مقالات گوشی آیفون

بررسی آیفون 13 پرو مکس اپل

انفجاری بزرگ در دنیای گوشی های موبایل، اپل جدید ترین گوشی خود را با نام آیفون 13 پرو مکس اپل (iPone 13 Pro Max) وارد بازار کرد و دوباره خود را به صدر جدول  فروش گوشی های موبایل رساند. در ادامه این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل می خواهیم که این گوشی فوق العاده را در موارد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری آیفون 13 پرو مکس

در بخش اول می خواهیم بریم سراغ طراحی ظاهری این گوشی، امسال اپل تغییرات خیلی بزرگی در این بخش انجام نداده و ما همان طراحی که در آیفون 12 پرو مکس می دیدیم در این گوشی هم می بینیم فقط با وجود تغییرات خیلی کوچک که در ادامه به آن ها اشاره شده است. در ضمن لازم به ذکر است که اگر گوشی آیفون 12 یا هر مدل دیگری از ایفون دچار مشکل شده است می توانید به صفحه تعمیر موبایل اپل مراجعه نمایید یا روی عکس زیر کلیک نمایید.

تعمیر گوشی آیفون : تعمیرات گوشی ایفون : تعمیر موبایل آیفون

1-اولین تغییری که می توانیم در طراحی ظاهری این گوشی ببینیم این است که قطر گوشی و همچنین بیرون زدگی دوربین های اصلی گوشی نصبت به آیفون 12 پرو مکس کمی بیشتر شده و دوربین های اصلی گوشی نصبت به سری قبل بزرگ تر شده اند.

2-وزن گوشی آیفون 13 پرو مکس نصبت به مدل قبلی خود 12 گرم سنگین تر شده که ممکن است این سنگینی گوشی کمی آزار دهنده باشد.

3-این گوشی از نظر مقاومت بسیار عالی عمل کرده، در جلوی گوشی از سرامیک شیلد و در پشت گوشی از شیشه استفاده شده. همچنین اطراف گوشی هم از یک استیل ضد زنگ ساخته شده است.

4-یکی از نقاط قوتی که می توانیم در گوشی آیفون 13 پرو مکس به آن اشاره کنیم این است که گوشی دارای گواهی آیپی 68 است.

اگر بطور کلی بخواهیم درباره ی این بخش صحبت کنیم آیفون 13 پرو مکس خیلی گوشی خوش دستی نیست.

صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس

در بخش صفحه نمایش اپل آمده و تاچ گوشی را 20% کوچک تر کرده که این کوچک شدن تاچ باعث شده  ارتفاع تاچ بیشتر شود که این موضوع ممکن است کمی در دیدن ویدیو آزار دهنده باشد زیرا ما در گوشی آیفون 12 پرو مکس هنگام دیدن ویدیو هیچ تاچ مزاحمی نداشتیم در حالی که در این مدل تاچ بر روی قسمتی از ویدیو قرار می گیرد.

در این گوشی از یک صفحه نمایش با پنل اولد استفاده شده است به نام Super Retina XDR ، این نمایشگر از هر لحاظ چه روشنایی ، چه کیفیت رنگ ها و چه نمایش عمق رنگ مشکی یک نمایشگر عالی است.

آموزش صفر تا صد تعمیرات موبایل

باتری آیفون 13 پرو مکس

اما میرسیم به بخش باتری جایی که بهترین آیفون از نظر باتری در کل طول تاریخ این گوشی است. به صورتی که حتی می توانیم بگوییم که آیفون 13 پرو مکس علاوه بر اینکه بین تمام مدل های آیفون بهترین باتری را دارد در میان گوشی های پرچم دار هم  بهترین گوشی پرچم دار از نظر باتری است.

شارژ دهی این گوشی به این صورت است که اگر شما یک استفاده ی معمول از این گوشی داشته باشید حدودا تا دو روز این گوشی می تواند شارژدهی داشته باشد.

آیفون 13 پرو مکس اپل این موضوع در صورتی است که اگر استفاده ی خیلی سنگین از این گوشی داشته باشید برای مثال گیمینگ حدودا تا مدت زمان 8 ساعت این گوشی می تواند برای شما شارژدهی داشته باشد که این زمان مدت زمان خیلی خوبی است.

برای شارژ کردن این گوشی هم از آدابتور 20 وات استفاده می شود که به طور معمول هم آدابتور در جعبه ی گوشی نیست و خودتان باید آن را به صورت جدا گانه خریداری کنید. همچنین این گوشی 15 وات هم به صورت مک سیف، ((که در واقع همان وایولس مخصوص گوشی های آیفون)) شارژ می شود. مدت زمان شارژ شدن این گوشی هم به صورت فول حدودا 1 ساعت و ربع زمان می برد.

توجه : ما در مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت ، با توجه به تخصص و مهارت تعمیرکاران خود قادر هستیم تعمیر گوشی سامسونگ (شامل تعمیر مدل های قدیمی تر سامسونگ) ، تعمیر گوشی شیائومی ، ال جی ، نوکیا ، سونی و نیز تعمیر گوشی هواوی را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم. به علاوه شما برای تعمیر گوشی خود نیاز به مراجعه حضوری ندارید و می توانید درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید و پس از آن منتظر تماس از سوی کارشناسان ما باشید.

امنیت آیفون 13 پرو مکس

در بخش امنیت هم خیلی توضیح زیادی وجود ندارد، ما در امنیت این گوشی می بینیم تشخیص چهره سه بعدی وجود دارد. که این سیستم تشخیص چهره در این سری از گوشی های آیفون به خصوص در آیفون 13 پرو مکس بهینه سازی شده است.

دوربین آیفون 13 پرو مکس

رسیدیم به مهم ترین بخش در گوشی های آیفون یعنی دوربین گوشی که آیفون 13 پرو مکس در این بخش بیشترین تغییرات را نسبت به آیفون های دیگر داشته است.

اولین تغییر در بخش دوربین گوشی بزرگ تر شده دریچه ی لنز دوربین های اصلی گوشی و همچنین بزرگ تر شدن سنسور های دوربین است.

به طور کلی شما در بخش دوربین این گوشی همان دوربین آیفون 12 پرو مکس را دارید فقط کارایی ها و کیفیت بالا تری دارد ، در این گوشی از سه لنز 12 مگا پیکسلی واید ، اولترا واید و تله فتو استفاده شده که هر سه ی این لنز ها حالت نایت مود و حالت پرتره دارند که شما می توانید با این وجود عکس های خیلی خوبی را ثبت کنید.

همانطور که می دانیم همیشه تصاویری که با گوشی های آیفون ثبت می شوند یک تم زردی دارند که آیفون برای اینکه این موضوع را حل کند آمده و یک سیستم را بر روی دوربین گوشی قرار داده تا شما بتوانید مود های رنگی را در موقع ثبت عکس بر روی گوشی ست کنید.

یک چیز خیلی جذاب و جالب هم که در دوربین گوشی های آیفون 13 پرو مکس وجود دارد این است که قابلیت ماکرو دارد یعنی شما می توانید عکس های ماکرو ثبت کنید با همان کانسپتی که بر روی S 21 اولترا و NOTE 20 اولترا می توانستید عکس های ماکرو ثبت کنید. همچنین بخش ماکرو قابلیت فیلم برداری هم دارد و کیفیت عکس ها و فیلم های آن هم بسیار خوب هستند.

نکته ی بعدی درباره ی این بخش در گوشی های ایفون این است که سینما تیک مود1 در دوربین این گوشی وجود دارد.

سینما تیک مود: در واقع یک قابلیت فیلم برداری در گوشی های آیفون 13 پرو مکس است که در زمان فیلم برداری به صورت مداوم فکوس را در بین سوژه ها جا به جا می کند.

نکته: این فکوس بین سوژه ها هم به صورت خودکار قابل انجام است و هم به صورت دستی، یعنی شما هم می توانید خودتان فکوس را تغییر دهید و یا خود گوشی زمانی که یک نفر صحبتش تمام می شود و فرد دیگر شروع به صحبت کردن می کند روی فردی که در حال صحبت کردن است فکوس می کند.

iphone 13 pro max appleاما اتفاقات دیگری که در این بخش افتاده همان قابلیت 4K، 60 فریم بر ثانیه است. که این گوشی به این خاطر که دریچه های دوربین های آن بیشتر باز می شود نور رابیشتر جذب می کند و در نهایت نویز کمتری دارد و تصاویر با کیفیت تری را به ما می دهد.

قابلیت دیگری که در دوربین این گوشی وجود دارد این است که شما در شب می توانید با سه لنز این گوشی تصویر برداری کنید ولی پیشنهاد می شود که از تله فوتو برای عکس برداری در شب استفاده نکنید چون نویز زیادی دارد.

میرسیم به دوربین سلفی گوشی های ایفون 13 پرو مکس که قابلیت های سینما تیک مود و مود های رنگی که در دوربین اصلی هستند در دوربین سلفی هم وجود دارند اما هنوز هم سلفی این گوشی در حد گوشی های پرچم دار نیست و شرایط نوری بسیار در تصویر برداری آن تاثیر گذار است.

عکس های سلفی هم بدون نویز نیستند و همان تم زردی را دارند.

داینامیک لنز خوبی دارد یعنی اگر شما در فضای آزاد با نور طبیعی عکس برداری کنید چه با دوربین سلفی و چه با دوربین اصلی تصاویر خیلی خوبی را به شما می دهد.

به طور کلی هم اگر قسمت نویز را مورد توجه قرار ندهیم این گوشی عکس های سلفی با کیفیتی را در اختیار ما قرار می دهد.

سخت افزار گوشی آیفون 13 پرو مکس

اپل در بخش سخت افزار این گوشی A 15 bionic استفاده کرده که طبق رسم هر سال اپل که از پردازنده های خودش استفاده می کند در این گوشی هم از پردازنده ی جدید خود استفاده کرده است.

عملکرد این پردازنده واقعا عالی است و شما در آن هیچ نقص و هیچ لگ و باگی نمی بینید و از این لحاظ هیچ عیبی نمی توانید از این گوشی بگیرید.

نکته: جدا از باگ های نرم افزاری

پردازنده A 15 bionicاین امکان را به گیمرها می دهد تا هر بازی را به بهترین صورت روی این گوشی اجرا کنند و هیچ مشکلی از این بابت نداشته باشند.

این گوشی به صورتی که استفاده ی معمول از آن داشته باشید داغ شدن شدیدی ندارد اما اگر در شرایط نا مناسب برای مثال در شارژ پایین و یا در هنگام شارژ گیری با این گوشی کار کنید می بینید که گوشی داغ می کند که این داغ کردن هم خیلی آزار دهنده و شدید نیست.

در این رابطه به طور قطع می توانیم بگوییم که از نظر سخت افزاری این گوشی یک گوشی عالی و بی نقص است.

نرم افزار آیفون 13 پرو مکس

در بخش نرم افزار هم این گوشی با IOS 15 کار می کند که این سیستم نرم افزاری یک سری قابلیت های خیلی جذاب به کاربران می دهد که می توانند از آن ها استفاده کنند برای مثال: استخراج متن ها از عکس ها ، کپی پیست کردن متن ها با Drag and drop و خیلی قابلیت های دیگر و همچنین این سیستم نرم افزاری یک محیط کاربری روان و خیلی خوب هم دارد.

اما با این وجود در ایران برای این گوشی ها یک سری باگ ها نرم افزاری وجود دارد مانند نصب برنامه های ایرانی بر روی گوشی و نصب آهنگ های مختلف که این باگ ها در دیگر کشور ها وجود ندارند.

اسپیکر آیفون 13 پرو مکس

در این بخش می رسیم به اسپیکر گوشی که اسپیکر های واقعا خوب و با کیفیتی در این گوشی قرار داده شده است. نوع اسپکر های استفاده شده هم استریو است.

کیفیت صدا در این گوشی بسیار خوب و صدا از دو سپیکر بالا و پایین پخش می شود.

نتیجه

اول اینکه این گوشی در بخش طراحی خیلی خوب نیست. اما در بخش های صفحه نمایش، دوربی ، سخت افزار و اسپیکر فوق العاده عالیه و نمی توان عیب بزرگی از آن گرفت.


در پایان این مقاله برای شما عزیزان لیستی از مهم ترین و برجسته ترین خدمات مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت را آورده ایم : برطرف کردن تمام مشکلات نرم افزاری گوشی از جمله هنگ کردن و یا پاک شدن ناگهانی فایل ها . تعویض ال سی دی گوشی که ممکن است در اثر ضربه خوردن شکسته باشد . تعمیرات هارد گوشی ، تعمیر دوربین گوشی و یا تعویض آن ، تعمیر گوشی آب خورده ، رفع مشکل قطع شدن صدای اسپیکر ،  تعویض گلس گوشی و قاب آن و بسیاری موارد دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *