیست و دارای بدنه ‌ای از جنس پلاستیکی است. ولی کیفیت بسیار بالا و قابل ملاحظه ‌ای دارد. وزنی که برای این گوشی در نظر گرفته شده، ۱۷۹ گرم است که می‌ تواند این حجم از باتری و چهار دوربین پیشرفته را در خود تعبیه کند. قیمت این گوشی در بازار ایران زیر ده میلیون و به طور میانگین ۵ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان است. شما می ‌توانید برای خرید این گوشی از طریق اکثر فروشگاه ‌های آنلاین اقدام کنید.

سبک‌ ترین گوشی ‌های 2021

  • هواوی P40 یا P40 Huawei

یکی دیگر از گوشی ‌های سبک سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ که دارای یک نمایشگر فوق‌العاده و قدرتمند از نوع OLED و با سایز  6.1 اینچی است. گوشی هواوی P40 دارای پردازنده اختصاصی هواوی، همان kirin 990 است. در قسمت مربوط به نمایشگر و همچنین پردازنده بسیار قدرتمند عمل می‌نماید.

یکی دیگر از مزایای مهم آن که بسیار جذاب نیز هست، وجود ۳ حسگر بسیار قوی در آن است. هواوی P40 ، تنها از لحاظ سخت افزاری مورد پسند نیست. علاوه بر آن، طراحی و ساختارش به گونه‌ای بوده که بسیار چشم نواز و دلنشین است. این گوشی علاوه بر داشتن نمایشگر های لبه خمیده، وزنی معادل ۱۷۵ گرم دارد و همین امر باعث می‌ شود تا جز گوشی‌ های خوش دست و سبک به حساب آید. این گوشی فعلا در بازار ایران وجود ندارد؛ بنابراین قیمت مشخصی از آن در دسترس نیست.

  • اپل آیفون اس ای 2020 یا  iPhone SE 2020

از جمله پر طرفدار ترین و مخصوصاً پر حاشیه ‌ترین گوشی ‌های سبک سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ آیفون اس ای است. این گوشی تنها نسخه از شرکت اپل است که با یک طراحی قدیمی و سنتی تولید گردیده و تقریباً از کوچک ‌ترین اعضای این خانواده به حساب می ‌آید. بنابراین انواع حدس و گمان در رابطه با ظاهر این گوشی مدام در حال بررسی است.

گوشی اس ۲۰۲۰ همانند آیفون ۱۱ دارای یک سخت افزار بسیار قدرتمند است. اما طراحی که این گوشی به خود دیده بسیار به آیفون ۸ شباهت دارد و این عامل سبب شده تا گوشی اس ۲۰۲۰ به عنوان یک گوشی خوش دست و راحت و با ثبات در نظر گرفته شود. آیفون اس ای ۲۰۲۰ دارای ۱۴۸ گرم وزن بوده و تقریبا می‌ توان گفت سبک ‌ترین گوشی آیفون به حساب می‌ آید. این گوشی نیز فعلا در بازار ایران وجود ندارد؛ بنابراین قیمتی از آن در دسترس نیست.

سخن آخر

  • شاید بسیاری از گوشی ‌های هوشمند را از نزدیک دیده‌ اید که سازندگان آن ها مدعی ‌اند آن ‌ها جزء سبک ‌ترین گوشی‌ های هوشمند هستند که وارد بازار خرید و فروش شده ‌اند. ولی بعد از اینکه آن ها را در دست می ‌گیرید، متوجه می ‌شوید طراحیشان به صورتی انجام شده است که فقط دارای بدنه باریکی هستند و متأسفانه، متناسب با اندازه ­ای که دارند، دارای وزن زیادی هستند. گوشی ­های زیادی در بازار وجود دارند که دلیل جلب توجه افراد به سمت آن ها، وزن سبکشان بوده است.
  • هر یک از ما در خرید یک گوشی خوش دست، دارای معیار های مختلفی هستیم. بعضی افراد از گوشی ‌های باریک و نازک استفاده کرده و به هنگام خرید نیز به دنبال این چنین گوشی‌ هایی هستند. ولی عده دیگر نیز وجود دارند که گوشی‌ های کوچک را می ‌پسندند و در نظر دارند. اگر یک گوشی خوش دست می ‌خواهید، باید از بین تمام مدل ‌های سبک، به دنبال باریک ‌ترین آن ها باشید تا سپس یک گوشی خوش دست را پیدا کنید.

اگر گوشی آیفون، سامسونگ، شیائومی یا هواوی شما مشکلاتی از قبیل { مشکلات صفحه نمایش و تاچ، ضربه خوردگی، آب خوردگی، تعویض قاب، هنگ کردن، مشکلات شارژ و باتری، مشکلات اسپیکر، مشکلات میکروفون، خاموشی ناگهانی، روشن نشدن دستگاه، مشکلات شبکه و اینترنت و مشکلات نرم افزاری } دارد، می توانید تعمیرات موبایل خود را به مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت بسپارید. این مجموعه در زمینه تعمیرات موبایل سامسونگ و تعمیرات گوشی شیائومی از معتبرترین مراکز در کشور است.


از دیگر خدمات مهم و محبوب در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت می توان این موارد را بر شمرد : رفع مشکلات صفحه نمایش و تاچ از جمله تعویض ال سی دی گوشی ، رفع مشکل گوشی ضربه خورده و تعمیر گوشی آب خورده ، حل مشکلات شارژ و باتری ، تعمیرات هارد گوشی ، حل مشکلات اسپیکر و میکروفون ، تعویض گلس گوشی و تعویض قاب گوشی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *