مقالات گوشی اندرویدی

5 نکته مهم در تعمیرات گوشی های سامسونگ

شرکت بزرگ سامسونگ سال هاست که انواع مدل های تلفن های هوشمند را تولید و روانه بازار می کند. همه ما می دانیم که گوشی های سامسونگ چندین سال است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا داشته و از نظر طراحی و کیفیت حرف زیادی برای گفتن دارد. میزان خرابی در گوشی های سامسونگ معمولا زیاد نیست اما تلفن همراه بدون خرابی و وجود مشکل را نمی توان تصور کرد. اگر به فکر تعمیر تلفن سامسونگ خود هستید، ما می خواهیم هر کاری که می توانیم برای کمک به شما انجام دهیم. در اینجا پنج نکته مهم از نکات تعمیرات گوشی های سامسونگ که باید بدانید آورده شده است.

تعمیر گوشی سامسونگ

نکات تعمیرات گوشی های سامسونگ

  1. تعمیر گوشی های سامسونگ نسبتا آسان است

شاید بدانید که تقریبا اکثر گوشی های سامسونگ دارای طرح یکسانی هستند و بنابراین تعمیر آنها نسبتا آسان است.

زمانی که قطعه ای در گوشی سامسونگ دچار مشکل می شود نیاز است تا قاب پشتی آن را باز کرده و به بررسی قطعه مورد نظر پرداخت. هنگامی که صفحه پشتی برداشته می شود، این تلفن های همراه  دارای یک قاب میانی هستند که این قاب معمولا محل اتصال سیم پیچ شارژ بی سیم است. در زیر قاب میانی یک مادربرد در بالا، یک برد کوچک دیگر در پایین و معمولا در محل اسپیکر و همچنین یک باتری در بین آن ها مشاهده خواهید کرد.

تمام پیچ هایی که در قسمت های مختلف دستگاه مشاهده می کنید به راحتی باز شده و امکان برداشت قطعات وجود دارد. با استفاده از یک درایور استاندارد فیلیپس می توان تمامی پیچ ها را باز کرد. البته در برخی موارد استثنائاتی نیز وجود دارد و شیوه کار کمی متفاوت خواهد بود.

دوره تعمیرات موبایل فنی حرفه ای

  1. استفاده از چسب در طراحی بدنه گوشی های سامسونگ

دومین چیزی که در رابطه با گوشی های سامسونگ باید بدانید این است که هیچ پیچ و مهره ای تلفن شما را از بیرون به هم متصل نمی کند. در واقع شما به سطح خارجی گوشی که نگاه می کنید هیچ گونه پیچ کوچک یا بزرگی را مشاهده نمی کنید. این موضوع به این دلیل است که اکثر گوشی های سامسونگ با استفاده از چسب های مخصوص بسته شده اند. این کار باعث می شود تا دستگاه از طراحی جذاب تری برخوردار بوده و امکان باز کردن آن به راحتی و برای همه افراد وجود نداشته باشد.

نکات تعمیرات گوشی های سامسونگنقطه ورود گوشی های سامسونگ، پنل پشتی آن است که نه تنها با استفاده از چسب مخصوص چسبانده شده بلکه از شیشه های منحنی ظریف نیز ساخته شده است. برای این که بتوان پنل پشتی را برداشت، باید از یک فرآیند که ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد، برای گرم کردن چسب پنل عقب و نرم کردن آن استفاده کنید، و سپس سعی کنید این پنل را بلند کنید. در واقع چسب های استفاده شده به راحتی کنده نمی شوند و باید از ابزارهای مخصوصی برای برداشتن آنها و باز کردن پنل پشتی دستگاه استفاده نمود.

لبه های خمیده ای برای افزایش بخشیدن به زیبایی گوشی های سامسونگ، در آنها وجود دارد. وجود این خمیدگی ها باعث می شود تا برداشتن پنل پشتی دشوارتر شده و نیاز به دقت بالاتری داشته باشد. در صورتی که مهارت کافی در این کار نداشته باشید و در روند گرم کردن چسب ها عجله کنید، ممکن است باعث ترک خوردن و شکستن پنل پشتی گردد.

  1. اتصال باتری گوشی های سامسونگ با استفاده از چسب

اگر تصور می کردید که برداشتن پنل پشتی گوشی سامسونگ سخت است، باید برداشتن باتری آن را امتحان کنید. باتری های گوشی سامسونگ با استفاده از چسب مخصوص، بسیار محکم نگه داشته شده اند و نمی توان با استفاده از یک کنجکاوی و تلاش ساده برای بیرون آوردن آنها اقدام نمود. اگر کنجکاوی شما نسبت به باتری خیلی زیاد است شاید بتوانید سوراخی در آن ایجاد کرده و شاهد یک انفجار باشید.

نکات تعمیرات گوشی های سامسونگ

برای برداشتن این باتری ها باید عملیات ویژه ای را با مهرت انجام داد تا سایر قطعات تلفن همراه دچار آسیب نگردند. برای این کار می توانید از گرمای صفحه نمایش گوشی استفاده کنید. همچنین می توانید مقداری الکل ایزوپروپیل یا پاک کننده چسب را زیر باتری قرار دهید تا چسب نرم شود. سپس از یک ابزار مکنده برای بلند کردن باتری استفاده کنید. در هر کدام از روش هایی که انتخاب می کنید، اگر برداشتن باتری را به اشتباه انجام دهید، به صفحه نمایش دستگاه آسیب می رسانید.

  1. پیچیده بودن برداشتن صفحه نمایش گوشی های سامسونگ

نکته بعدی که در رابطه با تعمیر گوشی های سامسونگ باید بدانید این است که برداشتن صفحه نمایش از تلفن سامسونگ حتی برای افرادی که در تعمیر تلفن تجربه دارند ممکن است بسیار مشکل و پیچیده باشد. نمایشگرهای سامسونگ بسیار باریک و شکننده هستند و حائلی که بین شیشه و قاب گوشی قرار دارد بسیار محکم است. برای باز کردن صفحه نمایش و تعمیر یا تعویض آن باید از گرما استفاده نمود. منبع حرارتی مورد استفاده، ممکن است به حدی گرم نشود که چسب را برای محافظت از صفحه نمایش کنترل کند. بنابراین ممکن است نیاز به استفاده از ابزار و وسایل قوی تر مانند تفنگ حرارتی استفاده نمایید. این وسایل معمولا خطر زیادی ندارند اما گرمای بیش از حد آنها در صورتی که تجربه کافی در کار کردن با آنها نداشته باشید، می تواند مشکلاتی را به بار آورد.

  1. بستن مجدد گوشی سامسونگ

در نهایت بعد از این که قسمت های مختلف تلفن سامسونگ مانند باتری و صفحه نمایش را برای تعمیر جدا نمودید، نیاز است تا آن ها را مجددا در کنار یکدیگر قرار داده و گوشی را به دقت ببندید. در واقع تمام پیچ هایی که باز شده اند باید دوباره بسته شده و تمام چسب های باز شده نیز به صورت مجدد محکم گردند.

یکی از مراحل مونتاژ مجدد تلفن های سامسونگ، این است که تمام چسب های قبلی باقی مانده را به صورت کاملا خراشیده و آنها را تمیز کنید. اگر حتی ذره ای چسب بر روی سطح مورد نظر باقی بماند، چسب جدید به درستی چسبیده نشده و دستگاه را در برابر آب و گرد و غبار آسیب پذیر می نماید. فرایند تمیز کردن چسب ها کار سختی نیست اما کمی دقت و حوصله نیاز دارد. می توان با استفاده از مقداری ایزوپروپیل الکل و با کمیی خراش دادن ملایم، چسب های سرسخت باقی مانده را به دقت تمیز نمود.

پس از زدودن تمام چسب های قدیمی و قرار دادن تمامی قطعات در جای خود، می توانید چسب جدید را به نقاط مورد نظر بزنید. چسب کاری نیز در صورتی که با عجله و بی دقتی انجام شود می تواند منجر به خرابی دستگاه گردد. هنگامی که چسب کاری صفحه نمایش و نوارهای بسیار نازک پنل پشتی را انجام می دهید باید نهایت دقت و توجه خود را به کار گیرد چرا که کوچکترین بی دقتی می تواند منجر به شکستن این موارد گردد.

در صورت خرابی گوشی سامسونگ خود، از تعمیر آن یا سپردن گوشی خود به افراد بی تجربه خودداری کنید و تعمیرات گوشی سامسونگ خود را به مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *