مقالات گوشی اندرویدی

مشکلات گوشی سامسونگ و راه حل آن ها (آموزش تصویری)

گروه سامسونگ به خصوص برای دستگاه های تلفن همراه خود محبوب است، به طوری که سامسونگ ادعا می کند که بیشترین سهم بازار را برای گوشی های هوشمند فروخته شده در سراسر جهان در سال 2020 به خود اختصاص داده است. همانطور که شما هم می دانید این برند گوشی در ایران نیز بسیار پر طرفدار است.

 

اما ممکن است برای این گوشی های پر طرفدار نیز اتفاقاتی بیوفتد که نیاز پیدا کند شما گوشی سامسونگ خود را به یک مرکز تعمیرات موبایل بسپارید. البته در برخی موارد شما می توانید با رعایت چند نکته گوشی خود را منزل نیز تعمیر کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد مشکلات رایج این گوشی ها صحبت کنیم.

تعمیر گوشی سامسونگ

رایج ترین مشکلات گوشی های سامسونگ و راه حل آن ها

گوشی های سامسونگ یک از محبوب ترین برند های گوشی در ایران می باشند. ممکن است برای هر برند گوشی مشکلاتی اتفاق بیوفتد، چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری. در ادامه در مورد مشکلات گوشی های سامسونگ بحث خواهیم کرد.

مشکلات عمر باتری گوشی های سامسونگ

برخی از کاربران گوشی های سامسونگ از تخلیه سریع باتری گوشی ‌های هوشمند خود شکایت می کنند و برخی نیز می ‌ترسند که باتری آسیب ببیند.

راه حل :

اگر این مشکل شما هم هست، می توانید با طی کردن مراحل ساده ای عملکرد باتری خود را بهبود ببخشید. این مراحل عبارت اند از:

  • گزینه های اتصال مانند GPS، Wi-Fi و بلوتوث را خاموش کنید.
  • آدرس Advanced features > Motions and gestures‌ را دنبال کنید. مطابق شکل در این بخش شاهد گزینه هایی همچون Lift wake، Double tap to wake خواهید بود.این گزینه ها می توانند تاثیرات منفی برای شارژ دهی باتری شما داشته باشند.

مشکلات رایج گوشی های سامسونگ : مشکلات عمر باتری گوشی های سامسونگ

  • از قسمت Device care گزینه Battery را انتخاب کرده و سپس مطابق شکل گزینه Adaptive battery را بیابید. شما باید این گزینه را فعال کنید چرا که برنامه هایی که کمتر استفاده می شوند را محدود و به افزایش طول عمر باتری شما کمک می کند.

مشکلات رایج گوشی های سامسونگ : مشکل باتری گوشی Samsung

  • از Power Mode استفاده کنید. برای این منظور آدرس Settings > Device care > Battery > Power mode را دنبال کنید. سه گزینه مشاهده خواهید کرد. مطابق شکل گزینه Maximum power saving را انتخاب کنید. این مراحل به دوام باتری گوشی شما کمک می کند.

مشکلات باتری گوشی سامسونگمشکلات باتری گوشی های سامسونگ

  • والپیپرهای زنده را غیر فعال کنید.
  • در صوررتی که مدت زمان زیادی از گوشی خود استفاده می کنید، کمی به آن استراحت دهید.
  • نور صفحه نمایش خود را در حالت خودکار قرار دهید.

نکاتی که در بالا ذکر شد می توانند به شما در بهبود عمر باتری گوشی هوشمند تان کمک کند. اگر گوشی سامسونگ شما دچار مشکل شده است، می توانید از خدمات تعمیر گوشی سامسونگ در مزکر تخصصی تعمیرات موبایل استفاده کنید.

سریع خالی شدن باتری گوشی سامسونگ

یکی از مشکلات رایج گوشی ها خالی شدن سریع باتری گوشی است. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، راه حل های زیر می تواند به شما کمک کند.

راه حل :

  1. ممکن است مشکل به خاطر یک برنامه باشد. برای پیدا کردن آن برنامه می توانید به Battery and device care مراجعه کرده و با انتخاب Battery مشاهده کنید که کدام نرم افزار بیشتر از گوشی شما کار می کشد. آن را حذف کنید.
  2. گرم شدن بیش از اندازه گوشی هم ممکن است عاملی برای خالی شدن سریع باتری باشد. به منظور جلوگیری از این مورد گوشی خود را در مکان های گرم قرار ندهید و از قاب های ضخیم برای گوشی خود استفاده نکنید.

آموزش صفر تا صد تعمیرات موبایل

مشکل متوقف شدن برنامه ها در گوشی سامسونگ

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای گوشی سامسونگ اتفاق بیوفتد،  متوقف شدن ناگهانی برنامه ها  است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگامی که در حال استفاده از برنامه ای هستید به ناگهان برنامه متوقف شود و Force close برای شما نمایش داده شود.

راه حل :

  • گزینه Reset app preferences می تواند راه حلی برای این مشکل باشد. برای این منظور به قسمت App info بروید و از طریق سه نقطه بالای صفحه گزینه Reset app preferences را انتخاب کنید.

مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ : مشکل متوقف شدن برنامه ها در گوشی سامسونگ

  • گوشی و برنامه هایی را که این مشکل برایشان پیش می آید را همیشه به روزرسانی کنید.
  • در صورتی که مراحل بالا را انجام دادید اما مشکل حل نشد از طریق Apps به قسمت Storage رفته و Clear data را انتخاب کنید. در صورت عدم حل مشکل، برنامه مورد نظر را حذف و بار دیگر نصب کنید.
  • ممکن است مشکل باگ نرم افزاری باشد. به همین منظور یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

مشکل اتصال به اینترنت در موبایل سامسونگ

مشکل اتصال به اینترنت و یا سرعت پایین آن در گوشی های سامسونگ شاید مشکل شما هم باشد.

راه حل :

  • آدرس Connections > Mobile networks > Access Point Names را دنبال کنید و گزینه Add در بالای صفحه را انتخاب کنید. پس از باز شدن پنجره EDIT ACCESS POINT، در قسمت Name عبارت MCCI Internet و در قسمت APN عبارت mcinet را وارد کنید. در نهایت دکمه Save را بزنید.

مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ : مشکل اتصال به اینترنت در موبایل سامسونگ

مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ : مشکل وصل نشدن به اینترنت

  • ممکن است مشکل از اپراتوری باشد که از آن استفاده می کنید. در این صورت می توانید با اپراتور خود تماس گرفته و علت مشکل را جویا شوید.
  • در صورتی که گوشی شما نیاز به بروزرسانی دارد آن را به روزرسانی کنید.
  • گوشی خود را در حالت هواپیما قرار داده و پس از گذشت 1 دقیقه آن را از این حالت خارج کنید.
  • یک مرتبه گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

مشکل حسگر اثر انگشت گوشی های سامسونگ

بعضی از کاربران از مشکل حسگر اثرانگشت شکایت دارند. مدل های مختلف گوشی های سامسونگ دارای سه نوع حسگر هستند. این حسگرها عبارت اند از:

  • حسگر های فیزیکی: این نوع از حسگر ها بر روی قاب پشتی بوده و یا با کلید پاور ترکیب خواهند شد. با وجود اینکه محل قرارگیری مناسبی ندارند اما سرعت و دقت خوبی داشته و بسیار کم دچار مشکل خواهند شد.
  • حسگر های اپتیکال: این حسگر ها در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و مشکلات بسیار زیادی ممکن است برایشان اتفاق بیوفتد.
  • حسگر های اولتراسونیک: می توان گفت که این نوع از حسگر ها بهترین هستند. محل قرارگیری آن ها عالی و سرعت بسیار خوبی دارند.

راه حل :

  • اگر گوشی شما دارای حسگر فیزیکی است، توجه داشته باشید که آن را همیشه تمیز نگه دارید.
  • در صورتی که گوشی مورد استفاده شما دارای حسگر اپتیکال است، از محافظ های مخصوص برای گوشی خود استفاده کنید. این محافظ ها قیمت بالایی دارند. در صورتی که نمی توانید این محافظ ها را تهیه کنید، می توانید از محافظ های باکیفیت نازک استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید از سلامت حسگر خود مطمئن شوید، یک مرتبه محافظ صفحه را جدا کرده و حسگر را امتحان کنید.
  • می توانید انگشتی که قصد دارید گوشی شما با آن باز شود را چندین مرتبه برای حسگر تعریف کنید. این کار سبب می‌شود تا حسگر سریع ‌تر اثر انگشتتان را تشخیص دهد.
  • اثر انگشتتان را یک مرتبه از تنظیمات حذف کنید و دوباره آن را ثبت کنید.
  • در صورتی که گوشی شما نیاز به به روز رسانی دارد، آن را به روز رسانی کنید.

مشکل اتصال به Wi-Fi در گوشی های سامسونگ

امروزه اینترنت نقش مهمی در زندگی همه ما دارد. بیشتر کاربران برای اتصال گوشی خود به اینترنت از وای فای استفاده می کنند. بعضا ممکن است گوشی به wifi متصل نشود. به همین منظور می توانید از راه حل هایی که در ادامه گفته خواهد شد استفاده کنید.

راه حل :

  • با انتخاب Location در قسمت Settings، Google location accuracy را یافته و آن را خاموش کنید.

حل مشکل در اتصال به Wi-Fi در گوشی های سامسونگ

  • مطابق با تصویر زیر شما قادر خواهید بود تا تنظیمات اینترنت خود را ریست کنید.

مشکل اتصال به Wi-Fi در گوشی سامسونگ

  • اگر گوشی شما فقط به یک وای فای خاص وصل نمی شود، احتمال این وجود دارد که IP گوشی شما در لیست بلاک شده ها قرار داشته باشد.
  • در صورتی که وای فای شما متصل می شود اما پس گذشت مدت زمانی قطع می شود، یک مرتبه اتصال خود را قطع و بار دیگر متصل شوید.

مشکل سبز شدن صفحه نمایش سامسونگ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که صفحه مشکی را در گوشی سامسونگ خود باز می کنید اما به جای  رنگ مشکی رنگ سبز را به شما نشان می دهد. گوشی اغلب کاربران در هنگام بروز این مشکل دارای نرخ نوسازی (Refresh Rate) 120 هرتز قرار دارد.

راه حل :

برای رفع این مشکل شما باید Refresh Rate را روی 60 هرتز قرار دهید. بدین منظور می توانید به قسمت Settings رفته و Display را انتخاب کنید. و در آن جا نرخ نوسازی را تغییر دهید.

در صورتی که صفحه نمایش و یا ال سی دی گوشی سامسونگ شما دچار مشکل شده است؛ می توانید از خدمات تعویض ال سی دی گوشی در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت استفاده کنید. به علاوه در کنار خدمات تعویض یا تعمیر ال سی دی گوشی، شما می توانید از سایر سرویس های پرطرفدار مانند تعویض گلس گوشی با تعرفه مناسب و یا تعمیرات هارد گوشی نیز استفاده کنید.

مشکلات صدا در گوشی های سامسونگ

دسته‌ای از کاربران گوشی سامسونگ شکایت دارند که پس از گذشت مدتی صدای اسپیکرگوشی شان کاهش یافته است. اگر این مورد مشکل شما هم هست می توانید از را ه حل هایی که ارائه می دهیم استفاده کنید.

راه حل :

  • ممکن است که خروجی صدای دستگاه شما به دلیل گرد و خاک دچار مسدودی شده باشد. در این صورت خروجی صدای نکنید.
  • در صورتی که گوشی شما ضد آب نبوده ولی متاسفانه با آب تماس پیداکرده است و شما پس از ان متوجه شده اید که اسپیکر گوشی شما خش خش می کند، گوشی خود را برای چند ساعتی در کیسه برنج قرار دهید.

تمام صفحه نبودن برنامه های گوشی های سامسونگ

ممکن است که برخی از برنامه ها به خاطر تنظیم نبودن به صورت تمتم صفحه نمایش داده نشوند. برای حل این مشکل روشی که در ادامه بیان می شود را امتحان کنید.

راه حل :

برای حل این مشکل آدرس Settings > Display > Full screen apps  را دنبال کنید. در این قسمت شما می توانید برنامه مورد نظر خود را تمام صفحه کنید.

مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ : تمام صفحه نبودن برنامه های گوشی های سامسونگ

کار نکردن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

ممکن است که تاچ گوشی سامسونگ شما درست عمل نکند و یا اینکه به فرمان ها دیر پاسخ بدهد.

راه حل :

  • ممکن است این اتفاق به دلیل یک باگ نرم افزاری باشد. به همین منظور باید گوشی خود ریست کنید. برای ان کار کافی است تا دکمه پاور را به همراه ولوم بالا و پایین نگه دارید.
  • جنس محافظ صفحه ای که از آن استفاده می کنید بسیار مهم است. این محافظ ها نباید ضخامت بسیار بالایی داشته باشند. سعی کنید از گلس های مناسب استفاده کنید. همچنین شما می توانید آدرس Settings > Advanced Features  را دنبال کرده و گزینه Touch sensitivity را فعال کنید. این امر به شما کمک می کند تا حساسیت نمایشگر شما بالاتر برود.

سخن نهایی

در بعضی موارد شما می توانید بدون نیاز به فرد متخصص برخی از مشکلات گوشی خود را رفع کنید. اما به شما توصیه می شود در صورتی که گوشی تان با مشکل جدی مواجه شد، حتما به تعمیر کار مراجعه کنید. در این مقاله سعی بر این شد تا مشکلات رایجی که ممکن است برای گوشی سامسونگ پیش بیاید بررسی شود.


مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت یک مرکز تخصصی و پیشرفته تعمیر گوشی های هوشمند می باشد که سال هاست با ارائه خدماتی از قبیل تعمیر گوشی آیفون در مدل های مختلف ، تعمیر گوشی هواوی و همچنین تعمیر گوشی شیائومی ، تعویض باتری گوشی ، توانسته است مشتریان بسیاری را به سوی خدمات باکیفیت خود جلب کند. به علاوه، تعمیر گوشی آب خورده نیز از دیگر سرویس های مهم این مرکز می باشد. برای ثبت سفارش تعمیر تلفن همراه خود می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید یا در ساعات کاری با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.­

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *