مقالات گوشی آیفون

علت خاموش شدن گوشی ایفون و رفع مشکل خاموشی آیفون

گوشی های آیفون یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین گوشی‌ها در بین کاربران ایرانی میباشند و جزء یکی از بهترین برندهای موجود در دنیا است که به علت وجود امکانات و آپشن‌های فراوان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند این گوشی‌ها معمولا گوشی‌های گران قیمتی بوده و معمولا جزء گوشی‌های لوکس و لاکچری قرار دارد. گوشی های آیفون نیز مانند سایر گوشی های هوشمند علاوه بر مزایای فراوانی که دارند ممکن است دچار خرابی نیز شوند و نیاز به یک تعمیرات موبایل جزئی یا مفصل پیدا کنند.

یکی از مشکلات شایعی که برای این گوشی ها به وجود می‌آید خاموش شدن می‌باشد که خاموش شدن آیفون دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. اگر شما هم از مصرف کنندگان این گوشی می‌باشید ممکن است تا به حال با این مشکل در گوشی خود مواجه شده باشید، می توانید با خواندن این مطلب اطلاعاتی در ارتباط با دلایل خاموش شدن آیفون و روش‌های رفع آن به دست آورید. شما همچنین می توانید برای تعمیر گوشی آیفون خود اینجا را کلیک کنید.

تعمیر گوشی آیفون : تعمیرات گوشی ایفون : تعمیر موبایل آیفون

 خراب شدن باتری آیفون

یکی از علت‌های خاموش شدن آیفون وجود خرابی باتری می‌باشد که برای رفع آن می‌توان باتری را تعویض نمود ویژگی Battery health در سیستم عامل ios برای زمان‌هایی که گوشی ۳۰ درصد شارژ دارد و خاموش می شود اطلاعات مربوط به خرابی گوشی را گزارش خواهد داد، برای بررسی سلامت باتری می‌توانید وارد منوی تنظیمات شوید و از بخش  Battery گزینه Battery health را انتخاب کنید.

در صورتی که حداکثر ظرفیت باتری بسیار پایین و کم باشد نشانه وجود یک خرابی یا اشکال در باتری می‌باشد، همچنین با دیدن عبارت Peak performance capability  هم باید به وجود مشکل در باتری شک کنیم دقت کنید که Battery health اطلاعاتی در مورد حداکثر ظرفیت شارژ باتری شما و اینکه قدرت باتری تا چه حد می‌تواند بر روی کارکرد دستگاه تاثیر گذار باشد را به شما ارائه می‌دهد.

وجود نرم افزارهای مخرب و هارد ریست کردن

گاهی اوقات استفاده از یک نرم افزار مخرب باعث خاموش شدن ناگهانی آیفون می‌شود که این مشکل در اکثر مواقع با یک هارد ریست کردن رفع می‌گردد هارد ریست نوع متفاوتی از ریستارت کردن  استاندارد می‌باشد، زیرا عملکرد سیستم و حافظه گوشی آیفون را عمیقاً و مجدداً راه‌اندازی می‌کند که خوبی این روش این است که اطلاعات از بین نمی‌رود.

برای انجام ریست کردن چند مرحله کار باید انجام دهید، مرحله اول دکمه‌های home و power را به طور همزمان بفشارید و تا زمان نمایش لوگوی اپل نگه دارید و وقتی لوگو نمایش داده شد دکمه ها را ول کنید، مرحله دوم دکمه کم کردن صدا را بفشارید و رها کنید، سپس دکمه زیاد کردن صدا را بفشارید و رها کنید، در مرحله سوم نیز دکمه پاور را فشرده و مجددا نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر گردد، به این ترتیب آیفون شما ریست می‌شود و در صورتی که اشکال از برنامه‌های مخرب و بد افزار‌ها بوده باشد به احتمال زیاد مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش هم برطرف می‌شود.

کلاس تعمیر گوشی با مدرک بین المللی

بروزرسانی نکردن اپلیکیشن‌ها علت خاموش آیفون

در بسیاری از موارد یکی از علت‌های خاموش شدن آیفون وجود اپلیکیشن‌ها می‌باشد که معمولا این اتفاق بعد از دانلود بروزرسانی ios می‌افتد، چون ممکن است بعضی از اپلیکیشن‌ها با نحوه عملکرد سیستم عاملی که آپدیت کرده‌اید همخوانی نداشته باشد همین دلیل می‌تواند باعث شود گوشی تلفن همراه خاموش شود، برای رفع این مشکل باید جدیدترین نسخه‌های اپلیکیشن خود را از اپ استور به روز رسانی کنید، همچنین جهت این امر می‌توان آیفون خود را با DFU به حالت اول بازگردانید DFU ،که مخفف آپدیت برنامه های ذخیره شده است، تمام نرم افزارها را به روز رسانی می‌کند که شامل تنظیم و مرتب سازی جامع و کامل می‌باشد.

برای این کار نیاز به یک کامپیوتر دارید که i Tune روی آن نصب شده باشد، روش آن هم به این صورت است که ابتدا آیفون را به وسیله کابل usb به کامپیوتر وصل نمایید، سپس در i Tune از اطلاعات گوشی خود با کلیک روی now Back up در پنجره اصلی i tune بک آپ بگیرید و بعد از گرفتن Bach up آیفون را در وضعیت DFU قرار دهید ( در این مرحله نحوه عملکرد بستگی به مدل و انواع آیفون دارد که روش در آیفون های مختلف متفاوت است )

خاموش شدن ناگهانی گوشی مشکلی نیست که مختص گوشی های آیفون باشد و قطعا صاحبان برندهای دیگر تلفن همراه مانند سامسونگ یا شیائومی نیز با این مشکل روبرو شده اند. شما می توانید برای تعمیر گوشی سامسونگ مدل قدیمی یا جدید ، تعمیر گوشی شیائومی و همچنین تعمیر گوشی هواوی بر روی لینک آن ها کلیک کنید یا با مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت تماس بگیرید.

فکتوری ریست

یکی از راه های دیگر برای رفع خاموشی آیفون  factory reset است که توسط برنامه آیتیونز انجام می‌شود، برای این کار نیاز به یک کامپیوتر و  کابل رابط برای اتصال آیفون به کامپیوتر داریم، کابل usb برای این کاربرد مناسب می‌باشد و سپس مراحل زیر را انجام دهید.

یک برنامه آیتیونز را در کامپیوتر باز کنید سپس آیفون  را با کابل usb به سیستم متصل نمایید، وقتی که برنامه آیتیونز آیفون را شناسایی کرد factory reset دستگاه از سوی آیتیونز ارائه خواهد شد،  شما باید آن را تایید کنید، سپس صبر کنید تا اطلاعات آیفون حذف شود و فکتوری  فکتوری ریستور انجام گردد، بعد از این که عملیات با موفقیت انجام شد جدیدترین نسخه سیستم عامل ios توسط آی‌تیونز روی آیفون شما نصب می‌گردد و در نهایت گوشی ریستارت می‌شود.

خاموشی گوشی iphone

 رفع مشکل خاموش شدن آیفون با نرم افزار i My Fone__Back

اگر با مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش آیفون مواجه شده می‌توانید از این نرم افزار جهت رفع مشکل استفاده نمایید، این نرم افزار رابط کاربری مناسبی دارد و استفاده از آن آسان است برای استفاده از این نرم افزار ابتدا باید آن را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب نمایید، این برنامه نسخه‌های سازگار با ویندوز کامپیوتر را دارا می‌باشد و به راحتی می‌توانید از سایت‌های اینترنتی آن را دانلود کنید.

بعد از اجرا کردن نرم افزار i My Fone_ Back  آیفون را با کابل usb یا رابط کاربری دیگری به کامپیوتر متصل کنید بعد از اینکه توسط نرم افزار شناخته شد گزینه fix ios system را از منوی سمت چپ نرم افزار select کنید و سپس گزینه مود استاندارد را انتخاب نمایید، سپس مراحلی که در نرم‌افزار توضیح داده شده را طی کنید و آیفون را در حالت DFU  قرار دهید و بعد از اینکه بررسی‌های لازم توسط نرم افزار انجام گرفت جدید ترین نسخه سیستم عامل ios که برای آیفون شما موجود است نمایش داده می‌شود.

با کلیک بر روی گزینه دانلود کلیک کرده و منتظر بمانید تا دانلود انجام شود بعد از اتمام دانلود گزینه ای تحت عنوان start to fix نمایان می شود بر روی این گزینه کلیک کنید تا نرم افزار i My Fone _ Back پروسه رفع اشکال آیفون را شروع کند، این مرحله چند دقیقه طول خواهد کشید بعد از اینکه کارهای لازم انجام شد انجام شد، آیفون به طور خودکار ریستارت می‎گردد و در صورتی که اشکال آیفون نرم افزار باشد به احتمال زیاد برطرف می‌گردد در غیر اینصورت و ایجاد اختلال در سخت افزار باید روش‌های دیگری امتحان گردد.

رفع مشکل با نرم افزار Dr.Fone_Repair

این نرم افزار یکی از نرم افزارهایی است که می‌توان برای رفع مشکل خاموشی گوشی آیفون از آن استفاده کنید و عملکرد این نرم افزار مشابه نرم افزار قبلی که در بالا اشاره کردیم یعنی i My Fone_Back می‌باشد، برای استفاده از این برنامه نسخه آن را بر روی سیستم نصب کنید سپس نرم افزار را بر روی دسکتاپ اجرا کرده  و آیفون را با کابل usb به کامپیوتر وصل نمایید بعد از اینکه شناسایی توسط نرم‌افزار صورت گرفت گزینه Repairرا از منوی باز شده انتخاب کنید.

مراحلی که در دستورالعمل نرم‌افزار بیان شده را طی کنید و به درستی انجام دهید، تا ایفون در حالت DFU mode قرار گیرد و نرم افزار dr.fune Repair بتواند به فایل‌های سیستم عامل آیفون دسترسی داشته باشد و مشکلات را حل نماید این کار با توجه به سرعت اینترنت چند دقیقه طول می‌کشد و بعد از چند دقیقه نرم افزار جدیدترین نسخه سیستم عامل موجود برای آیفون شما را شناسایی کرده و می‌توان نسخه را با کلیک بر روی دانلود، دانلود نموده و مدتی صبر کنید تا دانلود اتمام یابد وقتی که دانلود تمام شد برنامه Dr.Fone _ repair  به طور خودکار شروع به نصب جدید ترین سیستم عامل ios بر روی آیفون می‌کند، این کار نیز چند دقیقه زمان می برد و بعد از آن گوشی ریستارت می‌شود و مشکل سیاه شدن صفحه گوشی و خاموش شدن آن رفع خواهد شد.

مشکلات سخت افزاری

اگر بعد از بررسی همه موارد مربوط به مشکلات نرم افزاری، باز هم صفحه آیفون همچنان خاموش بود و انجام مراحل بالا جوابگو نبود اقدام به بررسی مشکلات سخت افزاری نمایید، خیس شدن گوشی، ضربه خوردن و … ممکن است باعث بروز اختلالات در یکی از قطعات آیفون شده و منجر به خاموش شدن گوشی تلفن گردیده باشد.

در اغلب موارد مشکل خاموش شدن آیفون در قسمت سخت افزاری مربوط به ال سی دی آن می‌باشد که با تعویض ال سی دی مشکل رفع می‌گردد در صورت داشتن اشکالات سخت افزاری حتماً باید به متخصص برای تعمیرات موبایل آیفون مراجعه کنید با توجه به حساسیت و پیچیده‌ای سیستم آیفون و گران قیمت بودن آن، ریسک انجام تعمیرات توسط افراد بی تجربه را نپذیرید و حتما به یک فرد متخصص مراجعه نمایید.


مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت سال هاست که در حوزه تعمیرات گوشی های هوشمند فعالیت می کند و قادر است خدماتی از قبیل تعویض ال سی دی گوشی موبایل و تاچ آن ، تعمیر باتری و حل مشکل شارژ نشدن گوشی ، تعمیرات هارد گوشی ، بازیابی و ریکاوری اطلاعات و عکس های گوشی ، تعویض گلس گوشی ، رفع مشکل پریدن آنتن موبایل و تعمیر گوشی آب خورده یا حتی گوشی ضربه خورده و … را با بالاترین کیفیت ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *