مقالات گوشی اندرویدی

گلکسی S21 سامسونگ را بهتر بشناسیم!

اگر شما هم در مورد گوشی جدید سامسونگ یعنی گلکسی S21  هیجان زده هستید با ما در ادامه این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل همراه شوید. یکی از مدل های جدید و بهترین گوشی ‌های هوشمند دنیا که اخیرا وارد بازار شده است سری گلکسی S21 سامسونگ است.

سامسونگ از بزرگترین و مهم ترین تولیدکنندگان گوشی‌ های هوشمند در جهان است که هر ساله مدل های جدیدی از تلفن های همراه را وارد بازار می کند. سری گلکسی S21 سامسونگ دارای سه مدل مختلف است که هر یک دارای ویژگی ها و قیمت های مختلفی هستند و دارای مزایا و معایب متفاوتی نیز می باشند.

در این مقاله به معرفی انواع مدل های گلکسی S21 سامسونگ و امکانات و ویژگی های هر یک پرداخته شده است. به علاوه شما کابران گرامی می توانید تعمیر گوشی سامسونگ در تهران خود را به مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت بسپارید. برای این کار کافی است روی عکس زیر یا لینک کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کرده و برای ما ارسال نمایید.

تعمیر گوشی سامسونگ

تاریخ عرضه و قیمت گوشی گلکسی S21 سامسونگ

سامسونگ معمولا تلفن ‌های هوشمند Galaxy S خود را در ماه فوریه هر سال معرفی می‌کند. اما در رابطه با S21 این عرضه کمی زودتر انجام شد و به تاریخ ۱۴ ژانویه 2021 منتقل گردید.

قیمت این گوشی در تاریخ عرضه نیز به شرح زیر است:

  1. گلکسی S21 سامسونگ 5G، 128G: 799 دلار
  2. گلکسی S21 پلاس سامسونگ 5G، 128G: 999 دلار
  3. گلکسی S21 اولترا سامسونگ 5G، 128G: 1119 دلار

بررسی طراحی گوشی گلکسی S21  سامسونگ

گلکسی S21 دارای صفحه نمایش تخت و دوربین های جذاب بازطراحی شده، بوده و می توان به صراحت گفت که دارای طراحی زیباتری نسبت به Galaxy S20 است. هر سه مدل S21 دارای طراحی جدیدی هستند که هدف آن ترکیب کردن دوربین با قاب گوشی و کاهش مزاحمت دوربین هاست. به علاوه گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21  اولترا هر دو دارای شیشه گوریلا گلس در قسمت پشت و جلویی هستند که یک قاب آلومینیومی در میان آن قرار گرفته است. در طراحی گلکسی S21 استاندارد به جای شیشه، از پلی کربنات پشتی استفاده شده است.

گلکسی S21 سامسونگدر گلکسی S20 از رنگ های ملایم تری در طراحی استفاده شده بود اما در سری گلکسی S21 رنگ‌ها از طراوت و تازگی بیشتری برخوردار بوده و ظاهر بسیاری جذابی را به دستگاه بخشیده است. رنگ های عرضه شده در سری گلکسی S21  شامل موارد زیر هستند:

  • Samsung Galaxy S21: فانتوم ویولت، صورتی فانتوم، سفید فانتوم و خاکستری فانتوم
  • Samsung Galaxy S21 plus: فانتوم ویولت، فانتوم نقره ای و فانتوم مشکی
  • Samsung Galaxy S21 Ultra: فانتوم نقره ای و فانتوم مشکی

چند تغییر بزرگ دیگر نیز در طراحی مدل ‌های گلکسی S21 به وجود آمده است. یکی از این تغییرات قابل توجه تغییر از لبه های خمیده به صفحه نمایش در مدل های قبلی گلکسی S، به صفحه نمایش تخت است که این تغییرات ظاهری متفاوت به جلوی این گوشی داده است.

همچنین در این سری از گوشی گلکسی S سوکت هدفون 3.5 میلی متری وجود ندارد، اما بلندگوهای استریو مانند سری های قبلی در آن باقی مانده اند.

مشخصات و سخت افزار Galaxy S21، S21 Plus، S21 Ultra

به طور استاندارد، S21 و S21 پلاس با 8 گیگابایت رم عرضه می شوند. اما در گلکسی S21  اولترا از رم های  12 یا 16 گیگابایت نیز استفاده شده است. سامسونگ سالهاست که از کارت حافظه های microSD در گوشی های پرچمدار خود پشتیبانی می کرد اما مشاهده می شود که در گلکسی S21 اسلات کارت حافظه microSD از روی عرضه حذف شده اند

گلکسی S21 سامسونگیکی از ویژگی های Galaxy S21  اولترا پشتیبانی از S Pen است که کاربری جذابی را در اختیار کاربر قرار می دهد. در سری گلکسی S21  سامسونگ شارژر درون جعبه دستگاه وجود ندارد اما امکان خرید شارژر 30 واتی به عنوان یک لوازم جانبی وجود دارد.

صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 سامسونگ

سامسونگ در سری گلکسی S21  صفحه نمایش 6.2 اینچی AMOLED را نسبت به آنچه قبلا در گلکسی S20 وجود داشت ارتقا داده است. در سری S20 شما مجبور بودید بین رزولوشن Full HD+  با فرکانس ۱۲۰ هرتز یا QHD با فرکانس ۶۰ هرتز یکی را انتخاب کنید. اما سری S21 دارای رزولوشن بالاتری از 1080p  است.

در صورتی که قصد تماشای ویدیوی خاصی را توسط گوشی ندارید و تنها می خواهید در صفحات وب بچرخید می توانید نمایشگر را بر روی 60 هرتز تنظیم نمایید اما در صورت تنظیم آن بر روی 120 هرتز از تماشای تصاویر با وضوح و رزولوشن بسیار بالاتر لذت خواهید برد. مشخصات کلی نمایشگر سری گلکسی S21 شامل موارد زیر است:

  • صفحه نمایش AMOLED 2x با Corning Gorilla Glass Victus
  • اندازه: 6.8 اینچ (89.8% نسبت صفحه نمایش به بدنه)
  • ابعاد: 1x 75.6 x 8.9 میلی‌متر
  • وضوح تصویر: 1440 x 3200 پیکسل
  • نسبت تصویر: 20:9، ~ 515 ppi
  • نرخ به روز رسانی (refresh rate): 120 هرتز

شما کاربران گرامی می توانید تعویض ال سی دی گوشی آیفون ، سامسونگ ، شیائومی ، ال جی ، هواوی و دیگر برندها را با قیمتی مناسب و قطعات اورجینال و مرغوب در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت انجام دهید. تعمیر گوشی آب خورده که به دلیل خیس شدن به ظاهر سوخته است و نیز تعویض گلس گوشی از دیگر خدمات مهم ما در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت است.

مشخصات دوربین گوشی سری گلکسی S21 سامسونگ

  • مشخصات دوربین گلکسی S21، S21 پلاس: دوربین اصلی 12 مگاپیکسل، 64 مگاپیکسل زوم، 12 مگاپیکسل سنسورهای دوربین فوق عریض
  • مشخصات دوربین گلکسی S21 اولترا: 108 مگاپیکسل دوربین اصلی، 10 مگاپیکسل 3X تله فوتو ، 10 مگاپیکسل 10X تله فوتو ، 12 مگاپیکسل فوق عریض
  • ویژگی های دوربین جدید گلکسی S21: حالت شب روشن تر، حالت پرتره با جداسازی بهبود یافته برای سلفی، قفل زوم برای عکس های واضح 30X
  • ویژگی‌های ویدیویی Galaxy S21: فیلمبرداری فوق‌العاده پایدار با سرعت 60 فریم در ثانیه، 8K اسنپ

بر روی کاغذ، گلکسی  S21 و S21  پلاس از نظر سخت افزار دوربین تفاوت چندانی با نسل های قبلی خود ندارند. اما سنسورهای زوم 64 مگاپیکسلی، دوربین های اصلی 12 مگاپیکسلی و شوتر فوق عریض 12 مگاپیکسلی آن ها در بخش نرم افزاری دچار تغییر و تحولات مثبتی شده است. بخشی از این تغییرات به دلیل استفاده از چیپست های 5 نانومتری است که که امکان عکاسی محاسباتی قوی‌تری را فراهم کرده و امکان ثبت سریع ‌تر تصویر در نور کم و HDR را فراهم می‌کند. در نتیجه می توان تصاویری با نور بیشتر و وضوح بالاتر را دریافت کرد.

این گوشی دارای یک سیستم دوربین چهارگانه جدید در قسمت پشتی است که دو لنز تله فوتو مجزا دارد. یکی از این لنزها لنز زوم 3X و دیگری لنز پریسکوب با زوم 10X است. در واقع با استفاده از دوربین های سری S21 سامسونگ می توان تصاویر را تا صد برابر بزرگتر کرد.

گلکسی S21 سامسونگبررسی عمر باتری و شارژ در گلکسی S21 سامسونگ

گلکسی S21 سامسونگ مانند نسل قبلی خود دارای باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است. این میزان از ظرفیت باتری برای گوشی در این اندازه مناسب است البته در صورتی که سامسونگ ظرفیت باتری خود را در این سری افزایش میداد بهتر بود. با این وجود، نرخ تازه سازی تطبیقی ​​و بازدهی بهتر تراشه باعث می شود تا عمر باتری در این دستگاه نسبت به سری قبل افزایش یابد.

 شارژ سریع در این گوشی از طریق استاندارد USB-C PD ارائه شده است و باتری را در عرض 30 دقیقه به 55 درصد می رساند.

استفاده گلکسی S21  از تراشه اگزینوس 2100

مدل های گلکسی S21 سامسونگ توسط چیپست Qualcomm Snapdragon 888 تامین می گردند. البته این چیپست در ایالات متحده تامین شده و دستگاه های واحدهای اروپایی و هندی سایر بازارهای بین المللی مانند کرده جنوبی با استفاده چیپست  Exynos 2100 برنامه ریزی شده اند. هر دو این چیپست ها  مبتنی بر آخرین فرآیند 5 نانومتری هستند که باعث می شود عمر باتری دستگاه بهبود یابد. همچنین هر دو این چیپست ها اتصال شبکه اینترنت 5G را ارائه می دهند.

فروش گلکسی S21 FE در اروپا

گوشی گلکسی S21 FE که دارای چیپست Exynos 2100 است در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شده است. با توجه به این که نسخه S20 FE با استقبال زیادی از سمت کاربران مواجه شد سامسونگ تصمیم گرفته است تا S21 FE را نیز روانه بازار نماید. البته نگرانی هایی در رابطه با موفقیت این نسخه وجود دارد و سامسونگ در حال حاضر تصمیم به فروش این دستگاه تنها در اروپا گرفته است. در گوشی گلکسی S21 FE از اسنپدراگون 888 استفاده می گردد و دارای حافظه رم 8 گیگابایتی، حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش، صفحه ‌نمایش ۶٫۴ اینچی ۱۲۰ هرتزی، حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایتی و دوربین سه‌گانه و پنل پشت پلاستیکی است که می تواند آن را در لیست بهترین گوشی های هوشمند جدید قرار دهد.

تاریخ عرضه گلکسی S21 FE

گفته می شود که مدل S21 FE سامسونگ در 4 ژانویه 2022 عرضه خواهد شد. همچنین پیش سفارش گوشی های S21  سامسونگ نیز از 8 فوریه آغاز می گردد و عرضه رسمی آن نیز ده روز بعد از این تاریخ انجام خواهد شد.

اگر گوشی موبایل شما خراب شده و نیاز به تعمیر آن دارید؛ می توانید از خدمات تعمیر گوشی آیفون ، ال جی ، نوکیا ، ایسوس، لنوو ، تعمیر گوشی شیائومی (شامل تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری آن) و تعمیر گوشی هواوی در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *