دیگر مقالات مفید

علت از کار افتادن اثر انگشت در گوشی آیفون و سامسونگ

یکی از پر اهمیت‌ترین مسائل در تمامی زمینه‌ها حفظ امنیت است. گوشی تلفن همراه نیز یک وسیله شخصی است که ممکن است حاوی اطلاعات شخصی باشد، لذا گوشی شما باید دارای امنیت کافی باشد. با توجه به اینکه برخی اطلاعات مانند همراه بانک‌ها، اطلاعات کارت‌های بانکی، تصاویر شخصی، شبکه‌های اجتماعی و غیره اطلاعات بسیار محرمانه و شخصی هستند لذا باید بیشترین امنیت ممکن را به بهترین شکل برای گوشی‌های خود فراهم کنید.

به خاطر این مسائل، سازندگان گوشی‌های هوشمند راه‌های مختلف را برای قفل کردن گوشی فراهم کرده‌اند. یکی از راه‌های قفل کردن گوشی‌های هوشمند قفل اثر انگشتی است. قفل کردن گوشی به واسطه‌ی حسگر اثر انگشت یکی از محبوب‌ترین نوع قفل‌ها در گوشی‌های هوشمند است که طرفداران بسیاری دارد.

اما گاهی اوقات ممکن است متوجه این شویم که حسگر اثر انگشت گوشی از کار افتاده است و یا به درستی کار نمی‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره علت از کار افتادن اثر انگشت در گوشی آیفون و سامسونگ صحبت کنیم. ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید تا که بر اطلاعات خود بیفزاییم.

علت از کار افتادن اثر انگشت در گوشی آیفون و سامسونگ چیست؟

چرا حسگر اثر انگشت کار نمی‌کند؟

دلایل گوناگونی وجود دارد که ممکن است موجب از کار افتادن حسگر اثرانگشت شوند، وجود این مشکل در گوشی‌های هوشمند ممکن است به دلیل ایرادات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشد که برای تشخیص هر کدام از این ایرادات پیشنهاد ما استفاده از روش‌های زیر می‌باشد.

کد تست سلامت سنسور اثر انگشت گوشی

یکی از راه‌هایی که به وسیله آن می‌توانید تشخیص دهید خراب شدن سنسور اثر انگشت به علت خرابی خوده قطعه‌ی سنسور است یا اینکه مشکلات نرم‌افزاری باعث بروز این مشکل شده‌اند استفاده از کد تست خرابی حسگر اثر انگشت است.

کد *#۰* را با استفاده از گوشی خود بزنید تا درخواست شما ارسال شود. پس از وارد کردن کد، یک صفحه برای شما باز می‌شود که چند گزینه دارد. گزینه‌های touch، LED، sleep و غیره.

از بین گزینه‌ها گزینه‌ی Sensor را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه سنسور گوشی شما فعال خواهد شد. در این حال باید انگشتی که قبلاً قفل اثر انگشت را با آن فعال کرده بودید را روی سنسور قرار دهید.

آموزش تخصصی تعمیرات موبایل

در صورتی که سنسور حسگر، اثر انگشت شما را شناسایی کند یعنی از نظر سخت‌افزاری مشکلی وجود ندارد. و اگر در این حالت سنسور به اثر انگشت شما واکنشی نشان ندهد یعنی گوشی شما دارای مشکل سخت‌افزاری است.

برخی افراد عادت به استفاده از گارد و قاب گوشی ندارند. معمولاً استفاده نکردن از قاب گوشی و ضربه وارد شدن به گوشی از عوامل وارد شدن ضربه به گوشی و سخت‌افزار آن است.

در صورتی که گوشی شما نو است و مطمئن هستید که صدمه را شما به گوشی وارد نکرده‌اید می‌توانید از گارانتی گوشی استفاده کنید.

کد تست سلامت سنسور اثر انگشت گوشی

از کار افتادن حسگر اثر انگشت گوشی به دلیل آپدیت نبودن نرم‌افزار

از دیگر عواملی که ممکن است باعث مختل شدن حسگر اثر انگشت گوشی شود آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی است. طبق تجربیاتی که ما در تعمیرات موبایل کسب کرده‌ایم در گوشی‌های سامسونگ j۵ و بیشتر گوشی‌های هواوی با یک به روز‌رسانی ساده مشکل کار نکردن حسگر اثر انگشت حل شده است.

پاک کردن کش اندروید برای حل مشکل سنسور اثر انگشت

در برخی موارد دیده شده است که پس از آپدیت کردن سیستم عامل حسگر اثر انگشت از کار افتاده است، در این حالت می‌توانید با استفاده از پاک کردن کش حافظه اندروید مشکل را حل نمایید. برای پاک کردن کش حافظه اندروید باید از قسمت ریکاوری گوشی این کار را انجام دهید.

روش پاک کردن حافظه کش گوشی سامسونگ

برای پاک کردن حافظه کش گوشی سامسونگ دکمه کاهش و دکمه پاور و home گوشی را به صورت همزمان نگه دارید تا نشان سامسونگ نمایان شود، پس از مشاهده نشان سامسونگ دکمه‌ها را ر‌ها کنید.

در منوی ظاهر شده به وسیله دکمه‌ی کاهش و افزایش صدا، گزینه wipe cache partition را انتخاب نمایید و بعد از آن گزینه Reboot system now را انتخاب کنید تا گوشی را راه‌اندازی کنید. با انجام این کار حافظه کش گوشی سامسونگ خود را پاک کرده‌اید.

تمیز نبودن انگشت شما یا محل سنسور گوشی

یکی از دلایل کار نکردن حسگر اثر انگشت گوشی‌های آیفون و سامسونگ کثیف بودن انگشت شما و یا محل سنسور است. در این حالت سنسور حسگر، اثر انگشت را نمی‌تواند شناسایی کند. بنابراین از تمیز بودن محل سنسور و انگشت خودتان اطمینان حاصل کنید.

تمیز نبودن انگشت شما یا محل سنسور گوشی

خیس بودن انگشت علت کار نکردن حسگر اثر انگشت گوشی

اگر برای باز کردن قفل گوشی خود از انگشت خیس استفاده کنید به احتمال خیلی زیاد کار نخواهد کرد، لذا اگر خیس بودن انگشت علت کار نکردن حسگر اثر انگشت باشد قبل از باز کردن قفل انگشت خود را خشک کنید.

انگشت خود را درست قرار دهید یا بیشتر فشار دهید

اگر حسگر اثر انگشت شما به درستی کار نمی‌کند احتمال اینکه انگشت خود را به درستی روی سنسور قرار نداده باشید وجود دارد. با کمی جابجا کردن انگشت سعی کنید جای درست را پیدا کنید و قفل را باز کنید. گاهی اوقات نیز باید کمی انگشت خود را بیشتر فشار دهید تا حسگر عمل کند.

خرابی دکمه هوم home در گوشی آیفون

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای گوشی‌های آیفون ممکن است پیش بیاید خراب شدن دکمه home گوشی است. اگر دکمه home گوشی خراب شد می‌توانید به یک تعمیر کار ماهر در زمینه گوشی‌های آیفون مراجعه کنید. مرکز تخصصی تعمیرات موبایل آماده‌ی ارائه‌ی خدماتی چون تعمیر گوشی‌ آیفون و تعمیر فوق تخصصی گوشی سامسونگ است.

سرد بودن هوا

در هوای سرد پوست دست منقبض می‌شود و باعث می‌شود که برآمدگی‌های پوست انگشت مقدار کمی بالا بیاید، اگر مقدار این برآمدگی زیاد باشد باعث می‌شود که اثر انگشت شما کمی تغییر کند و حسگر سنسور، اثر انگشت شما را شناسایی نکند.

چگونه مشکل از کار افتادن اثر انگشت ایفون را برطرف کنیم؟

در اولین اقدام این مورد را چک کنید که انگشتان خیس نباشد یا رطوبت ندیده باشد، علاوه بر این انگشت دست شما باید تمیز باشد. می‌توانید با یک دستمال تمیز محل سنسور و انگشت خود را پاک کنید. اگر گوشی شما دچار آب خوردن شده نیز می‌توایند سریعاً به یک تعمیر کار متخصص مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله در رابطه با دلایل از کار افتادن اثر انگشت در گوشی‌های آیفون و سامسونگ صحبت کردیم. برخی از دلایل کار نکردن حسگر اثر انگشت از جمله سرد بودن هوا، تمیز نبودن انگشت، خیس بودن انگشت و غیره را بیان کردیم و راه‌هایی را بیان کردیم تا بتوانید این مشکل را حل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *