مقالات گوشی آیفون

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا

افرادی که تمایل به خرید گوشی جدید دارند، یا اینکه تصمیم به تعویض گوشی خود گرفته‌اند، مدام به این می‌اندیشند که چه نوع گوشی و موبایلی رو بخرند تا علاوه بر دارا بودن کیفیت و تجهیزات پیشرفته، بتواند کارهای مورد نیاز روزانه شخص را انجام دهد. عده‌ای سعی می‌کنند گوشی‌های جدید و به روز و نسل تازه را خرید کنند، تا علاوه بر آپدیت بودن سیستم و تجهیزات، قابلیت‌های جدید نیز داشته باشد.

بر همین اساس ما در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل در رابطه با دو گوشی جدید و پرطرفدار، مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۰ اولترا صحبت خواهیم کرد. هر یک از این دو گوشی، ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایزی را دارا هستند و مردم در خرید این دو گوشی دچار گمراهی می‌شوند. اما ما سعی خواهیم کرد به طور کامل به تفسیر و شرح هر یک از این دستگاه‌ها بپردازیم. بعد از آن شما می‌توانید گوشی مورد علاقه خود را تهیه کنید.

تعمیرات موبایل

مقایسه طراحی و ساخت آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا

شرکت اپل در قسمت مربوط به طراحی آیفون‌ها از جمله آیفون ۱۳ پرو مکس، همیشه جز بهترین‌ها بوده است. ولی گوشی سامسونگ نیز در موضوع طراحی، تاکنون کم‌کاری ننموده است.

طراحی و ساخت آیفون 13 پرو مکس

یکی از بارزترین و اولین تغییرات، در ظاهر آیفون ۱۳ پرو مکس وجود دارد. نمونه آن، کوچک شدن بخش ناچ قطره‌ای است که در نسخه‌های قبلی آیفون این قسمت بزرگ بوده و جزء معیارهای منفی به شما می‌آمد.

کادری به شکل مربع که ماژول‌های سه‌گانه در داخل آن قرار گرفته‌اند، در این نسخه بزرگ‌تر شده است. به صورتی که این بزرگ شدن در مقایسه با آیفون نسخه ۱۲ پرو مکس به طور واضح قابل مشاهده است. پنل پشتی آیفون ۱۳ همانند نسخه‌های قبل از جنس شیشه مات بوده و فریم‌های مربوط به قسمت‌های کناری آیفون 13 پرو مکس، از استیل ضد زنگ ایجاد شده‌اند. ” برای تعمیرات موبایل آیفون خود می توانید بر روی لینک کلیک کرده و سفارش تعمیر گوشی خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید. “

طراحی درخشان و همچنین براق این قسمت، جلوه زیبا و جذاب به آیفون ۱۳ داده است. وزن تقریبی این گوشی در حدود ۲۴۰ گرم است. پنل عقب و جلو گوشی آیفون ۱۳ ساخته شده از جنس شیشه گوریلاگلس است. گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس توانست گواهی استاندارد IP68 را که در رابطه با ضد آب بودن آن است، دریافت کند. این گوشی می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب دوام آورد. مسلماً این گوشی نیز توانایی پشتیبانی از دو سیم‌ کارت را دارد. رنگ‌هایی که این گوشی عرضه شده است، مشکی، نقره‌ای و طلایی است. نمایشگر آن نیز 6.7 اینچی است.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 الترا

طراحی و ساخت اس 21 اولترا

اما در ارتباط با گلکسی اس ۲۱ اولترا، باید گفت که صفحه نمایش آن ۶.۸ اینچی بوده و دارای وزن ۲۲۹ گرمی است. البته به مراتب نسبت به رقیب‌های خود جذاب‌تر و خوش‌دست‌تر است. مهم‌ترین تغییری که در این سری ایجاد شده است، برجستگی دوربین آن است. گوشی گلکسی ۲۱ ، در ۵ رنگ فانتوم به فروش می‌رسد.

از مهم‌ترین قابلیت‌های اس ۲۱ اولترا وجود سنسور اثر انگشت ویژه است که نسبت به نسخه‌های قبل‌تر ۷۰ درصد بزرگ‌تر شده است. دقت و سرعت سنسور مذکور بسیار بالا است. فریم سمت راست گوشی مخصوص کلیدهای پاور و تنظیم صدا است. ولی در قسمت چپ هیچ گونه درگاه یا کلیدی مشاهده نمی‌شود. گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز دارای گواهی استاندارد IP68  است و تا ۳۰ دقیقه می‌تواند در عمق یک و نیم متری آب دوام آورد.

مقایسه نمایشگر آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا

در ادامه بحث مربوط به مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا، به بخش مربوط به نمایشگر گوشی می‌رسیم.

نمایشگر آیفون 13 پرو مکس

صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس ساخته شده از پنل سوپر رتینا اولد است. این صفحه ۶.۷ اینچی تقریباً حدود ۸۸ درصد از پنل جلویی گوشی را پوشش داده است. کیفیت تصویری که ارائه می‌دهد، ۴۵۷ پیکسل در هر اینچ است. از جمله مهم‌ترین بخش‌های صفحه نمایش گوشی آیفون 13 پرو مکس نرخ نوسازی مربوط به آن است.

شرکت اپل در سری نسخه‌های آیفون ۱۲ تلاش کرده بود که از رفرش ۱۲۰ هرتزی استفاده کند. اما در نسخه ۱۳ توانستند از صفحه نمایشی با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی بهره‌مند شوند. از دیگر قابلیت‌های صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس این است که کاربر خود می‌تواند نرخ نوسازی را متناسب با فعالیتی که دارد از 20 تا ۱۲۰ را تنظیم نماید و این عمل تأثیر بسزایی در میزان مصرف باتری گوشی خواهد داشت.

در گوشی‌های پرچمدار، نرخ تازه سازی بالا، مدام برای کاربران مورد توجه بوده است. روشنایی ۱۰۰۰ نیتی گوشی آیفون ۱۳ سبب می‌شود که این دستگاه در اثر تابش مستقیم آفتاب دچار مشکلی مربوط به خانه خواندن نشود. آیفون ۱۳ پرو مکس در قسمت نمایشگر نیز از قابلیت دابی ویژن و همچنین اچ دی آر ۱۰ برخوردار است.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 الترا

نمایشگر اس 21 اولترا

اما نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز چیزی کمتر از آیفون ۱۳ پرو مکس ندارد. صفحه نمایش s۲۱ اولترا، ۶.۸ اینچی بوده و نوع پنل آن داینامیک آمل دو ایکس است. تراکم پیکسلی این گوشی بسیار عالی بوده و نسبت به رقیب خود خیلی زیاد است. همانند گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس، در این گوشی نیز نرخ نوسازی تصویر کاملا متغیر است و کاربر می‌تواند از مقدار ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ را انتخاب کند.

از دیگر خدمات مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت تعویض ال سی دی گوشی است. مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت با هزینه بسیار مناسب و با کیفیت عالی اقدام به تعویض ال سی دی گوشی موبایل سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و دیگر گوشی های موجود در بازار می کند.

بهترین قابلیت دیگر سامسونگ اس ۲۱ اولترا بهره­ مندی آن از قلم S pen است. این قلم سبب می‌شود تا افراد بتوانند بیشترین استفاده را از صفحه نمایش ببرند. سازندگان اهل کره این گوشی مدعی‌اند که نمایشگر آن قابلیت دستیابی به روشنایی هزار و ۵۰۰ متری را دارد. پس با این وجود نبایستی در زیر نور خورشید هیچ مشکلی برای خواندن پیش بیاید.

مقایسه دوربین آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا

افراد زیادی هستند که اطلاع دقیق و آن‌چنان زیادی در مورد میزان مگاپیکسل گوشی‌ها ندارند، امتیاز را به گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا می‌دهند.

دوربین آیفون 13 پرو مکس

لنز گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس دارای ۱۲ مگاپیکسل است که گشودگی دیافراگم یک و نیم را دارد. این سنسور از قدرت تمرکز خودکار با تشخیص فاز برخوردار بوده و دارای فناوری لرزش‌گیر تصویر سنسور شیفت است. لنز فوق عریض گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس نیز ۱۲ مگاپیکسلی است. در این گوشی یک لنز فوق عریض را هم مشاهده می‌کنیم که این لنز نیز ۱۲ مگاپیکسل است.

دوربین اس 21 اولترا

دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا برخلاف گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس تفاوت چندانی نسبت به نسخه‌های قبلی خود نداشته است. این گوشی نیز همانند آیفون ۱۳ پرو مکس دارای یک دوربین عریض ولی با ۱۰۸ مگاپیکسل و یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین دارای دو دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی برای بزرگنمایی‌های سه و ده برابری است.

برای اینکه در این گوشی گستره داینامیکی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ارتقاء یابد، از فناوری اسمارت ایزو پرو استفاده شده است. تصاویری که با استفاده از این لنز ثبت می‌شوند کاملاً جزئیات را به نمایش می‌گذارند. سنسور دوربین فوق عریض گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا با سری‌های قبلی خود تفاوت چندانی ندارد. کاربران این گوشی می‌توانند از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به منظور زوم‌های ۳ تا ۱۰ برابری استفاده کنند. اما در نهایت، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ارتقاء و بهبود یافته در گوشی، قسمت فیلمبرداری است.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 الترا

مقایسه سخت افزار آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا

در این قسمت می‌خواهیم مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا را با بحث سخت افزار ادامه دهیم. ابتدا از بحث تراش آغاز می‌کنیم.

سخت افزار آیفون 13 پرو مکس

تراشی که در قسمت بطن آیفون ۱۳ پرو مکس به کار رفته شده A15 Bionic است. بر حسب گزارش‌هایی که از طرف شرکت اپل منتشر شده است، سی پی یو این تراشه شامل شش هسته است که دو هسته از آن دارای کارایی بالا بوده و به منظور پردازش کارهای سنگین به کار می‌روند. ولی چهار هسته دیگر به منظور کارهای سبک‌تر استفاده می‌شوند. ” تعمیرات موبایل سامسونگ از دیگر خدمات مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت می باشد. “

احتمالا از جمله دلایل مهمی که در مدل‌های پرو آیفون، از cpu قوی استفاده شده است، وجود حالت ویژه‌ای از فیلمبرداری به نام پرورس است. اما به صورت کلی، شرکت اپل اعلام کرده است که تغییرات گسترده‌ای را در واحد پردازش تصویر، پردازش نرخ رفرش ریت و موارد دیگر در گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس ایجاد کرده است. این گوشی دارای رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌های ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایتی است.

سخت افزار اس 21 اولترا

ولی در خصوص تراشه‌ای که در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا به کار رفته، باید بدانید که این گوشی دارای دو تراش است. سازندگان اس ۲۱ اولترا اعتقاد دارند که تراشه این گوشی به اندازه پرچمداران بزرگ است. این تراشه قدرتمند مطابق با معماری لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده است. گلکسی اس ۲۱ اولترا شاهد افزایش و بهبود عملکرد در پردازش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای شده است.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی نمودیم به صورت کامل مقایسه‌ای بین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا انجام داده و تحلیل‌های لازم را ارائه دهیم. تقریباً می‌توان گفت هر دو گوشی دارای ویژگی‌های ممتازی هستند که اگر علاقمند بودید، می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

البته بعضی ویژگی‌های متفاوت نیز وجود دارد که آن‌ها را توضیح دادیم. پیشنهاد ما این است که قبل از اقدام به خرید گوشی مورد نظر را از تمام لحاظ و معیارها بررسی کنید. علاوه بر این‌ها، حتما بودجه‌ای را در دست دارید نیز در نظر بگیرید. این دو گوشی از جمله گوشی‌های نسل جدید هستند و البته بخاطر قیمت بالایی که دارند عده زیادی از افراد به سمت آن‌ها نمی‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *