مقالات گوشی آیفون

رفع مشکل اختلال در شارژ شدن گوشی آیفون

در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل می خواهیم مشکلات و اختلالات در شارژ شدن گوشی آیفون را به اِجمال بررسی نموده و برای آنها راه حل هایی ساده ارائه دهیم. این راه ها آنقدر ساده و پیش پا افتاده هستند که شاید در کارآییِ آنها شک کنید. با این وجود، راه خلاصی از دستِ بسیاری از مشکلات، در همین روش های ساده و کم هزینه نهفته است.در ابتدا، می خواهیم مشکلات و اختلالات شارژ آیفون را به چهار دسته تقسیم نماییم. این چهار رویداد بسیار شایع هستند و برای تعداد بسیار زیادی از استفاده کنندگان آیفون و آیپد، لااقل یک بار اتفاق افتاده اند.

  1. شارژ نشدن دستگاه
  2. کُند بودن روندِ شارژ دستگاه
  3. نمایش اعلان Not Charging
  4. اعلان Accessory not supported

 

اختلال در شارژ شدن آیفون

توضیح:زمانی که تلفن همراه آیفونتان را به شارژ می زنید، اما هیچ اعلانی که بیانگر شارژ شدن باشد روی صفحه نمایان نمی شود. این موضوع می تواند علل مختلفی داشته باشد.

الف) گاهی ممکن است اتصالات الکتریکیِ داخل کابل شارژ شما در طول زمان و یا در اثر استفاده های مکرر، فرسوده و پوسیده شده باشند و امکان اتصال ساده و آسان به پورت تلفن همراه شما را از دست داده باشد. در این صورت، تنها کافی است یک کار بسیار ساده انجام دهید: کابل را یک بار از تلفن بیرون کشیده و آن را دوباره وارد پورت کنید. اگر نتیجه ای نداشت، این کار را دوباره تکرار کنید.

(البته این فقط یک راه حل کوتاه مدت است. در صورت رویارویی با این مشکل بهتر است کابل دیگری تهیه نمایید)

ب) اگر تلفن همراه شما پس از تخلیه ی کامل باتری خاموش شده باشد، ممکن است بلافاصله پس از ورود شارژر به پورت روشن نشود. در این صورت جای نگرانی نیست. تلفن و یا شارژر شما هیچ آسیبی ندیده اند. تنها اتفاقی که افتاده، این است که تلفن شما انرژی کافی برای روشن کردن نمایشگر را ندارد. در این موقعیت بهتر است سی تا شصت دقیقه به تلفن خود مهلت دهید تا انرژی لازم برای روشن شدن را جمع کند. آنگاه، اقدام به روشن کردن آن کنید

پ) احتمال دارد که پورت تلفن همراه شما به مرور زمان و به علت استفاده های مکرر، و یا به خاطر استفاده ی ناشیانه و سهل انگارانه، دچار آسیب شده باشد. در آن صورت هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد. تنها باید با نمایندگی اپل تماس گرفته و آن را تعمیر نمایید. ضمنا سعی کنید علت این موضوع را دریابید تا پس از تعمیر، آسیب دیگری به پورت تلفن همراه خود وارد نکنید.

ت) گاهی اوقات پورت تلفن شما آسیب ندیده است، اما در گذرِ ایام گرد و غبار در آن جمع شده و اختلالاتی در اتصال شارژر و یا کابل یو اس بی به پورت به وجود می آورد. مخصوصا اگر تلفن خود را مدت ها قبل خریداری کرده باشید، این اتفاق محتمل تر است. در این صورت کافی است به وسیله ی یک خلال دندان یا چیزی شبیه به آن(مثلا انتهای چوب کبریت) داخل پورت را تمیز نمایید

هشدار: این وسیله نباید رسانا باشد، چون رسانا بودن آن ممکن است باعث خرابی و آسیب دیدگی محل اتصال شارژر در دستگاه شما شود

ث) یکی از محتمل ترین و ساده ترین اتفاقات، این است که کابل شارژر شما قطع شده باشد. کابل دیگری را امتحان کنید

ج)احتمال دارد که اشکال از پریز برق و یا سه‌راهی نیز باشد. بعضی از پریز ها نمی توانند برق مورد نیاز برای دستگاه را تامین کنند. می توانید پریز دیگری را امتحان کنید. ضمنا اگر از پورت یو اس بی کامپیوتر استفاده می کنید نیز بهتر است پورت دیگری را امتحان کنید.

کُند بودن روندِ شارژ دستگاه

 کُند بودن روندِ شارژ دستگاه

در این صورت، دستگاه شارژ می شود اما سرعت آن کمتر از چیزی است که شما توقعش را دارید. در چنین موقعیتی نیز احتمالات مختلفی وجود دارد.

الف) اگر از شارژر اورجینال استفاده نمی کنید، احتمال دارد که ولتاژ شارژر مورد نظر پایین تر از مقدار مورد نیاز تلفن شما باشد. در چنین موقعیت هایی کافی است از شارژری با ولت بالاتر استفاده کنید تا سرعت شارژ افزایش یابد.

ب) حالت دوم، زمانی است که شما تلفن همراه خود را به پورتِ یو. اس. بیِ کامپیوتر وصل کرده اید. باید بگوییم که اغلب رایانه ها کار شارژ را بسیار کندتر از شارژر ها انجام می دهند.

یک نکته ی جالب: اغلب کامپیوترها هم پورت یو اس بی پر قدرت و هم پورت یو اس بی کم قدرت دارند. البته تشخیص این دو پورت از یکدیگر در یک رایانه ی معمولی کار ساده ای نیست، چون از نظر ظاهری تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. با این حال، شما می توانید ورودی یو اس بی دیگری را برای شارژ کردن امتحان نمایید

پ) کند شدن شارژ می تواند یکی از عوارضِ آسیب دیدگی کابل باشد. یک کابل آسیب دیده لزوما کابلی نیست که به تلفن شما وصل نشود. ضمنا قطع و وصل شدن کابل معیوب و آسیب دیده نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که سبب کند شدن شارژ می شود.

ت) ممکن است شما در حال استفاده از یک هاب یو اس بی باشید تا بتوانید جایگاه های یو اس بی بیشتری را به دستگاه رایانه ی خود اضافه نمایید. در این صورت، بهتر است تلفن خود را برای شارژ به هاب متصل ننمایید. جایگاه های یو اس بی اضافه شده توسط کاربر، گاهی اوقات نمی توانند برق و انرژی مورد نیاز تلفن شما را از خود عبور دهند. به این ترتیب، تلفن کندتر از حد معمول شارژ می شود.

 ارورِ Not Charging

این ارور زمانی داده می شود که تلفن شما نمی تواند انرژی مورد نیاز خود برای شارژ شدن را از طریق شارژر به دست بیاورد. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که میزان برقِ جریان یافته از شارژر، به اندازه ی مورد نیاز تلفن نیست و آن شارژر هم توانایی بیشتری ندارد. این حالت معمولا زمانی به وجود می آید که از شارژرهای فیک یا غیر اورجینال استفاده کنید.

الف)ساده ترین و سرراست ترین راه همین است: از شارژ اورجینال تلفن خودتان استفاده کنید

ب) همانطور که در بالا گفته شد، اغلب رایانه ها هم پورت یو اس بی کم قدرت و هم پورت یو اس بی پر قدرت دارند. البته در یک رایانه ی معمولی تشخیص این دو از یکدیگر کار ساده ای نیست و شاید مجبور شوید از دفترچه ی راهنمای دستگاه خود کمک بگیرید. با این وجود‌ می توانید برای غلبه بر مشکل شارژ نشدن تلفن خود، پورت یو اس بی دیگری از همان رایانه را امتحان کنید.

شارژ نشدن موبایل آیفون

 اعلان Accessory not supported

(یا: accessory isn’t certified)

این پیام هنگامی روی صفحه ی نمایش شما ظاهر می شود که کابل شارژ شما ارزانقیمت و از برندهای متفرقه باشد. شرکت اپل درون کابل هایی که خود تولید می کند، تراشه ی کوچکی کار می گذارد که با دستگاه شما موتبط می شود و بررسی می کند که آیا این کابل مورد تایید MFI هست یا نه. در واقع، اگر این طور نباشد، چنین اعلانی بر روی صفحه ی شما ظاهر می شود:

در این موقعیت…

الف)کابل را یک بار در بیاورید وآن را دوباره وارد پورت دستگاه کنید. احتمال دارد که این بار چنین اعلانی داده نشود

ب)باز هم همان راه حل ساده و سرراست: از کابل اورجینال اپل استفاده کنید!

پ) گاهی وقت ها کابل شما اصل و اورجینال است اما باز هم این پیام روی صفحه ی شما دیده می شود. در این صورت بهتر است سیستم عامل خود را آپدیت نمایید. این موضوع یکی از باگ هایی است که در سیستم عامل های قدیمی تر اپل گاها دیده می شود اما در نسخه های جدید سیستم عامل آن را برطرف کرده اند

ت)اگر کابل شما اورجینال است و دستگاه شما نیز به نسخه ی جدیدتر به روز رسانی شده اما هنوز شارژ نمی شود، بهتر است با پیشتیبانی اپل تماس گرفته یا به آنها مراجعه نمایید و مشکل خود را مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *