مقالات گوشی آیفون

قطعات مشترک آیفون 13 (قابل جا به جایی بین مدل ها)

آیفون طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد و سری های مختلف آن را می توان در دست کاربران در کشورهای مختلف مشاهده کرد. خرابی آیفون ها مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری اجتناب ناپذیر است و در صورت مواجه شدن با مشکلات مختلف آیفون باید به تعمیر آن توسط تعمیرکار ماهر پرداخت. گاهی می توان از قطعات موجود بر روی یک آیفون بر روی آیفون با مدل دیگر استفاده کرد.

تعمیر گوشی آیفون : تعمیرات گوشی ایفون : تعمیر موبایل آیفون

به عنوان مثال یک آیفون با برد شکسته ممکن است هنوز دارای دوربین سالم، صفحه نمایش، بلندگو و موارد دیگر باشد که می توان آنها را برای تعمیر برداشت و در یک مدل دیگر آیفون مورد استفاده قرار داد. در این مقاله قطعات مشترک آیفون 13 را به شما معرفی میکنیم.

قطعات مشترک آیفون 13اما کاری که اپل به طور فزاینده ای انجام می دهد این است که شما را از تعویض قطعات بین آیفون ها باز دارد.  بنابراین باید این مطلب را دانست که کدام قیمت ها در گوشی های آیفون قابل جا به جایی هستند و کدام یک قابلیت جا به جایی را ندارند. در آیفون 12، امکان تعویض دوربین عقب بین مدل های مختلف این گوشی وجود نداشت و اپل این کار را به صورت عمدی انجام داده بود. در حال حاضر قصد داریم تا قطعات قابل جا به جایی در آیفون 13 را مورد بررسی قرار دهیم.

صفحه نمایش

قطعات مشترک آیفون 13

قطعات مشترک آیفون 13 – صفحه نمایش

بررسی ها نشان داده است که امکان تعویض صفحه نمایش بین مدل های آیفون 13 پرو آیفون 13 پرومکس وجود ندارد و صفحه نمایش های جا به جا شده با مدل گوشی سازگار نیستند. سری آیفون 13 یک نقطه ضعف جدید به اصلاح و تعمیر صفحه نمایش خود اضافه کرده است.

در صورت تعویض کردن نمایشگر مدل های آیفون  13 در مدل های مینی و خود آیفون 13، Face ID، True Tone و روشنایی خودکار دیگر کار نمی کنند و یا این که در صورت کار کردن به کاربر هشدار داده می شود.

گفته می شود که پشتیبانی اپل اظهار کرده است که در به روزرسانی نرم افزار iOS در آینده این مشکل برطرف می گردد.

دوره آموزشی تعمیرات موبایل تهران

در صورتی که این مشکل برطرف گردد، نشانه این است اپل تمام تعمیرات را زیر سقف مجاز خود قرار می دهد و این موضوع برای این شرکت بسیار نگران کننده است. کاربران بسیاری در سراسر دنیا از این هدف اپل ناراضی هستند و منتقدان بسیاری در رابطه با این کار اپل وجود دارند.

اما در هر سری از آیفون، باز هم این چنین مشکلاتی مشاهده می شود و امکان جا به جا کردن بسیاری از قطعات در بین مدل های مختلف آیفون مانند مینی، پرو و پرومکس وجود ندارد.

باتری

باتری آیفون 13 پرو، سمت چپ و باتری آیفون 12 پرو، سمت راست

قطعات مشترک آیفون 13تعویض باتری نیز در بین مدل های مختلف آیفون 13 از نظر فیزیکی غیرممکن است. طبق معمول، هرگونه باتری نصب شده در آیفون بدون استفاده از نرم افزار تعمیر اپل به عنوان یک باتری اورجینال و اصلی شناخته نمی شود. در واقع با جا به جا کردن باتری بین مدل های مختلف آیفون 13، یک هشدار نمایش داده می شود که در صفحه قفل شروع شده و سپس در ادامه به تنظیمات منتقل می شود. این هشدار توانایی شما را برای مشاهده سلامت باتری خود از بین می برد.

دوربین ها

ماژول دوربین آیفون 12 پرو، بالا و ماژول دوربین آیفون 13 پرو، پایین

 قطعات مشترک آیفون 13

دوربین یکی از قطعات مهمی است که جا به جا کردن آن در بسیاری از مدل ها می تواند کمک زیادی در تعمیرات دستگاه نماید. اما اپل در آیفون 13 این امکان را سلب کرده است و امکان تعویض این قطعه وجود نخواهد داشت.

در رابطه با دوربین های آیفون 13 باید گفت که در مدل های پرو و پرومکس امکان جا به جایی دوربین وجود ندارد. در واقع می توان بوت شدن را انجام داد اما در نهایت دوربین عملکردی نخواهد داشت. در تعویض مدل های مشابه نیز می توان دوربین را جا به جا کرد اما به کاربر هشدار داده می شود.

دوربین سلفی و سنسورها

مطلب قبل در رابطه با دوربین های پشتی آیفون 13 بود. اما تعویض و جا به جایی دوربین سلفی و همچنین سنسورهای قرار گرفته در آن در گوشی های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس غیر ممکن است. در مدل های دیگر آیفون 13 این تعویض البته بدون Face ID امکان پذیر است. البته مشکلات دیگری نیز در دوربین سلفی آیفون 13 وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بلندگوی آیفون 13، اسپیکر اصلی، Taptic Engine

اسپیکر اصلی و میکروفون گوشی آیفون به همراه موتور تپتیک که در واقع تکنولوژی لرزش پس از لمس آیفون است، قابلیت جا به جایی و تعویض از نظر فیزیکی در مدل های آیفون 13پرو و آیفون 13 پرو مکس ندارند. در مدل های دیگر آیفون 13 این جا به جایی برای بلندگوی اصلی و Taptic تأیید شده است. همچنین تعویض میکروفون گوشی به احتمال زیاد امکان پذیر خواهد بود.

خشاب سیم کارت و reader

قطعات مشترک آیفون 13امکان تعویض کردن خشاب سیم کارت در مدل های آیفون 13 پرو آیفون 13 پرومکس وجود داشته اما این تعویض برای reader در این مدل ها امکان پذیر نخواهد بود. در مدل های دیگر آیفون 13 نیز این تعویض برای خشاب سیم کارت ممکن است.

در واقع شما می توانید خشاب فلزی که سیم کارت بر روی آن قرار دارد را بردارید و آن را بین هر مدل آیفون 13 جا به جا کنید. اما پین هایی که مخاطبین روی سیم کارت را می خوانند، به صورت مستقیم روی برد منطقی در مدل های آیفون 13 پرو نصب می شوند. سیم کارت خوان استاندارد آیفون 13 یک قسمت مدولار است که توسط یک اتصال پرس نگه داشته شده است. به همین دلیل امکان جا به جایی و تعویض آن بین مدل های مختلف آیفون 13 وجود نخواهد داشت.

از میان قطعات مختلف آیفون 13 هنوز بسیاری از قسمت های آن مورد آزمایش قرار نگرفته اند و اطلاعاتی در رابطه با این که امکان تعویض و جا به جایی آنها در بین مدل های مختلف وجود دارد یا خیر، در دسترس نیست. از این قطعات مورد آزمایش قرار نگرفته می توان به شارژ بی سیم، مجموعه Lightning، برد منطقی، LiDAR و غیره اشاره کرد. همچنین در صورتی که قصد ندارید خود به تعمیر تلفن همراهتان بپردازید، می توانید برای برون سپاری تعمیرات موبایل آیفون به کادری مجرب و حرفه ای مجهز به آخرین تجهیزات با مرکز تعمیرات موبایل کی ام پارت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *